A marketing tevékenység – a közvélekedéssel ellentétben – nem csupán a forprofit cégek számára lehet hasznos, hanem a nem nyereségorientált szervezetek működését is kedvezően befolyásolhatja egy szuper marketing stratégia, illetve annak megvalósítása. Ebben a bejegyzésben elmondjuk, miért érdemes alapítványként és nonprofit szervezetként is foglalkozni a marketinggel, és mely eszközöket célszerű használni, ha ezen a vonalon tevékenykedsz.
Az üzleti szférában a profi marketing stratégia és a tudatos, szervezett céges kommunikáció elengedhetetlen – ezt a megállapítást ma már kevesen vonják kétségbe, hiszen a termékek és szolgáltatások piacán a vállalatok között kiélezett verseny folyik a vevőkért.
A legtöbb cég számára egyértelmű, hogy nem elég szuper termékekkel vagy szolgáltatásokkal előállni – ha azokat értékesíteni is szeretnéd, és abból bevételt realizálni, akkor a potenciális vásárlók látókörébe kell kerülni.
Ennek pedig a legfőbb eszköze a marketing.
Eltérő célok, azonos (marketingkommunikációs) eszközök
Ha nem is a minél magasabb bevétel eléréséért, de fontos tisztázni, hogy a nonprofit szervezetek is versenyeznek egymással, és számukra is fontos az ismertség és a reputáció megszerzése.
Csak éppen az alapítványok, egyesületek és civil szervezetek mindezt az adó 1%-ok megszerzése, a támogatók megnyerése vagy éppen önkéntesek toborzása során hasznosítják.
Hiszen itt is igaz az, ami a forprofit cégek esetében: be kell kerülni az emberek látókörébe, és pozitív képet kell kialakítani az adott alapítványról vagy szervezetről azért, hogy kialakuljon bennük a bizalom és az elköteleződés, ami az első lépés lehet az adó 1% felajánláshoz, az önkéntesség vállalásához, esetleg valamilyen más jellegű segítséghez, támogatáshoz.
Ha segítségre van szükséged az alapítvány marketing stratégiájának kidolgozásában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Marketing eszközök nonprofit szervezetek számára
1. Hírlevél
A feliratkozókkal való folyamatos kapcsolattartás egyik eszköze a hírlevél, amelyben hírt adhatsz az alapítvány aktuális híreiről, eredményeiről, közérdekű információkat oszthatsz meg, vagy felhívhatod a figyelmet valamely programodra, rendezvényedre.
Így biztos lehetsz benne, hogy nem fognak megfeledkezni rólad, ráadásul a rendszeresen küldött beszámolók arról is meggyőzhetik az olvasókat, hogy érdemes az alapítványod munkáját támogatni.
2. Videó készítés
Egy szuper rendezvényvideó vagy image film nemcsak a profitorientált vállalkozások számára kovácsolhat előnyöket, hanem meggyőzheti a magánszemélyeket vagy a cégeket is arról, hogy amit csináltok, az fontos, és a tevékenységeteknek jelentős társadalmi haszna van.
DLX MEDIA referencia videó – Webshippy Next rendezvény:
A multimédia nem véletlenül a legnépszerűbb és leghatásosabb tartalomtípus, ugyanis a legerőteljesebben képes hatni az érzelmekre, és könnyen átadható vele bármilyen bonyolult információ.
A videó készítés, ami ma a legnagyobb online trend, egyetlen alapítvány marketing stratégiájából sem hiányozhat!
Ha segítségre van szükséged videó készítésben, marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
3. Social media jelenlét
A napi szintű kapcsolattartást segíti a közösségi média oldalakon való jelenlét és a rendszeres posztolás.
Fontos, hogy utánajárj, hogy azok az emberek, akiket el akarsz érni, és meg akarsz szólítani, mely felületeken vannak jelen – azokra érdemes neked is regisztrálnod, és létrehozni az alapítványodnak vagy a civil szervezetednek egy saját oldalt.
A social media felületeken ráadásul kétirányú kommunikációra is lehetőség van, hiszen az oldalkövetők is írhatnak neked, és itt adhatnak legegyszerűbb módon visszajelzéseket is arról, amit csinálsz.
A Facebook, az Insta és a hasonló platformok mellett a LinkedInen is érdemes jelen lenni, hiszen míg az előbbi felületeken a magánszemélyekkel erősítheted a kapcsolatodat, az utóbbin szakmai körökben is növelheted az ismertségedet és a kontaktjaid számát.
Ha pedig azt gondoltad, hogy a YouTube és a TikTok csatorna csak a legmenőbb nagyvállalatok image-ával kompatibilis, akkor tedd fel a kérdést: miért ne lehetne a civil munkát és az önkéntességet új, trendi „köntösbe” öltöztetni?
A videómegosztó platformokat rengetegen (és egyre többen) használják, viszont egyelőre kevés nonprofit szervezetnek jut eszébe ezeket a csatornákat is céljai szolgálatába állítani.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
4. Fizetett hirdetések
Különösen a tavaszi hónapokban, az adóbevallások benyújtásának időszakában találkozhatunk gyakran alapítványok, egyesületek és civil szervezetek felhívásával az adó 1%-ok felajánlásával kapcsolatban.
Akár a Facebookon hozol létre fizetett hirdetést, akár más felületen, nagymértékben növelheted az esélyeidet arra, hogy többen fogják az alapítványodnak felajánlani adójuk 1%-át.
5. Reklámfilmek
Szintén az adó 1% felajánlások elnyerésére, illetve önkéntesek toborzására kiváló eszköz a reklámfilm, amelyet akkor is bevethetsz, ha valamilyen közcélú információt szeretnél megosztani.
Egy jólsikerült reklámmal megnyerheted az embereket egy jó ügynek, esetleg támogatókat, felajánlásokat is szerezhetsz.
A felsorolt marketing eszközökön kívül természetesen más megoldások is hatékonyak lehetnek – a blogcikkek, PR cikkek minden esetben hasznosak az alapítványok számára is, ahogy a minőségi videós anyagok is segíthetnek céljaid elérésében.
A lényeg, hogy kommunikálj, légy látható, és alkalmazz mindezek érdekében minél több marketing eszközt minél professzionálisabb szinten.
Ha pedig segítségre van szükséged az alapítvány marketing tervezésben, vedd fel velünk a kapcsolatot!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Borítókép: RODNAE Productions // PEXELS