Marketing ügynökségként többször is tapasztaljuk, hogy különösen a kis- és középvállalatok nem szívesen vágnak bele a blog írásba, pedig az üzleti blog hatékony marketing eszköz a cégek kezében. A többség nem ismeri fel, hogy milyen előnyöket jelenthet cégként marketing szempontjából a blog írás, ezért ebben a bejegyzésben az üzleti blog vezetésének néhány pozitív hatását gyűjtöttük össze.
Tény, hogy egy üzleti blog vezetéséhez szükség van némi időre, kreativitásra és egyéb kompetenciákra. Pontosan kell tudni, hogy ki a célközönség és mi jellemzi őket, milyen problémákkal küzdenek, illetve milyen kérdések foglalkoztatják őket.
Ráadásul a versenytársak csatornáit sem árt lecsekkolni, hiszen azáltal is fontos információkhoz lehet jutni, és még néhány ötletet is meríthetsz a konkurens cégek tartalmaiból.
Ez valóban mind idő és energia, miközben még el sem jutottál addig, hogy leírj egy sort.
Fontos azonban tudnod, hogy mindezek ellenére is megéri belevágni a blog írásba, mert egy üzleti blog olyan előnyöket tud biztosítani a céged számára, amelyet egyetlen más marketing eszköz sem!
Minden üzleti blog SEO lehetőségeket jelent
A blogbejegyzéseket felhasználhatod arra, hogy kulcsszavakat és linkeket rejts el bennük. Ha jól csinálod, és elég kitartó vagy, a blog írás meg fogja hozni a gyümölcsét, mivel a keresőoptimalizálással hosszabb távon jelentősen növelheted az organikus eléréseid számát.
Mit jelent ez egyszerűbben? Ha például esztétikai fogászat a fővárosi vállalkozásod fő profilja, akkor az emberek vélhetően olyan kulcsszavakkal keresnek rá a szolgáltatásodra, mint például a „fogfehérítés”, „fogfehérítés budapest” vagy a „fogfehérítés árak budapest”.
Amennyiben rendszeresen teszel közzé a weboldaladon releváns információkat tartalmazó bejegyzéseket, és még a kulcsszavakra is odafigyelsz, hamar elérheted, hogy az adott keresőkifejezésre a Te céged is előkelő helyen jelenjen meg a Google találati listáján.
A cikkekben linkeket is elrejthetsz, amelyek egy másik, hasonló témájú cikkedre hivatkoznak – ezzel is növelheted a honlapod forgalmát.
A keresőoptimalizáláshoz tehát a lehető legjobb eszköz a blog írás, amellyel többféle marketing célt tudsz egyidejűleg megvalósítani.
Ha segítségre van szükséged keresőoptimalizálásban, marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Szakértői státuszt épít a blog írás
A tartalommarketing, azon belül a blog írás arra is szuper eszköz, hogy szakértői státuszra tégy szert. A minőségi, hasznos információkat tartalmazó kontentek ugyanis amellett, hogy SEO célokat valósítanak meg, az oldallátogatók számára segítséget nyújtanak mindennapos problémáik megoldásához.
A budapesti esztétikai fogászat példánál maradva, írhatsz blogbejegyzéseket az otthoni fogfehérítés veszélyeiről, a legjobb fogfehérítő hatású fogkrémekről vagy arról, hogy hogyan alakul ki a fogkő, és miért fontos, hogy rendszeresen megszabaduljunk tőle.
Az ilyen jellegű tudásanyag átadásával elnyered a célközönség bizalmát és szimpátiáját, és a cikkeid miatt szakértőként fognak gondolni rád, majd, ha olyan szolgáltatásra lesz szükségük, amely a te kínálatodban is szerepel, nagyobb eséllyel keresnek fel téged, mint a versenytársaidat.
Ha segítségre van szükséged a szakértői márkaépítésben, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Sokoldalún felhasználható üzleti blog cikkek
A blogbejegyzések alapján később további tartalmakat hozhatsz létre. Például felhasználhatod azokat egy rövid posztszöveggel kiegészítve a közösségi média felületeiden, de alapjai lehetnek a következő videós tartalmaidnak vagy podcastjeidnek is.
Az olyan, sokoldalúan felhasználható kontentekkel, mint például a blogbejegyzések, rengeteg időt és energiát spórolhatsz meg, és hatékonnyá teheted a tartalomgyártást.
Kétirányú kommunikáció komment szekció kialakításával
Ha a blogoldalad komment szekcióval is kiegészül, az lehetőséget teremt arra, hogy közvetlen párbeszéd alakuljon ki a céged és a potenciális vásárlók között.
A kommentek alapján képet kapsz a célcsoport preferenciáiról, véleményéről, igényeiről, és ezeket az információkat felhasználhatod egyrészt a tartalmaid, másrészt a termékeid vagy a szolgáltatásaid optimalizálásához.
Ha segítségre van szükséged a marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Ráirányíthatod a figyelmet a termékeidre vagy a szolgáltatásaidra a blog írással
Nagyon fontos, hogy a blog írás nem egyenlő, és soha nem is szabad, hogy egyenlő legyen az erőszakos, direkt reklámozással!
Ettől még, persze, ráirányíthatod a figyelmet egy-egy termékedre vagy szolgáltatásodra, de mindenképpen érdemes elkerülni a vásárlásra való buzdítás minden formáját!
Például a rendelői fogfehérítés előnyeit tárgyalva elmondhatod, hogy a te szolgáltatásod mitől jó, vagy hogy nálatok hogyan történik a kezelés, még akár CTA (call to action) gombokat is elhelyezhetsz, amelyeken keresztül időpontot tudnak foglalni az érdeklődők, de ne a „tukmáláson” legyen a hangsúly, hanem a hasznos információ átadásán!
Ne feledd, hogy a blog írással az a célod, hogy elnyerd a célcsoport bizalmát és szimpátiáját, és emiatt váljanak később a vevőiddé, nem pedig az, hogy meggyőzd őket a vásárlásról!
Bár a blog írás, az üzleti blog tartós működtetése igényel némi idő- és energiaráfordítást, a pozitív hatásait egyértelműen érezni fogod közép- és hosszú távon!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
borítókép: Arnel Hasanovic // Unsplash