2005-ben töltötték fel az első videót a YouTube-ra, azóta pedig újabb és újabb rekordokat döntögetve szárnyal a kaliforniai székhelyű videómegosztó portál. Az alábbiakban 5 olyan friss statisztikai adatot fedezhetsz fel, ami után nem marad kétség a YouTube stabil jövőjét és elképesztő mértékű sikerét illetően. Mit mondanak a számok? Íme!
1. Havonta 2,3 milliárdan használják
Tény, hogy a YouTube az egyetlen olyan social media platform, amelynek több havi felhasználója van, mint a Facebooknak. Ez a nézőszám persze a kezdő videósok számára is remek hír, hiszen rendkívül széleskörű célközönséget érhetnek el a tartalmak készítésével.
Az okostelefonok elterjedésével pedig ez a szám csak növekedni fog, hiszen a 2021-es statisztikák szerint a YouTube videók 40.9%-át már telefonon nézik a felhasználók.
2. A YouTube a Google után a 2. legnépszerűbb keresőmotor
Sőt, a YouTube-on többen keresnek havonta, mint a Microsoft Bingen és a Yahoo-n, illetve az Ask.com-on és az AOL-on összesen.
Érdekesség, hogy a “how to”, azaz a “hogyan csináld” kifejezésre való keresés évente mintegy 70%-kal nő. Mi lehet ennek az oka? Természetesen az, hogy egy videó alapján ezerszer könnyebb valamit megcsinálni, mintha csupán egy szöveges vagy néhány fekete-fehér képpel ellátott tartalom alapján kéne az utasításokat követni.
Eredményes videós tartalomgyártásért vedd fel velünk a kapcsolatot!
3. Naponta 1 milliárd órányi tartalmat néznek összesen
Számoljunk egy kicsit: ha a világon minden egyes ember naponta megnézne egy videót, akkor a YouTube előtt töltött átlagidő fejenként 8,4 perc lenne.
A fenti statisztikai adat persze nem véletlen, hiszen a videók a legnépszerűbb tartalomtípusok közé tartoznak. Sőt, a közösségi médiában már évek óta az élre törtek.
Miért olyan sikeresek a videók?
- Audiovizuális élményt nyújtanak
- Pillanatok alatt megoszthatók
- Átlagosan 1200%-kal több megosztást generálnak, mint a szövegek és képek együttvéve
4. A vállalkozások 62%-a marketing eszközként tekint a YouTube-ra
Akár a jelenlegi ügyfelekkel való kommunikáció, akár új ügyfelek és vásárlók szerzése a cél, a YouTube használatával a vállalkozásod is hasíthat az internetes térben.
Legyen szó B2B vagy B2C vállalkozásról, a minőségi tartalmak mindig célba érnek. Habár a folyamatos tartalomgyártás költséges is lehet, de mindez csak a tartalmak típusán múlik. Ha nem szeretnél egy vagyont költeni minden egyes videóra, akkor a kreativitás és a mai okostelefonok éles kamerái jelenthetnek megoldást a növekedéshez.
Kihasználnád a Youtube előnyeit? Kérj ajánlatot a DLX MEDIA-tól!
5. Egy átlagos felhasználó naponta 8.89 oldalt tekint meg
Aki felmegy a YouTube-ra, szinte soha nem áll meg egyetlen videónál.
Sőt, a YouTube megnyitásával szinte borítékolható, hogy legalább a következő 5-10 percet is videók nézegetésével fogja tölteni a felhasználó. Átlagosan tehát 8-9 különböző videós oldalát nézik meg naponta az emberek, ami közül az egyik éppen Te lehetsz, ha belevágsz a videózásba.
Azonban ez a szám minden bizonnyal évről évre növekedni fog, hiszen a YouTube Premium tartalmak, illetve a TikTok videókhoz hasonló YouTube Shorts videók piacra törésével még szórakoztatóbbá vált a világ 2. legnépszerűbb közösségi média platformja.
A fenti 5 statisztikai adat bizonyítja, hogy a YouTube még korántsem érte el a benne rejlő lehetőségek kiteljesedését. Mivel a világon egyre több embernek van internet hozzáférése és okostelefonja, ezért az előbbieken feltüntetett számok néhány éven belül akár a többszörösére is növekedhetnek.
Te is ki szeretnéd használni a YouTube videózásban rejlő üzleti lehetőségeket?
Segítségünkkel a minőségi tartalomgyártás és a célközönség elérése többé nem lehet akadály. Keress minket bizalommal!
borítókép: Alexander Shatov on Unsplash