Sok cégvezető nincs tisztában azzal, hogy miért érdemes céges podcast készítéssel foglalkoznia, miért éri ez meg neki. Amellett, hogy a podcast az egyik legnépszerűbb, legkeresettebb kontent típus napjainkban, számos előnyt kínál a cégek és a tartalomgyártók számára. Ebben a cikkben 5 érvet gyűjtöttünk össze a céges podcast készítés mellett.
A podcast jelentése
A podcast jelentését a legtöbben már ismerik – egy online audio szolgáltatást takar a fogalom, amellyel lehetővé válik, hogy az előre rögzített, tematikus hanganyagokat bármikor meghallgassuk online vagy offline, az eszközünkre letöltve.
A podcast körülbelül másfél évtizede robbant be a köztudatba, és ma már olyan népszerűségre tett szert, hogy egyesek a rádió utódjaként emlegetik.
És valóban, tulajdonképpen ugyanazt a funkciót tölti be, mint a rádió: kiváló alternatíva szórakozásra és tájékozódásra akár olyan helyzetekben is, amikor podcast hallgatással egyidejűleg valamilyen más tevékenységet is szeretnénk végezni.
Sokan hallgatják a podcast epizódokat Spotify-on, vagy Apple Podcast-en házimunka, utazás vagy kutyasétáltatás közben, akár internetkapcsolat nélkül is.
Érvek a céges podcast készítés mellett
1. Ügyfél- és vevőszerzés céges podcasttel
Ha a podcasted elég érdekes, izgalmas, és még a hangminőségre (illetve videós podcast esetén a képre) is odafigyelsz, hallgatni fogják az emberek, és kialakul bennük a bizalom a céged iránt.
Ha pedig bíznak benned, akkor jó eséllyel előbb-utóbb a vásárlóiddá válnak.
Ez tulajdonképpen a tartalommarketing lényege – a szimpátia. a bizalom és a kötődés kialakítása sokkal hatékonyabb vevőszerzési mód, mint az erőszakos, vásárlásra buzdító reklámok nyomatása.
Ha segítségre van szükséged a marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
2. Kapcsolatépítési lehetőségek podcasttel
A vendéggel, akivel beszélgetsz, nagyon el tudod mélyíteni a kapcsolatodat az alatt az egy-két óra alatt, amíg elkészíted vele a podcast epizódot, így előfordulhat, hogy aki most a vendéged, az hamarosan a partnered, esetleg az ügyfeled lesz.
Az pedig, hogy „meghívlak a podcastembe vendégnek” összehasonlíthatatlanul jobban hangzik, mint az, hogy „el akarok adni neked valamit”.
A beszélgetőpartner személyéből azonban más módon is profitálhatsz. Együtt szerepelni valakivel egy podcastben majdnem olyan, mint egy színpadon állni vele, és együtt előadni valamit.
Innentől a közönség az ő szintjére sorol be téged is. Ha az illető például egy szaktekintély, akkor a közös podcast a te hitelességedet és megítélésedet is javíthatja.
3. A céges podcast terjesztése egyszerű
A podcast egyike azoknak a tartalomtípusoknak, amelyek képesek arra, hogy organikusan terjedjenek.
Ha a vendéggel volt egy jó beszélgetés, valószínűleg elégedett lesz a végeredménnyel ő is, hiszen bemutatod, felemeled, elismered a podcastben.
Amikor valaki büszke egy szereplésére, természetes, hogy megosztja a tartalmat a saját csatornáin is, így eléred az ő közönségét, követőtáborát is, akik ezáltal téged is megismernek.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Tudunk segíteni a céges podcasted beindításában? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
4. Sokoldalúan felhasználható az elkészült tartalom
A hatékony tartalomgyártás egyik legjobb eszköze a podcast, hiszen tökéletes arra, hogy további mikrotartalmakat állíts elő belőle.
Ilyen mikrotartalom lehet egy frappáns idézet, amelyet felhasználhatsz valamely más kontentednél, de készülhet a podcastből szöveges tartalom is.
Videó podcast esetében pedig szuper shortok állíthatók elő belőle a YouTube-ra vagy a TikTokra (amelyeket rengeteg módon megoszthatsz – a social mediában, a honlapodon, online cikkbe beágyazva stb.).
Havi 2 podcast epizóddal fel tudod tölteni a kommunikációs csatornáid 50-70%-át hatékonyan, gyorsan és olcsón.
5. Komfortosabb „szereplési” forma
Sokkal könnyebb ez a fajta szereplés, amikor csak beszélgetsz valakivel, mint az, ha kamerába beszélsz, és egyedül kell kreálnod a semmiből egy tartalmat.
Ha ügyes vagy, és belemélyedsz a témába, nagyjából tíz perc után el is felejted a kamerát.
Sokkal könnyebb eszköze a podcast a tartalomgyártásnak, mint amikor neked kell önállóan létrehoznod valamilyen tartalmat.
Ha játszol a saját podcast indítás gondolatával, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Néhány podcast statisztika
Ha a fenti érvek után is hezitálsz még, és nem tudod eldönteni, hogy tényleg érdemes-e podcast készítésbe vágni a fejszédet, akkor az alábbi podcast statisztikák garantáltan el fogják oszlatni minden kételyedet, ugyanis a számok magukért beszélnek:
- A podcast hallgatók száma 2022-ben meghaladta a 424,2 millió főt világszerte. Az előrejelzések szerint 2024 végére ez a szám körülbelül 504,9 millióra fog nőni.
- Jelenleg több mint 5 millió podcast csatorna és nagyjából 70 millió epizód közül válogathatnak az online audio szolgáltatás kedvelői.
- A podcast gyártásból származó bevétel várhatóan 2024-re meghaladja a 4 milliárd dollárt.
- A hallgatók 80%-a odafigyel a podcast-hirdetésekre, és 60%-uk már vásárolt is ilyen hirdetés alapján (így ez a tartalomtípus kiemelten alkalmas arra, hogy valamilyen hirdetést helyezzünk el bennük).
Ha Te is szeretnél profi céges podcasteket, de a lehető legkevesebbet akarsz bajlódni vele, add át nekünk ezt a feladatot! Egyeztess időpontot az első, ingyenes konzultációnkra!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Kapcsolódó cikkek:
Photo by dlxmedia.hu on Unsplash