A CRM (Customer Relationship Management) egy ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer, amely lehetővé teszi vállalkozások számára, hogy nyomon kövessék és elemezzék ügyfeleik adatait, és ennek alapján hatékonyabban kommunikáljanak velük. A CRM rendszerek célja tehát, hogy segítsenek a vállalkozásoknak abban, hogy jobban megismerjék ügyfeleik igényeit és elvárásait, és ennek alapján hatékonyabb és eredményesebb marketing-, értékesítési- és ügyfélszolgálati stratégiákat tudjanak alkalmazni.
Miket tart nyilván egy CRM rendszer?
A CRM rendszerek legfontosabb funkciói közé tartozik az ügyféladatok (például név, cím, telefonszám) kezelése és tárolása, az ügyfélkapcsolatok nyomon követése és elemzése, a megrendelések és a termékek/szolgáltatások nyilvántartása, valamint a kampányok és akciók tervezése és végrehajtása.
Kinek érdemes CRM rendszert bevezetnie?
A CRM rendszer bevezetése előnyös minden olyan vállalkozás számára, amely fontosnak tartja ügyfeleinek elégedettségét és hosszú távú kapcsolatok kialakítását.
Akár induló vállalkozásoknak is tökéletes megoldást nyújthat a CRM, hiszen segítségével a cég egyből nyomon követheti első ügyfeleinek és partnereinek az adatait, ennek alapján célzottabb marketing- és értékesítési akciókat tudnak indítani.
A CRM rendszer használata ezért nem csak a nagyobb vállalkozások számára előnyös, hanem a kis- és középvállalkozások számára is. A rendszerezettségnek köszönhetően a kisebb cégek is versenyképesebbek tudnak lenni a multikkal szemben, ugyanolyan profi szervezettség mellett tudnak működni, de megtartva a kis cégméret által nyújtotta előnyöket, főként a rugalmasságot.
Miért fontos egy CRM rendszert implementálni MINDEN vállalkozás életében?
Átlátható és integrált rendszer, ami összeköti a vállalkozás különböző területeit
A CRM rendszer segítségével a vállalkozás különböző területei (például az értékesítés, a marketing és az ügyfélszolgálat) egyaránt hozzáférhetnek az ügyfelek adataihoz, és ennek alapján hatékonyabban tudnak majd dolgozni.
Könnyebb és gyorsabb ügyféladatok kezelése: a CRM rendszer lehetővé teszi, hogy a vállalkozás ügyfeleinek adatait egy helyen tárolják és kezeljék, így pedig könnyebb és gyorsabb lesz az adatok elérhetősége és kezelése (számlázás, minőségellenőrzés, sales kampányok, stb.)
Több idő a vállalkozás fejlesztésére
A CRM rendszerek többsége képes arra, hogy automatizálja a vállalkozás különböző rutin feladatainak ellátását (például az ügyféladatok kezelése, riasztások, sablonok, teendők felvétele), így a dolgozóknak segít, hogy az időrabló adminisztratív rutinfeladatok helyett értéket teremtő munkát tudjanak végezni.
Vezetőként pedig abban segít a rendszer, hogy ne a vállalkozásban, hanem a vállalkozáson tudjunk dolgozni.
Bizonyíthatóan magasabb sales és marketing eredmények
A CRM rendszer segítségével a vállalkozások jobban és pontosabban tudnak elemezni ügyfél-adatokat, és ezek alapján célzottabb marketing- és értékesítési kampányokat folytatnak. Ez pedig bizonyítottan magasabb sales és marketing eredményeket eredményez.
Potenciális ügyfelek nyilvántartása és kategorizálása
A CRM rendszerek elsődleges feladat az ügyfél adatok és a hozzájuk kapcsolódó teendők nyilvántartása. A legfontosabb adatok, amiket nyilván tudunk tartani, az ügyfél neve, elérhetőségei, a kapcsolattartás típusai és időpontjai. Például: mikor, mit beszéltünk az ügyféllel, milyen dokumentumokat küldtünk ki neki és mi lesz a következő lépés az együttműködés kapcsán.
Ezeket az adatokat rendszerint ügyfelenként egyedi munkalapokon, de akár egyesített, listázott, szűrhető formában is meg tudjuk jeleníteni.
