A YouTube az egyik legjobb, legsikeresebb közösségi média platform az indulása óta. Kétségtelen, hogy hatalmas potenciál van benne, hiszen rengeteg lehetőséget kínál arra, hogy videós üzenetekkel elérjünk és megszólítsunk különféle célcsoportokat.
A YouTube fennállása óta a szórakozás és a szórakoztatás egyik legfontosabb forrásává vált, minden korosztály számára. A világ legnagyobb és legismertebb márkái közül többeknek már régóta van YouTube csatornája. De nem csak a nagy vállalatok használják a YouTube-ot promóciós felületként, bármilyen méretű és típusú cégnek, vállalkozásnak érdemes belefogni a videók készítésébe, hiszen ezzel hatékonyan be tudják mutatni, mivel foglalkoznak pontosan és miben mások, mint a piacon elérhető versenytársaik.
Vitathatatlan, hogy a YouTube hatalmas lehetőségeket kínál arra, hogy észrevegyenek minket az interneten, de mint mindent a közösségi médiában, ezt is felelősségteljesen kell csinálni!
Ebben a cikkben összeszedtük azokat a hibákat, amik gyakran megnehezítik a siker elérését a YouTube-on.
Nem megfelelő célközönség
Sokszor elkövetjük azt a hibát, hogy rossz közönséget célzunk be, ezért a látogatók – a tartalom minőségétől függetlenül – nem fognak érdeklődni a videóink iránt. Könnyű azt gondolni, hogy a videóid minden demográfiai csoport számára érdekesek, emiatt előfordulhat, hogy rossz célközönséget választasz.
Hogy elkerüld ezt a hibát, érdemes meghatározni az ügyfelek demográfiai adatait. Ügyfeleid nők, férfiak, esetleg mindkettő? Fiatal, idősebb, házas vagy egyedülálló? Érdemes olyan demográfiai adatokra is fókuszálni, mint a kulturális háttér, a foglalkozás, a jövedelem, az iskolai végzettség vagy a lakóhely. Ezek azok az információk, amelyek meghatározzák a célközönséged és azok identitását. Azt is érdemes átgondolni, hogy milyen életmódjuk, érdeklődési körük, attitűdjük, értékeik vannak – mindezek betekintést engednek a közönség személyiségébe és ezáltal a vásárlási szokásaikba is.
Használd a különféle elemzéseket, amik segítenek definiálni a közösséged érdeklődési körét, kulcsszavait és, hogy miket keresnek.
Nem jól definiált a cél
Egy videós tartalom létrehozása során elengedhetetlen, hogy meghatározzuk mi a videó célja, mit szeretnénk vele elérni? Ilyen célok például a leadek és az eladások növelése, a lemorzsolódás csökkentése és az ismertség növelése. Ezek érdekében különféle típusú videós tartalmakat lehet készíteni. Ilyenek például az interjúk, eseményekről készült videók, a “behind the scenes” felvételek vagy a kérdezz-felelek videók.
Gondold végig, hogy milyen típusú érzelmeket szeretnél közvetíteni a (potenciális) követőid számára. Érdemes a pozitív érzelmekre hatni. Kerüld az olyan negatív érzelmeket, mint a frusztráltság, a stressz, az elégedetlenség vagy az elhanyagolás érzése.
Koncentrálj azokra az érzelmekre, amelyek értéket teremtenek márkád, vállalkozásod számára.
Rossz minőségű videók
Mivel a közösségi média világát manapság ellepik az videós tartalmak, ezért egy rossz minőségű felvétellel nem fogunk sikereket elérni. A jó minőségű videók professzionális hatást fognak kelteni, ezért ügyelj a világításra, a jó hang- és képminőségre.
A jó minőségű hang elengedhetetlen a siker szempontjából. Sokan nem fogják végignézni a videót ha a hangminőség nem elég jó, hiába az érdekes téma.
Olyan videók készítésére törekedj, amelyek hasznos, könnyen megemészthető információkat tartalmaznak, lekötik és szórakoztatják a közönséged.
Ha kiváló minőségű videókat szeretnél, akkor keress minket bizalommal!
Rossz mutatók követése
Fontos, hogy megfelelő mérőszámokat figyeljünk az elemzések során: a megjegyzések és megosztások értékes betekintést nyújtanak ugyan, de más mutatók segítenek abban, hogy jobb képet kapj a bejegyzések teljesítményéről.
Érdemes megvizsgálnod, hogy honnan jött a forgalom, a megtekintések-feliratkozók arányát, az átlagos megtekintési időtartamot és a konverziós arányt. A siker mérésében fontos mutatónak számít még az átlagos megtekintési százalék, a nézési idő, az újranézések és az egyedi nézők száma is.
Ha ezeket is alaposabban megvizsgálod akkor láthatod, hogy miben kell fejlődnöd!
A tartalom moderálása
Ha egy felhasználó találkozik a videóiddal, a YouTube csatornáddal, akkor elkerülhetetlen, hogy szembe jön vele a komment-szekció is. Figyelj oda, hogy a potenciálisan káros, nem helyénvaló megjegyzéseket folyamatosan szűrd, hiszen így tudod elkerülni a nem kívánatos vagy spam hozzászólásokat. A pozitív, építő jellegű kritikákra viszont igyekezz a lehető legtöbbször reagálni.
Ha nem fér bele az idődbe érdemes lehet egy moderátort felvenned, aki segít a megjegyzések kezelésében.
Alternatív megoldásként használhatsz moderálási és közösség kezelési funkciókat is tartalmazó eszközöket a megjegyzések jóváhagyására, közzétételére és megjelölésére, vagy meghatározott szavakat tartalmazó tartalom elrejtésére.
A YouTube csatornád fontos pillére lehet a márkaépítésednek, ugyanakkor a hibák még a leggondosabban kidolgozott marketing stratégiát is képesek elrontani.
Támogatással könnyebben menne? Keress minket bizalommal!
Forrás: Tateossian, Terry: The 5 Greatest Challenges of YouTube Marketing, https://www.entrepreneur.com/article/395988