Az elmúlt évtizedekben az online jelenlét meghatározóvá és természetessé vált az életünkben, s ma már, ha valaminek utána akarunk nézni, vagy le akarunk csekkolni valakit vagy valamit, csak beírjuk a böngészőbe, s máris megkapjuk a kívánt infókat. Éppen emiatt a céges weboldal készítés egy vállalat számára amolyan „nulladik lépés” – elengedhetetlen ahhoz, hogy a cég működni és fejlődni tudjon. Ebben a cikkben elmondjuk, miért alap, hogy legyen egy céges weboldalad, s adunk néhány tippet ahhoz is, hogy mi mindenre érdemes odafigyelni weboldal készítés során.
Két-három évtizeddel ezelőtt a cégek névjegykártyákat csináltattak, s plakátokat helyeztek el az utcákon, esetleg szórólapot osztogattak, hogy a célcsoport látókörébe kerüljenek. Ma azonban ezek a megoldások idejétmúltak, és a modern, digitalizált világban egyáltalán nem hatékonyak.
Napjainkban, ha egy cég ismertségre kíván szert tenni, akkor igyekszik minél több online felületen jelen lenni, de a legalapvetőbb a céges weboldal készítés, amely hasonlóan funkcionál, mint egy névjegykártya, csak annál ezerszer többet „tud”.
Miért fontos a céges weboldal készítés?
Ha van egy céges weboldalad, az nemcsak arra lesz jó, hogy az online térben megtalálható legyen a nyitvatartási időd és a fontosabb elérhetőségeid, hanem alapja lehet a márkaépítésnek, a vállalati image kialakításának, illetve jó alapot jelenthet a további marketing eszközök alkalmazásához.
Természetesen az is fontos, hogy egy honlap lehetőséget kínál arra, hogy a cégedről minden lényeges információt elhelyezz egy felületen, ahol az érdeklődők kérdéseik jelentős részére választ kaphatnak.
Ezen túl azonban szuper platformot jelent arra is, hogy pozitív irányba formáld a cégedről alkotott képet, elnyerd a látogatók bizalmát, és szakértői státuszra tegyél szert.
Hogyan? Egyrészt feltüntetheted az oldalon a partnereidet, és készíthetsz egy referenciaoldalt is, amely sokat hozzátesz a hitelességedhez, s azt fogja erősíteni az érdeklődőkben, hogy a termékeid vagy a szolgáltatásaid valóban minőségiek, érdemes azokat megvásárolni.
Segítségre van szükséged a céges weboldal kialakításában, a marketing stratégia összeállításában? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
WordPress weboldal
Készíthetsz bemutatkozó oldalt, amely a legfontosabb adatok mellett ütős cégbemutató videót, image videót vagy folyamatot bemutató videót is tartalmaz.
A multimédia ma a legkedveltebb tartalomtípus, s mivel több érzékszervre és az érzelmekre is hat, a videó készítés kiváló eszköz arra, hogy elnyerd a célcsoport szimpátiáját és bizalmát.
A videókat azonban más aloldalon is használhatod. Ahelyett, hogy többoldalas leírást készítenél egy termékről, bemutathatod – akár működés közben is – egy rövid termékbemutató videóban, mellyel gyorsan és hatékonyan adhatod át a legfontosabb infókat az érdeklődőknek.
Ha sikerül a weboldalra feltöltött tartalmakkal pozitív képet kialakítani a látogatókban, az nem csupán termékeid és szolgáltatásaid értékesítésében segíthet, de employer branding, vagyis munkáltatói márkaépítés szempontjából is előnyös lehet.
Kapcsolódó cikk: Employer branding: a titok, amivel megtalálhatod a legjobb embereket a csapatodba
Ez röviden azt jelenti, hogy amennyiben képes vagy szimpatikussá válni az álláskeresők számára is, könnyebben megtalálod majd a csapatodba a jól képzett és tapasztalt új kollégákat.
Néhány jól sikerült fotó a csapatépítő tréningről, egy jó rendezvényvideó vagy image film vonzóvá tehet az álláskeresők számára.
Önálló karrieroldalt is működtethetsz a céges weboldalon belül, amely leegyszerűsíti a toborzás és kiválasztás folyamatát, és ezen kívül még számtalan lehetőséget kínál, amelyet némi idő- és energiaráfordítással remekül kiaknázhatsz.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Az alábbiakra figyelj céges weboldal készítés esetén:
Technikai feltételek
Mindennek az alapja, hogy a holnap technikailag rendben legyen, vagyis a betöltés gyors legyen, mobilbarát legyen (mivel a felhasználók jelentős része okostelefonról böngészik a neten).
Emellett egyre több vállalat fordít gondot arra is, hogy a weboldala akadálymentes legyen fogyatékossággal élő embertársaink számára.
Arculati elemek következetes használata
Amire azonban mindenképpen oda kell még figyelni a technikán túl, az az igényes és esztétikus megjelenés, illetve az arculati elemek (logó, színek, szlogenek, effektek betűtípusok stb.) konzisztens használata a honlapon is.
A harmónia mellett ez azért is fontos, mert az egységes megjelenés a márkádat, annak ismertségét is erősíti.
Segítségre van szükséged a céges arculat kialakításában? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Mennyiség és minőség
Ha már van egy céges weboldalad, és esetleg blogot is működtetsz rajta, fontos, hogy a honlap „éljen”, vagyis a látogatók mindig újabb és újabb tartalmakat találjanak, s ne ezeréves kontentek fogadják őket az oldalon.
Lehetőleg rendszeresen (minimum hetente egyszer, de inkább többször) tölts fel valami újdonságot, hogy legyen miért újra és újra felkeresni a webhelyet!
A mennyiségnél azonban még fontosabb a minőség. Írni bárki tud, videót készíteni okostelefonnal is lehet – ez tény, azonban, ha üzleti célokra szeretnéd a tartalmakat felhasználni, elengedhetetlen, hogy csak és kizárólag kiváló minőségű, profi anyagok kerüljenek fel a felületeidre.
Kérhetsz segítséget is
Nem kell minden marketing feladatot egyedül megoldanod. Ha úgy érzed, nincs időd, affinitásod, esetleg hozzáértő kollégád a csapatban, hogy elkészíts egy szuper céges weboldalt, vagy felturbózd a régit, a honlap készítéssel és a keresőoptimalizálással (illetve a tartalomgyártással) megbízhatsz egy marketing ügynökséget is.
Ha szükséged lenne:
- egy remek holnapra,
- szuper videókra,
- szöveges tartalomakra,
- podcastekre
- vagy bármilyen más segítségre marketing területen, vedd fel velünk a kapcsolatot, és kérj időpontot az első, ingyenes konzultációra!
Kapcsolódó cikkek:
- 5 tipp a hatásos cégbemutató készítéséhez
- Kulcsszókutatás tippek és módszerek
- Keresőoptimalizálás alapok – a SEO helye a marketingstratégiában
Kapcsolódó videó:
Nézd meg a videónkat a hatékony tartalomgyártás folyamatáról:
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Borítókép: Igor Miske // Unsplash
1 Comment