Közösségi média használattal rengeteg új ügyfelet és vásárlót szerezhetsz. De hogyan vágj bele, és mire figyelj oda, amikor a célközönségedre szabott bejegyzéseket készíted? Íme 10 tipp, ami garantáltan hozzásegít a branded és a követötáborod felépítéséhez!
1. Válaszd a megfelelő platformokat!
Idősebb célközönség esetén egyértelműen a Facebook, fiatalabb korosztálynál pedig az Instagram és a TikTok lehet a nyerő választás. Ne hagyatkozz a megérzéseidre, inkább az életkor és a felhasználói szokások alapján válaszd ki az ideális social media felületeket.
Melyek a legnépszerűbb közösségi média platformok?
- YouTube
- TikTok
2. Találd meg a közös hangot!
Ezt persze könnyebb mondani, mint megvalósítani, de alapos felkészüléssel nem igazán lőhetsz mellé. Minél precízebb piackutatás előzi meg a közösségi média marketinged kivitelezését, annál átütőbb üzeneteket közvetíthetsz a posztjaidon keresztül.
TIPP: Ha egy poszt rosszul sikerült, ne félj elnézést kérni a közönségtől. Ugyanis a közösségi médiában pillanatok alatt lerombolható egy brand hírneve, ha egy vállalkozás arrogánsan, a baklövéseit letagadva viselkedik.
3. Tűzz ki elérhető célokat!
Milliós követettségű oldalt még milliós költségvetésből is nehéz építeni, de lépésről lépésre haladva folyamatosan bővítheted az oldalad látogatottságát. Számok helyett inkább törekedj a branded értékes reputációjának kialakítására, illetve a valóban szórakoztató tartalmak készítésére. Profi marketinggel pedig alacsonyabb költségvetés esetén is garantáltan célba érnek a Darts nyilak.
4. Időzíts pontosan!
Megfelelő időzítéssel sokkal több embert elérhetnek a posztjaid. Marketing felmérések szerint a B2B márkák esetében a Facebookon keddtől csütörtökig, 9 és 14 óra között érdemes posztolni. B2C vállalkozások számára pedig hétfőtől szerdáig, délben ajánlott bejegyzést közzétenni a minél magasabb elérés érdekében.
5. Nézd meg a konkurencia tartalmait!
Így a saját piaci szegmensedben rövid idő alatt felmérheted az erőviszonyokat. Másolni természetesen soha nem szabad, de ihletet meríteni és a posztok tartalmaiból inspirálódni igazán célravezető lehetőség.
TIPP: Olvasd el a konkurencia bejegyzései alá írt kommenteket is! Ezzel a technikával gyorsan megismerheted a célközönségre jellemző szóhasználatokat, szokásokat és az arcukra mosolyt csaló humor jellegét is.
Profi felvételhez, stratégia kidolgozásához kérj ajánlatot a DLX MEDIA-tól!
6. Érd el a valódi közönséged hashtagek segítségével
A megfelelő hashtagek használata és a célközönséged számára azonosulható kommunikáció garantáltan összehozza az azonos szemléletmódú embereket. Ilyenkor több like érkezik a posztokra, és a kommentek száma is jelentősen gyarapodik. Idővel pedig új, csakis a saját brandedre jellemző hashtagekkel is sikert arathatsz.
7. Kezeld rendszerszinten a közösségi média marketinged
Ha több közösségi média platformot is kezelsz, tanácsos a Hootsuite vagy ahhoz hasonló alkalmazás segítségével megszervezni a posztokat. Így minden platformon a megfelelő időben teheted automatikusan közzé az előre elkészített bejegyzéseket, és nem kell egyesével bejelentkezned a különböző közösségi média oldalaidra.
8. Használj emojikat!
Az internetezők 92%-a küld egymásnak emojikat. Ugyanis az emojik segítségével sokkal könnyebben kifejezhetők az érzelmek, mintha csak a nyers szöveget olvasnánk. Emellett a folyamatosan megújuló emojik színesek és mókásak is, ezért korosztálytól függetlenül mindenki küld legalább időnként egy kedves szmájlit. 🙂
9. Mindig a minőséget helyezd a mennyiség elé!
Állítottad már le olyan oldal követését, amelyik naponta akár 4-5 roppant gyenge tartalommal is bombázta a hírfolyamod? A közösségi média felhasználók többsége egyre tudatosabban szelektál a követendő oldalak között, ezért százszor inkább naponta 1 profi bejegyzés, mint 2 vagy annál is több silány minőségű tartalom megosztása.
Profi felvételhez, stratégia kidolgozásához kérj ajánlatot a DLX MEDIA-tól!
10. Fejlődj folyamatosan!
Minél többet gyakorlod a szövegek vagy az audiovizuális tartalmak készítését, annál minőségibb posztokat engedhetsz ki a kezeid közül. A folyamatos fejlődésnek része a célközönség minél alaposabb megismerése, illetve a szakmai készségek csiszolása is. Igazodj a trendekhez, de soha ne felejtsd el a célközönséged alapvető elvárásait.
A fenti tippek betartásával ütős közösségi média kampányokat építhetsz. Mindig a célközönséged igényeit tartsd szem előtt, és törekedj a posztok minőségének folyamatos javítására. Így hamar népes követőtáborra tehetsz szert, akár mindegyik népszerű platformon.
borítókép: Nick Morrison on Unsplash