A blog indítás nem véletlenül az egyik legnépszerűbb marketing eszköz napjainkban. Nem kerül sokba, ugyanakkor, ha jól csinálod, számos előnyét élvezheted, és hatékonnyá teheted általa a tartalommarketingedet. Ha érdekel, milyen szempontokat érdemes szem előtt tartani blog indítás előtt, ha ki akarod hozni belőle a maximumot, olvass tovább!
Mi az a blog?
A blog kifejezés a web és a log angol szavak összeolvadásával jött létre, és egy olyan online publikációs felületet értünk alatta, amely hasonlóan működik, mint egy internetes magazin vagy egy napló.
Kiváló eszköz arra, hogy információt adj át vele a célközönségednek szöveges formában.
Többféle blog létezik. Vannak önálló blogoldalak, míg mások egy weboldal részeként működnek.
Találhatunk fizetős és ingyenes lehetőségeket, privát, üzleti és politikai célú blogokat, és egyetlen blogoldalon belül is többféle blogcikk-típussal találkozhatunk (lista alapú posztok, probléma-megoldás központú cikkek, témakörbe bevezető bejegyzések).
Ha segítségre van szükséged marketing stratégia összeállításában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
A blog indítás legfontosabb előnyei
Ha jól csinálod, számos módon profitálhatsz a blog indításból.
Szert tehetsz egy szuper kommunikációs felületre, amelyen keresztül információkat tudsz átadni a célcsoportodnak.
Amennyiben minőségi, releváns információkat osztasz meg, amelyek valóban hasznosak, értékesek és érdekesek a célcsoportod számára, a blogposztoknak köszönhetően könnyedén elnyerheted a bizalmukat és a szimpátiájukat, hiszen segíted őket valamilyen probléma megoldásában, vagy választ adsz egy kérdésre, amely foglalkoztatja őket.
Azok az emberek, akik bíznak benned és hálásak neked, jó eséllyel előbb-utóbb a vásárlóid lesznek.
A tudásmegosztás hatására a szakértői márkád is erősödhet, és hitelesebbnek fognak tartani, hiszen látják a bejegyzésekből, hogy valóban értesz ahhoz, amivel foglalkozol.
Amennyiben a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjait is figyelembe veszed a blog indítás és a cikkek megírása során, nagyobb organikus elérésre, több oldallátogatóra számíthatsz.
A szövegben megfelelő módon elhelyezett kulcsszavakat és a minőséget ugyanis a Google meghálálja azzal, hogy a találati listán előkelő helyre rangsorolja a weboldaladat. (lásd még: Kulcsszókutatás alapok)
Mire ügyelj blog indításnál?
Az első és legfontosabb lépés, hogy határozd meg a célcsoportodat! Tudd, hogy kik ők, gyűjts be róluk minél több információt, de lehetőleg ne csak demográfiai adatokat!
Légy képben a médiafogyasztási és vásárlási szokásaikat illetően is, derítsd ki, hogy mi érdekli őket, milyen problémákkal küzdenek, milyen céljaik és vágyaik vannak.
Ezek az információk segíteni fognak abban, hogy a célcsoportodra szabd a tartalmakat, és hogy tudd, mely csatornákon kell jelen lenned, ha el szeretnéd érni, és meg akarod szólítani őket.
Hasznos, ha versenytárs-elemzést is végzel, vagyis lecsekkolod, hogy mit tesz a konkurencia annak érdekében, hogy megnyerje magának a potenciális vásárlókat!
Érdemes megnézni, hogy ők miről blogolnak, és ha találsz komment szekciót az oldalakon, azt is célszerű megnézni, hogy lásd, milyen visszajelzések érkeznek az olvasóktól.
Ha segítségre van szükséged az online marketingben, kérj egy konzultációt!
Blog indításnál a témakör meghatározása is kiemelten fontos. Érdemes már az elején minél több blogcikk konkrét témáját (és akár a címét is) kitalálni, így gyorsan ki fognak alakulni a főbb irányvonalak, amelyeken haladhattok előre.
Fontos, hogy főként olyan témákban gondolkodj, amelyek évek elteltével is számot tarthatnak az olvasók érdeklődésére. Az „örökzöld” cikkek akár hosszú éveken át terelhetik a forgalmat a weboldaladra.
A minőséget mindig tartsd szem előtt! Ez vonatkozik a tartalomra (hogy valóban értékes és érdekes információkat tartalmazzanak a blogposztok), de a nyelvtani-nyelvhelyességi és helyesírási kérdésekre is.
Hiába jó tartalmilag egy cikk, ha tele van helyesírási hibákkal, szóismétlésekkel, elütésekkel, egyeztetési hibákkal. Az ilyen szövegek igénytelenségről tanúskodnak, és még akár a hitelességedet is rombolhatják.
Nem kell József Attila-díjas írónak lenni ahhoz, hogy jó blogcikkeket írjon valaki, de a nyelvi igényesség legyen mindig alap!
Ha vannak más felületeid is, tedd hatékonnyá a tartalomgyártást a blogcikkek segítségével! Hogyan? Például oszd meg a cikkeket a közösségi média felületeiden, vagy csak emelj ki belőlük néhány fontos gondolatot, és építsd be a social media posztokba!
Ha videó készítéssel vagy podcast készítéssel is foglalkozol, akár új kontentek alapjait képezhetik ezek a cikkek, csupán új „köntösbe” kell bújtatnod a már megfogalmazott gondolatokat.
A népszerűnek bizonyuló témák alapjai lehetnek a következő videós szakértői interjúnak, vagy születhet belőlük egy új podcast epizód.
Ha mindez túl bonyolultnak tűnik, vagy úgy érzed, nincs rá kapacitásod, esetleg megfelelő kompetenciákkal rendelkező kollégád, dönthetsz a kiszervezett marketing mellett is, és átadhatod a feladatot egy online marketing ügynökségnek, akik profi minőségben készítik el a blogposztjaidat vagy bármilyen más tartalmadat.
Amennyiben segítségre van szükséged, keress minket bizalommal!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
borítókép: Andrew Neel on Unsplash