Több éves tervezést és megannyi munkaórát maguk mögött hagyva a Számlázz.hu alapítói 2024 nyarán piacra dobták a BinX-et, felkavarva a hazai pénzügyi szektor állóvizét. Váradi János, a BinX igazgatóságának elnöke, Stygár-Joó János, alapító és a felügyelő bizottság tagja, Hadnagy Tamás, operációs igazgató, valamint Kiss Ervin Egon alapító és stratégiai igazgató nagy fába vágták a fejszéjüket, ám lehetetlent nem ismerve maradandót alkottak és létrehozták Magyarország első, vállalati fókuszú neobankját.
A Számlázz.hu a legtöbb magyar vállalkozás számára ismerős felület, hiszen közel két évtizedes fennállása során sikeresen átalakította a számlázási piacot, kedvezőbb feltételeket teremtve a hazai kis- és középvállalkozások számára. Ám a teljes üzleti ciklus lefedéséhez a webes számlázóprogramból még valami hiányzott, melyet a Számlázz.hu alapítói a 2024 nyarán megjelent BinX segítségével tettek teljessé.
Mi a BinX?
A BinX egy olyan elektronikuspénz-kibocsátó intézmény, aminek a segítségével a magyar KKV szektor szereplői fizetési műveleteket hajthatnak végre, utalásokat és kártyás fizetéseket bonyolíthatnak le üzleti partnereikkel – gyorsan és egyszerűen.
A legújabb elektronikuspénz-kibocsátó intézmény elsőszámú célja:
„a digitálisan érett vállalkozások támogatása egy jól működő, automatizált, digitális, tranzakciós rendszerrel, amit arra tudnak használni, amire való.” – vallja Kiss Ervin Egon, a BinX társalapítója és stratégiai vezetője.
A BinX rendelkezik az MNB (Magyar Nemzeti Bank) által kiadott engedélyekkel, azonban nem egy hagyományos bankként funkcionál. Olyan pénzügyi szolgáltató, amely bankfüggetlen, így nem nyújt hagyományos banki szolgáltatásokat, mint a hitelezés vagy a betétlekötés.
A BinX elsősorban – de nem kizárólag – a kis- és középvállalkozási szektor azon szereplőinek szól, akik a Számlázz.hu meglévő ügyfelei, továbbá hazai egyéni vállalkozók vagy magyar vállalkozást vezetnek.
A BinX alapítóinak víziója
A BinX alapítóinak víziója a pénzügyi tranzakciók legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb lebonyolításán túl egy integrált rendszer megalkotása volt.
Míg korábban egy bejövő számla kiegyenlítése manuálisan történt, azaz a vállalkozónak az internetbank alkalmazásába belépve kellett egyesével beírni a partner nevét és számlaszámát, az utalni kívánt összeget, valamint a számla sorszámát, ami mindazonáltal, hogy hosszú perceket vett igénybe, még a hibázás lehetőségét is magában hordozta.
A Számlázz.hu ökoszisztémájába integrált BinX segítségével az utalások pillanatok alatt elvégezhetők.
BinX a vállalkozásfejlesztésért
McKinsey & Company amerikai stratégiai és vezetési tanácsadó cég 2016-os felmérése szerint a legtöbb vállalkozás az idejének 26%-át tölti csupán a fő tevékenységének művelésével, míg 74%-át az ehhez kapcsolódó adminisztrációval.
A BinX pontosan ennek a százalékos aránynak a megfordításával kívánja biztosítani a vállalkozások jövőjét. Kifejezetten azon haza vállalkozóknak szól, akik szeretnék pénzügyeiket egyszerűen és hatékonyan kezelni, csökkentve az adminisztrációra fordított időt és energiát.
A sikeres és sikertelen vállalkozások közötti különbségek
A vállalkozás sikere múlik az automatizálás mértékén és ezzel egyidejűleg az adminisztráció hatékonyságán. Így érdemes nyitottnak maradni a változásokra és nem elzárkózni a digitális megoldásoktól. A pénzügyek digitalizációja egyenes út a vállalkozások növekedéséhez, az optimális fizetési infrastruktúra megválasztása pedig döntő pontja annak, hogy a vállalkozás sikeresen és a sikertelen úton halad tovább.
Melyek lehetnek a sikeres és a sikertelen vállalkozások különbségei? Hogyan járul hozzá a cég alapítóinak víziója a vállalat növekedéséhez? Hogyan kapcsolódik mindehhez a BinX, Magyarország első neobankja?
Kíváncsi vagy a részletekre? Hallgasd meg Kiss Ervin Egonnal, a BinX társalapítójával és stratégiai igazgatójával készített interjúnkat!
Miért éri meg vállalkozóként a BinX-et használni?
Tömören: A BinX biztonságos, egyszerű és költséghatékony alternatívát jelent a vállalkozások számára.
Biztonságos, hiszen a BinX a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt működik, így a vállalkozó pénze az MNB által felügyelt letéti számlára kerül. Egyszerű, mivel pillanatok alatt elvégezhető a számlanyitás és könnyen elsajátítható a számlavezetés minden fortélya. Mindazonáltal egy felhasználóbarát és transzparens felületen történik a pénzügyek kezelése.
Költséghatékony működés a KKV pénztárcájára szabva
Végül a költséghatékonyság is sarkalatos eleme a vállalkozói döntéseknek, hiszen a KKV szektor szereplőinek számtalan kiadással kell számolniuk – melyek között a magas banki költségek is szerepelnek. Amennyiben nem a legideálisabb konstrukciókkal rendelkező szolgáltató mellett teszi le a voksát a vállalkozó, akkor ráfizet.