Az ügyfelek kategorizálása szintén egy fontos tényező a CRM rendszerek funkciói között. Ez segít abban, hogy hatékonyabban tudjunk kommunikálni az ügyfeleinkkel, és célzottabb kampányokat tudjunk folytatni.
A kategóriák besorolásának első lépése a célcsoport meghatározása. Ezután a különböző célcsoportokhoz tartozó ügyfeleket külön-külön kategóriákba sorolhatjuk, szegmentálhatjuk.
Később ezeknek a szegmenseknek személyre szabott üzeneteket tudunk küldeni, ami javítja a konverziós arányokat, illetve az ügyfél-elégedettséget.
Valódi ügyfélkapcsolat
A CRM rendszer segítségével több időt tudunk majd fordítani arra, hogy valódi kapcsolatot alakítsunk ki az ügyfeleinkkel, és ne csak egyszerűen listázzuk őket.
Szolgáltatás, ügyfélszolgálat minőségének javítása
A CRM rendszer tökéletes eszköz arra, hogy javítsuk a vállalkozás szolgáltatásainak és az ügyfélszolgálatának minőségét. A CRM segítségével ugyanis nyomon tudjuk követni ügyfeleink visszajelzéseit, és ennek alapján azonnal célzott intézkedéseket tudunk tenni a problémák megoldására.
Ezen kívül a CRM rendszer lehetővé teszi az ügyfelekkel való kapcsolattartás szabályozását is. Ennek segítségével pontosan tudjuk, hogy mikor és hogyan kell majd az ügyfeleinkkel kapcsolatba lépni.
A CRM rendszer használatának előnyei tehát többek között azok, hogy segítségével jobban tudunk kommunikálni az ügyfeleinkkel, és célzottabb marketing- és értékesítési kampányokat tudunk folytatni. Emellett javíthatja a vállalkozás szolgáltatásainak és az ügyfélszolgálatának minőségét is.
A felhő-alapú CRM rendszerek előnyei
Dolgozz bárhonnan
A felső alapú CRM rendszerek előnye, hogy bárhonnan hozzáférhetők, tehát nem kell egy helyben lenned ahhoz , hogy elérj és használni tudd őket. Mindössze egy laptopra és internet elérhetőségre van szükség ahhoz, hogy egy online rendszerrel menedzseljük a vállalkozásunkat. Ez különösen hasznos lehet, ha sokszor vállalkozóként sokat vagy úton, vagy a tevékenységed nem köt az irodához.
Biztonságos adatok
A legtöbb felhő-alapú CRM rendszer nagyon szigorú biztonsági előírások szerint működik, ez azt jelenti, hogy az adataid valószínűleg sokkal nagyobb biztonságban vannak a felhőben, mintha egy lokális szerveren tárolnád azokat az irodád valamelyik szekrényében.
Átláthatóbb működés
A CRM rendszer használatának előnye, hogy átláthatóbb és egyszerűbbé válik a vállalkozás működése. A CRM segítségével ugyanis könnyebben tudjuk nyomon követni az ügyfeleink adatait, és ennek alapján célzottabb intézkedéseket tudunk tenni a problémák megoldására.
Alacsonyabb költségek
Általánosságban elmondható, hogy a felhő-alapú, bérelhető CRM rendszerek általában olcsóbbak, mint a lokálisan telepített rendszerek. Ez annak köszönhető, hogy a felhő-alapú szolgáltatások általában “dobozos” szolgáltatások, a fejlesztéseket ezek a cégek abba az irányba viszik, amire a legtöbb ügyfélnek igénye van. Ezért sokkal költséghatékonyabban lehet üzemeltetni az ilyen rendszereket, így a bérlésük is megfizethetővé válik a kisebb cégek számára is.
Ha segítségre van szükséged olyan CRM rendszer bevezetéssel kapcsolatban, ami hatékonyan integrálható a marketing kampányaid során akkor keress minket bizalommal!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Szolgáltatásaink cégeknek:
- Szakértői márkaépítés,
- videós tartalomgyártás, image videók, rendezvény videók, termékbemutató videók, YouTube csatorna menedzsment
- podcast készítés, bérelhető podcast stúdió
- Szövegírás, keresőoptimalizálás
- PR, sajtókampányok szervezése
Borítókép: Dallos Zoltán, DLX MEDIA