Nem elég az, ha a céged jól végzi a feladatkörébe tartozó tevékenységeket – az is fontos, hogy a profizmus, a hitelesség, az igényesség és a többi pozitív tulajdonság, amely jellemzi, mások előtt is láthatóvá váljon, hiszen akkor tehetsz szert újabb és újabb ügyfelekre, ha megfelelő kép alakul ki rólad. Ezt a képet a marketing eszközeivel is befolyásolni tudod. Mutatunk 5 tippet a hatásos cégbemutató készítéséhez.
Az első benyomás nagyon fontos. Így van ez akkor is, amikor egy vállalattal találkozunk. Mielőtt kapcsolatba lépnénk vele, szeretnénk bizonyosságot szerezni arról, hogy hiteles, megbízható és magas színvonalon űzi a tevékenységét. Akkor válunk vásárlóvá, ha mindezekről megbizonyosodtunk. Ugyanez igaz a befektetőkre.
A cégek lecsekkolására ma már rengeteg lehetőségünk van. Megnézhetjük a honlapjukon a bemutatkozásukat, a referenciáikat, a blogbejegyzéseiket, vagy rájuk kereshetünk a közösségi média oldalakon, esetleg nemes egyszerűséggel beírhatjuk a nevüket a Google-ba, s megnézhetjük, mit dob ki a kereső.
A legtöbb, amit cégként tehetsz, hogy profi módon rákészülsz a „csekkolásra”, s olyan cégbemutatót készítesz, amely pozitív képet alakít ki a potenciális ügyfelekben, a partnerekben és a befektetőkben.
1.) Egységes arculat és kommunikációs stratégia
Ha vannak már kialakult arculati elemeid, akkor azokat az összes kommunikációs csatornán használd! Ezek lehetnek szlogenek, logók, grafikák, de akár egy-egy szín vagy betűtípus használata is viselkedhet arculati elemként.
Nagyon fontos, hogy ezeket következetesen használd, főleg egy adott csatornán belül. Például a weboldaladon a fotókhoz alkalmazd mindig ugyanazokat a filtereket, legyen az összes menüpont összképe egységes: használd ugyanazt a betűtípust, ugyanazokat a betűméreteket, színeket, a szövegeknél ugyanazt a stílust és hangvételt stb.
2.) Szakértői márkaépítés videók és sajtómegjelenések segítségével
A hitelességedet erősíti, ha feltüntetsz néhány fontos adatot a honlapodon. Ilyen infó, hogy kik a partnereid, hiszen, ha ott sorakoznak azok a cégek a felületeden, akikkel együttműködsz, az másokban is bizalmat kelt veled szemben.
Ugyanezt érheted el a sajtómegjelenések feltüntetésével, amelyek arról tanúskodnak, hogy szakértő vagy az adott témában.
Releváns információkat tartalmazó, minőségi blogbejegyzések és videók segítségével is ráerősíthetsz arra, hogy potenciális vásárlód a lehető legjobb helyen jár, s Te fogsz megoldást kínálni a problémájára.
A referenciáidat is mindenképpen tedd elérhetővé mások számára, hiszen ezek alapján látja leginkább a potenciális vevő, hogy milyen eredményre számíthat, ha a cégedet választja!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
3.) Átlátható és logikus felépítésű cégbemutató weboldal
Kapcsolatfelvétel esetén egy cégbemutatót pillanatok alatt belinkelhetsz a weboldalról a leendő partnereknek, ügyfeleknek vagy befektetőknek. Itt bemutathatod a cég filozófiáját, céljait, legfontosabb tevékenységeit, eredményeit, amelyek fontosak lehetnek az érdeklődők számára.
A cégbemutatók általában a honlapon a „Rólunk” fül alatt érhetők el, de esetenként a nyitóoldalon is megtalálhatók azokat a legfontosabb információkat, amelyek segítenek a látogatóknak a vállalat gyors lecsekkolásában.
A cégbemutató oldalt feldobhatod egy image videóval vagy egy cégbemutató videóval, amelyek emberibbé és szerethetőbbé tehetik a vállalatodat, s könnyebben alakítanak ki a nézőkben pozitív érzéseket, mint egy szimpla szöveg.
4.) Google találati lista – keresőoptimalizálás
Menj fel a felületeidre, s nézd meg azokat olyan szemmel, mintha nem a saját vállalatodé lenne, hanem mintha egy lennél a látogatók közül!
Persze, nehéz objektíven megítélni saját magad, de próbáld meg átgondolni, hogy milyen kép alakul ki abban, aki először keresi fel a webhelyedet vagy közösségi média profiljaidat!
Mivel találkozik az, aki ellátogat a felületeidre? Megkapja az őt érdeklő információkat? Bizalmat ébreszt benne, amit lát? Talál releváns tartalmakat?
S ha valóban objektív mutatókra vágysz, keress rá a cégedre a böngészőben! Mit találsz magadról? Vannak esetleg értékelések, vélemények rólad?
Ha a tevékenységedhez tartozó kulcsszavakat írod be (nyelvstúdió esetében pl. az „angol nyelvtanfolyam”, a „felkészítés nyelvvizsgára” vagy a „nyelviskola budapest” lehet kulcsszó), hányadik helyen jelensz meg a találati listán? Elégedett vagy az eredménnyel?
5.) Kérj segítséget egy online marketing ügynökségtől!
Ha nem vagy maradéktalanul elégedett azzal, amit „látógatóként” a felületeiden találsz, vagy nem elég előkelő helyen szerepelsz a Google találatai között a legfontosabb kulcsszavaidra keresve, bízz meg egy marketing ügynökséget, amely elkészíti profi cégbemutatódat, s szükség esetén a tartalommarketing stratégia megtervezését és megvalósítását is leveszi a válladról!
Ha segítségre van szükséged, fordulj bizalommal a DLX MEDIA csapatához!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
2 Comments