A BinX-nél nincsenek rejtett költségek és a számlavezetés díja is kifejezetten kedvező. A rendszer regisztrált felhasználói tranzakciós díj nélkül fogadnak és küldenek pénzt egymásnak, míg a kifelé menő utalások esetében is alacsony, fix összegű tranzakciós díjjal számolhatnak.
Ne csak a pénzügyeidet optimalizáld, hanem a marketingedet is! Regisztrálj egy díjmentes konzultációra!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Egyszerű számlanyitás, otthonról
A hagyományos értelemben vett bankszámlanyitás kiváltképp körülményes folyamat. Személyes jelenlétet igényel, hosszú órákat vesz igénybe, valamint temérdek mennyiségű dokumentációval jár – ám nem a BinX-nél! A vállalkozók életében minden várakozással eltöltött perc számít, mellyel a BinX alapítói is tisztában vannak, így a lehető legegyszerűbb módon oldották meg a számlanyitás folyamatát.
Fizikai bankfiókkal nem rendelkezik, így a regisztráció mellett az ügyintézés is online zajlik. Egy mobil- vagy webalkalmazás letöltését követően átlagosan 17 perc alatt elkészül a vállalkozás saját BinX számlája – várakozás és harmadik fél szükségessége nélkül.
Prémium üzleti kártya a Mastercard közreműködésével
2024 októberétől már digitális és fizikai kártyát is igényelhetnek a BinX felhasználók. Két alternatíva közül választhatnak: a BinX Business Premium és a Számlázz.hu Premium közül.
Egyedülálló újítás a piacon, hogy a kártyára a vállalkozás adószáma is rákerül, megkönnyítve a céges számlára történő vásárlást. Ennek az apró, de annál praktikusabb ötletnek köszönhetően nem kell észben tartani a hosszú számsort, sem pedig egyéb elektronikai eszközön keresgélni, hiszen szükség esetén rögtön kéznél lesz.
A BinX a Mastercarddal történő együttműködés által nemcsak bizalmat sugároz az új felhasználók felé, hanem számtalan plusz szolgáltatást is kínál számukra.
Milyen digitális pénzügyi alternatívák vannak a piacon?
A BinX piacra történő berobbanása fenekestül felforgatta a digitális pénzügyi szektort és választás elé állította a magyar kis- és középvállalkozások vezetőit.
Ugyan a hazai vállalati és lakossági felhasználók között is nagy népszerűségnek örvendenek a nemzetközi gyökerekkel rendelkező fintech cégek, mint a Wise és a Revolut, a BinX mégis egy olyan egyedülálló alternatívával szolgál a magyar vállalkozások számára, amely eddig hiányzott a piacról.
Valóban egy fenyegető versenytársra talált a Revolut és a Wise, Magyarország első neobankja, a BinX személyében?
A nemzetközi fintechekkel is megvannak a közös kapcsolódási pontok, a lényegbeli különbséget mégis a célcsoport specifikálása, valamint a BinX rendszerének a számlázási program ökoszisztémájába való integrációja adja.
Ugyan a BinX alapítói nem kívánják felvenni a kesztyűt a lehetséges versenytársaikkal, mivel szolgáltatásaik révén célcsoportjuk kifejezetten a hazai KKV szektor szereplői. Így a piac jelenlegi résztvevőitől eltérően nem szólnak sem a lakossági ügyfelekhez, devizaforgalom hiányában pedig az országhatáron túli vállalkozásoknak sem – egyelőre.
Céljuk elsősorban a pénzügyi átláthatóság és adminisztráció leegyszerűsítése és ezzel a magyar vállalkozások támogatása a siker felé vezető úton.
Binx kérdezz-felelek
- Ki nyithat BinX számlát?
18 éven felüli, magyar állampolgár, aki Magyarországon bejegyzett, így közhiteles nyilvántartásba vett céggel rendelkezik vagy egyéni vállalkozó.
- Mire van szükség a számlanyitáshoz?
A számla megnyitásához magyar e-személyire vagy útlevélre van szükség a személyazonosság igazolásához, valamint lakcímkártyára és a cég adószámára. Továbbá a mobil alkalmazás használatához szükséges technológiai háttérre – iOS16 vagy Android 9 operációs rendszerrel működő okostelefonra.
- Milyen költségei vannak a BinX számlának?
Míg a 2025 január 1-ig érvényes bevezető árazásban a BinX-en belüli utalások díjmentesek, a BinX-en kívüli utalásoknak fix, 199 Ft-os tranzakciónkénti díja van. Az átutalásokat semmilyen további díj vagy költség nem terheli. A kártyahasználatnak pedig fix havidíja van. Amennyiben szeretnél többet megtudni a naprakész árakról, akkor a BinX weboldalán tájékozódhatsz!
A BinX által új kapuk nyílnak meg a kis- és középvállalkozások számára ahhoz, hogy a hatékonyabban és egyszerűbben kezelhessék pénzügyi adminisztrációjukat. A rendszer használatával nemcsak értékes energiát és pénzt spórolnak, hanem megannyi munkaórát is, ami lehetőséget biztosít arra, hogy azzal foglalkozzanak, ami valóban fontos a cég fellendítéséhez.
A BinX már letölthető a Google Play áruházából, valamint az App Store-ból egyaránt! Próbáld ki te is és csökkentsd le vállalkozásod adminisztratív terheit!
A pénzügyeid kezelésén túl segítségre van szükséged a vevőszerzésben? Beszéljünk róla!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