Tartalmat gyártani összetett és időigényes dolog, amibe gyakran egyedül vágnak bele a kis- és középvállalkozások tulajdonosai. Milyen kihívások merülnek fel a leggyakrabban, és mi lehet rájuk a megoldás? Tarts velünk, és készülj fel tudatosan a tartalommarketingre!
1. Kinek is készítek tartalmat?
Először is célszerű tisztázni, hogy melyik réteget célzod meg a tartalmaiddal. Nem mindegy ugyanis, hogy a szakmabelieket vagy a témát csak felszínesen ismerő embereket szeretnéd-e elérni.
A legjobb döntés, ha piackutatás segítségével méred fel a közönséged igényeit, szokásait és az értékesítés szempontjából fontos jellemzőit.
Mit tehetsz?
- Tekintsd meg a hasonló oldalak tartalmait!
- Térképezd fel a célközönséged körében használatos nyelvezetet és népszerű kulturális irányzatokat!
- Nézd meg a konkurencia tartalmaira adott reakciókat a közösségi médiában!
- Tudj meg minél többet a célközönséged viselkedési és médiafogyasztási szokásairól!
TIPP: Tartalomkészítés közben képzelj egy konkrét beszélgetőpartnert magad elé. A tipikus érdeklődőt, vásárlót vagy ügyfelet, aki a tartalmadat fogyasztani fogja.
Segítségre van szükséged a tartalomgyártásban? Vedd fel velünk a kapcsolatot!
2. Miről szóljon a tartalom?
Egy idő után szinte mindenkinek fejtörést okoz az új témák kitalálása, főleg ha egy adott piaci szegmensen belülre kell fókuszálni.
Honnan meríthetsz ötletet?
- Nézz szét a fórumokon különböző problémák és gyakori kérdések után kutatva!
- Olvass szakmai cikkeket és nézz szakmai videókat!
- Ha online nem találsz forrást, látogass el a helyi könyvtárba!
3. Milyen formátumokat válasszak?
Tanácsos minél változatosabban hozzáállni. Habár erősen közönségfüggő lehet, de videók készítésével és cikkek írásával soha nem lőhetsz mellé.
Népszerű formátumok:
- Videók
- Blogbejegyzések
- PR cikkek
- Közösségi média posztok
- Infografikák
4. Hogyan készítsek magasabb színvonalú tartalmakat?
Legyen szó az élet bármely területéről, folyamatosan fejlődni az egyik legnagyobb kihívás.
A tartalomgyártásod csak akkor lehet gyümölcsöző, ha lépést tartasz a kor UX elveivel, és futószalagon gyártás helyett inkább a lelkiismeretes készítésre helyezed a hangsúlyt.
Ha laikus közönségnek készítesz valamit, akkor elsősorban a közérthetőségre ajánlatos törekedned. Ha viszont szakmai anyagon dolgozol, ott az adott terület részleteit mélyen érintő, még a rutinos szakembereknek is újat mutató tartalom előállítása lesz a nyerő.
Tippek:
- Olvass szakirodalmat!
- Nézz szét a konkurencia háza táján!
- Ne félj visszamenni az alapokhoz!
5. Miként varázsoljam könnyen fogyaszthatóvá?
Habár a tartalom minősége és mélysége a legmeghatározóbb, mégis rengeteg múlik a formalitáson.
Ne feledd: napjainkban leírhatatlan mennyiségű információ áramlik a neten, és a megnyitott tartalmakból is csak a számunkra fontos részeket szeretnénk minél hamarabb elérni. Tégy mindent könnyen átláthatóvá!
A legfontosabb, hogy ne rabold a látogatók idejét, és megkönnyítsd a navigációt.
Ehhez az alábbiakat érdemes bevetned:
- Tagold átláthatóan a szöveges tartalmakat! Ne írj 100 soros bekezdéseket, és próbáld egyértelmű alcímekkel ellátott fejezetekre osztani az írásaid.
- Adj fejezeteket a YouTube videóidhoz! Így másodpercre pontosan megadhatod, hogy mettől meddig tart egy-egy rész a videóidban. Ez nemcsak a felhasználói élményt növeli, hanem a Google-ből származó organikus forgalmad is megtöbbszörözheti.
- Tépd ki gyökerestől a sallangot! Ha valamit pontosan kifejezhetsz 5 szóban, akkor csupán a tartalom hossza miatt ne terheld fölösleges információkkal a közönséged.
Magasabb színvonalú tartalmakat szeretnél? Kérj ajánlatot a DLX MEDIA-tól!
6. Hogyan készüljek fel a videók készítésére?
A videó napjainkra már joggal nevezhető a tartalmak királyának, hiszen az audiovizuális anyagok magasan a legtöbb megosztást generálják a közösségi médiában a szöveges vagy képes bejegyzésekkel szemben.
Akár termékbemutatóról, interjúról vagy szórakoztató tartalom gyártásáról van szó, a sikeres végeredményhez minden képkockának szerepet kell tulajdonítani.
Mi kell a profi videókhoz?
- Részletesen kidolgozott forgatókönyv. Tervezz meg mindent az alapoktól. Helyezz hangsúlyt az érdekfeszítő bevezetésre, törekedj a közérthető kommunikációra és mindenképpen iktass be apró szüneteket a hosszabb fejezetek közé. A lényeg, hogy az elsőtől egészen az utolsó másodpercig egy kiforrott koncepció mentén készüljenek a videóid.
- Stúdió felszerelés. Eleinte elég lehet egy jobb kamerával rendelkező okostelefon is, azonban a profi munkához már elengedhetetlen a stúdió minőségű mikrofon és kamera.
- Szakértői videó vágás és utómunka. A forgatás során felvett nyersanyagból csakis gondos kezek formálhatnak lenyűgöző végeredményt.
Ha a fenti 6 kérdés megválaszolására nem előtted tornyosuló akadályként, hanem kihívásként tekintesz, akkor a tartalmaid garantáltan célba fognak érni. Célozd meg precízen a közönséged, jelentkezz változatos tartalmakkal, és törekedj a folyamatos fejlődésre!
Felpörgetnéd a forgalmadat? Fordulj hozzánk bizalommal!
borítókép: Elio Santos on Unsplash