A CSR tevékenység egyre nagyobb szerepet kap a vállalatok életében, hiszen a társadalmi felelősségvállalás napjainkban szinte elvárás lett a cégekkel szemben. Amellett, hogy vállalatok társadalomra gyakorolt, pozitív hatása önmagában fontos és hasznos tényező, nem lehet szabad figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy az erről szóló kommunikáció nagymértékben támogatni tudja az adott cégeket üzleti céljaik elérésében. Ha érdekel a CSR jelentése, és hogy miért fontos kommunikálni a CSR tevékenységről, olvass tovább!
CSR jelentése
Az Európai Bizottság definíciója szerint a céges társadalmi felelősségvállalás „a vállalatok felelőssége a társadalomra gyakorolt hatásukért”.
A CSR tevékenység magába foglalja többek között a tisztességes üzleti gyakorlatot, az egyenlőségre törekvő humánerőforrás-politikát, a természeti erőforrások helyes és megfontolt felhasználását, valamint az éghajlat és a környezet védelmét.
Alapvetően minden vállalat tevékenysége hatással van a környezetére és a társadalomra. A CSR célja azonban az, hogy mindez tudatos és előremutató legyen.
A CSR tevékenység tehát elsősorban társadalmi haszna miatt fontos, azonban az ilyen kezdeményezésekből maguk a cégek is profitálhatnak – ha megfelelően kommunikálnak CSR működéseikről.
Ha segítségre van szükséged a céges kommunikációban, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Ezért fontos kommunikálni a CSR tevékenységről
Amikor cégként úgy döntesz, hogy a mindennapi működés során figyelembe veszed a fenntarthatóság szempontjait, vagy olyan személyeket foglalkoztatsz, akik valamely hátrányos helyzetű csoport tagjai (pályakezdők, megváltozott munkaképességű személyek, GYES-ről visszatérő nők, nyugdíjasok stb.), esetleg támogatod egy alapítvány vagy egy kórház munkáját, akkor mindez nem csupán a környezetedre és a társadalomra van hatással, hanem a vállalatról alkotott képet is kedvezően befolyásolja.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Reputáció
A reputáció hírnevet, tekintélyt, presztízst jelent – arra utal, hogy miként értékelik az emberek a személyedet, a cégedet vagy a márkádat.
Azoknak a vállalatoknak, akik foglalkoznak a társadalmi felelősségvállalás kérdésével, sokkal pozitívabb a megítélése, ám a reputáció csak akkor fog erősödni a CSR tevékenységek hatására, ha arról mások is tudomást szereznek.
Kommunikációs csatornaként több opció közül is válogathatsz, illetve alkalmazhatod a különféle marketing eszközöket együttesen is.
A különféle online magazinokban megjelenő PR célú cikkek például tökéletesen alkalmasak arra, hogy a nagyobb nyilvánosság értesüljön CSR tevékenységedről, de a saját blogoldaladon is tudósíthatod a látogatókat a fontosabb lépésekről, eseményekről.
Ha valamilyen jótékonysági rendezvényen vagy hasonló programon vettél részt, készíthetsz rendezvényvideót, amelyet aztán feltölthetsz a céges weboldaladra, esetleg a YouTube csatornádra, vagy megoszthatsz a közösségi média felületeiden.
Akármilyen marketing eszközt használsz, arra érdemes odafigyelni, hogy a CSR tevékenységről szóló kommunikáció soha ne csapjon át túlzott öntömjénezésbe, mert az tisztelet és elismerés helyett akár ellenszenvet is kiválthat az emberekből.
Ha viszont jól csinálod, és a kommunikáció tartalmára és a minőségére is odafigyelsz, a CSR versenyelőnyt is teremthet számodra a versenytársakkal szemben.
Ha segítségre van szükséged a szakértői márkaépítésben, kommunikációban, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Employer branding
A munkáltatói márkádra is pozitív hatással lehet, ha kiveszed a részed a társadalmi felelősségvállalásból.
A legtöbb munkavállaló számára ugyanis fontos, hogy a munkahelye milyen értékeket képvisel, milyen lépéseket tesz a közjó érdekében.
Ha láthatóvá teszed munkatársaid és az álláskeresők számára, hogy a céged saját érdekei mellett kiáll valamilyen fontos ügy mellett, tesz a környezetvédelemért vagy valamilyen módon támogatja a hátrányos helyzetű csoportok tagjait.
Munkáltatói márkád erősödése következtében könnyebben találhatsz új kollégákat a nyitott pozíciókba, a meglévőket pedig hosszú távon is képes leszel megtartani lojalitásuk, elköteleződésük megszerzésével.
Utóbbi miatt fontos, hogy ne csak a külső kommunikációra fektess nagy hangsúlyt, hanem a csapatodat is tájékoztasd CSR tevékenységedről.
Ezt többféle módon megteheted – küldhetsz beszámolót e-mailben, céges csatornákon, esetleg megoszthatod velük a nagyobb nyilvánosságnak szánt tartalmakat.
Employer branding – Ajánlatkérés, konzultáció:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
A társadalmi felelősségvállalás további előnyei
Amennyiben céged CSR tevékenységet is folytat, számtalan kapu nyílik meg előtte.
Könnyebben fogsz tudni kapcsolatot teremteni olyan más vállalatokkal, akik szintén kiveszik a részüket a társadalmi felelősségvállalásból.
A közös programok és rendezvények pedig jó alkalmat jelentenek arra is, hogy más jellegű partnerség, együttműködés is kialakulhasson köztetek.
A befektetők számára is szimpatikus lehet, ha igyekszel pozitív hatást gyakorolni a szűkebb és tágabb környezetedre, így nagyobb eséllyel nyerheted el a támogatásukat.
Ugyanígy előnyt jelent a CSR tevékenység, ha valamilyen pályázaton szeretnél indulni.
CSR a DLX MEDIA marketing ügynökségnél
Mi, a DLX MEDIA-nál fontosnak tartjuk, hogy tisztességes üzletpolitikánkkal és a munkahelyi esélyegyenlőség megteremtésével példát mutassunk, és gondot fordítsunk saját érdekeink mellett a társadalmi célok elérésére is.
Ezzel az elvvel összhangban a DLX MEDIA kezdettől fogva alkalmaz pályakezdőket, diákokat, nyugdíjasokat, távmunkában dolgozó munkatársakat is, továbbá odafigyelünk a csapatunkon belül a nemek közötti egyenlőségre, a fenntartható működésre.
Többek között ennek is köszönhetjük, hogy elnyertük Az Év Széchenyi Vállalkozása 2022 díjat Termelékenység kategóriában.
Ha Te is szeretnél profi módon kommunikálni a CSR tevékenységedről, és felhasználni reputációd és a márkád erősítésére társadalmilag hasznos működésedet, vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk megtalálni a számodra legoptimálisabb marketing eszközöket és csatornákat a kommunikációhoz!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Miről volt szó ebben a cikkben?
-
A CSR jelentése, definíciója
-
Miért fontos kommunikálni a CSR tevékenységről?
-
Mit jelent a reputáció?
-
Mit jelent az employer branding (Munkáltatói márkaépítés) és milyen eszközei vannak?
-
Mik a társadalmi felelősségvállalás további előnyei?
-
Hogyan jelenik meg a CSR a DLX MEDIA marketingügynökségnél?
5 érv a kiszervezett marketing mellett:
borítókép: krakenimages // Unsplash