Egyesek az Instagram ellentétpárjaként is emlegetik az új közösségi média felületet, a BeRealt. Egyedisége a többi social media platformhoz képest abban rejlik, hogy fő célja az, hogy a felhasználók a valóságnak megfelelő képet mutassák magukról ismerőseiknek, továbbá filterek és más szerkesztési trükkökkel felturbózott fotók helyett realisztikus, tökéletességre nem törekvő képeket osszanak meg magukról és a környezetükről. Mire számíts, ha regisztrálsz a BeRealre, és mit érdemes tudni az új social media őrületről? Ebben a bejegyzésben ezeket a témákat járjuk körbe.
„Légy valódi” – a közösségi médiában is
Az Instán és a különféle social media felületeken az ismerősök jól sikerült posztjait nézegetve gyakran érezhetjük azt, hogy mások élete (ellentétben a miénkkel) tökéletes.
A precízen beállított, filterekkel ellátott fotókon hibátlan bőrű, frizurájú, öltözetű, csodás környezetben pózoló emberek látványa azonban akár frusztrációt és önbizalom-problémákat is okozhat a többi felhasználó számára.
Megugorhatatlannak tűnik ugyanis az a léc, amelyet a felturbózott közösségi média posztokkal akarva-akaratlanul felállítunk egymásnak.
Az új social media platformot, a BeRealt azonban pont a valódiság és őszinteség iránti vágy hívta életre
– hogy agyonszerkesztett, filterezett fotók helyett minden felhasználó a valódi arcát mutassa meg a felületen, és ténylegesen betekintést nyerhessünk egymás mindennapjaiba.
2 perced van, hogy posztolj egy fotót a BeRealen
Pontosabban kettőt. Merthogy az a szabály, hogy amikor megérkezik a rendszerüzenet (teljesen random időpontokban), az első és a hátsó kamera bekapcsolásával kettő perc alatt kell lőnöd magadról (és a környezetedről) egy fotót – akárhol vagy, akármit csinálsz, akárhogyan nézel ki az adott pillanatban.
Tehát, ha éppen akkor kelsz fel az ágyból, amikor megérkezik ez az üzenet, kócosan, pizsamában kell fotózkodnod, és a bevetetlen ágyadról is felkerül a kép a social media oldaladra.
Választhatod a videófelvétel opciót is fotó helyett – ekkor egy húsz másodperces sztorit kell megosztanod.
A lényeg, hogy nincs lehetőség profi beállításra, nincsenek filterek, se retusálási lehetőség.
Persze, akármikor dönthetsz úgy, hogy kihagyod a posztolást, azonban ilyenkor az ismerőseid képeit sem fogod látni.
Ha segítségre van szükséged a marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Lájk és emoji helyett saját szelfivel reagálhatsz az új social media felületen
A BeReal a lájkversenyre sem ad lehetőséget, mivel egyáltalán nincsenek se lájkok, se más emojik.
Ha reagálni szeretnél valaki képére vagy videójára, azt a saját szelfiddel teheted meg. Az aktuális arckifejezésed helyettesíti itt a hangulatjeleket.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Izgalmas vagy „félelmetes” a BeReal használata?
Nem vagyunk egyformák – vannak, akik imádják az új közösségi applikációt, és izgalmasnak találják, hogy a megszokott, már-már unalmassá vált életképek helyett valami újat, valódit kapnak és adnak a felületen.
Pozitívumként említik azt is, hogy így napi szinten láthatják azokat a barátaikat, akikkel személyes találkozásra nincs vagy jóval ritkábban adódik lehetőségük.
Egyes felhasználók arról számoltak be a BeReal kipróbálása után, hogy a retusálatlan, realisztikus képek hatására javult az önképük, míg másokat szorongással töltött el a tudat, hogy bármikor érkezhet a push üzenet, amely megnyitja a kétperces időablakot, amelyen belül bárhol is van éppen, bármit csinál, azt meg kell mutatnia a barátainak (vagy a nagyobb nyilvánosságnak, ha úgy dönt).
A francia fejlesztésű BeReal közösségi applikáció 2020-ban jelent meg a piacon, és bár Magyarországon egyelőre nem terjedt el szélesebb körben, a Play Áruházban azonban mára tízmillió feletti letöltésszámot ért el.
Népszerűsége várhatóan tovább fog növekedni, azonban valószínűleg továbbra is meg fogja osztani a social media-felhasználók véleményét.
Ha segítségre van szükséged a social media kommunikációban, marketingben, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
kapcsolódó cikkek:
- Social media stratégia és útmutató
- Instagram marketing tippek vállalkozóknak
- Saját youtube csatorna létrehozása [lépésről lépésre]
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
borítókép: Josh Withers on Unsplash