Ha céged van, valószínűleg te is gondolkodtál már azon, hogy hogyan, milyen arányban érdemes használni a hagyományos és a digitális marketing eszközeit. Egyáltalán szükség van-e mindkettőre, s ha nem, akkor melyiket célszerű preferálni? Hogyan érheted el ma legkönnyebben és leghatékonyabban a célközönségedet? Ebben a cikkben ezekkel a kérdésekkel foglalkozunk.
Névjegykártyák, plakátok, televíziós reklámok, nyomtatott médiában publikált cikkek, telemarketing – ezek voltak néhány évtizeddel ezelőtt, az internet széleskörű elterjedését megelőzően a legfontosabb eszközök a cégek és a marketing szakemberek kezében.
Természetesen ezek még ma is élő és működő elemei lehetnek egy marketing stratégiának, ám ha jobb célcsoport-elérésre és magasabb vevőszámra vágysz, ne hagyd ki az online eszközöket se a marketing mixedből!
Légy jelen az online térben!
Bármilyen iparágban tevékenykedsz, bármilyen méretű és profilú a céged, az online jelenlét elengedhetetlen!
Hogy miért? Mert a célcsoportodat ott fogod megtalálni.
Nézz körül egy hivatalban, amikor várakozol, esetleg a buszon vagy az orvosi rendelőben!
Azt fogod látni, hogy az emberek többsége az okostelefonját „piszkálja”: azon olvassák el az üzeneteiket, a legfrissebb híreket, s az internetes keresők az első gondolataik, ha valamilyen információnak utána akarnak nézni.
Ha szükségük van valamilyen termékre vagy szolgáltatásra, vagy meg akarnak oldani egy problémát, nem a televíziós reklámokat kezdik el figyelni, nem a nyomtatott sajtó hasábjain keresik a megoldást, hanem felmennek a világhálóra, s rágugliznak a termékre, szolgáltatásra vagy a megoldandó problémára.
Ergo: a te vállalatod, a te márkád is megtalálható kell legyen az online térben, hogy amikor rákeresnek az adott termékkategóriára vagy szolgáltatástípusra, téged dobjon fel találatként a Google, s lehetőleg minél inkább a lista elején jelenj meg. Ez a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás, amely egyike azoknak a marketing tevékenységeknek, amelyek alkalmazását mindenképpen vedd fontolóra!
Segítségre van szükséged a marketing stratégiában? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
A digitális marketing platformjai és eszközei
Egy saját céges holnap szuper cégbemutatóval mindennek az alapja. Olyan, mint egy névjegykártya, amely tartalmazza a legfontosabb tudnivalókat a cégedről, a termékeidről vagy szolgáltatásaidról, de ezen felül a referenciáidat is megtekinthetik itt a látogatók, s hasznos anyagokra is rábukkanhatnak a blogoldalon.
Image, cégbemutató és termékbemutató videókkal teheted még színesebbé, egyedibbé és még hatékonyabbá a weboldaladat, amelyek nem csupán a márkád ismertségének növeléséhez járulnak hozzá, de a több érzékszervre és az érzelmekre is ható multimédiás kontentekkel a célcsoport bizalmát és szimpátiáját is könnyűszerrel elnyerheted.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Remek lehetőségeket kínálnak a social media felületek. Az emberek jelentős számban használják tájékozódásra, kommunikációra és kikapcsolódásra a közösségi médiát, így ezt a lehetőséget nem szabad elszalasztani – célszerű minél aktívabban, minél több felületen jelen lenni.
Ma a YouTube a világ második leglátogatottabb weboldala, melynek több mint 30 millió csatornája és 2,3 milliárd regisztrált felhasználója van.
A videók jelentik ma a legnépszerűbb kontent típust, hiszen kielégítik a fogyasztók legfontosabb igényeit: gyorsan, egyszerűen, a befogadó részéről különösebb erőfeszítést nem igénylő módon adnak át infókat.
Ha még nem vágtál bele a videó készítésbe, mindenképpen érdemes elgondolkodnod rajta, s megfontolni a YouTube csatorna indítását is.
PPC vagy tartalommarketing és SEO?
A rövid válasz: attól függ. Alapvetően mindkettőnek megvan a maga előnye és hátránya, de céloktól és egyéb körülményektől függ, hogy mikor melyiket (illetve milyen arányban) érdemes használni. A PPC, azaz a fizetett hirdetés viszonylag drága, inkább csak rövid távon, ám meglehetősen gyorsan hat.
Ezzel ellentétben a tartalommarketing és a keresőoptimalizálás kevésbé költséges, hatása hosszú távú, ám jó pár hónap szükséges ahhoz, hogy az eredményüket realizáld.
Ha nyár vége van, és te egy őszi kampányra készülsz, egyértelmű, hogy a PPC-vel érhetsz el gyorsabb és jobb eredményeket, ám ha nem szorít az idő, jobban jársz, ha a SEO-ba és a tartalommarketingbe fektetsz időt és energiát.
Segíthetünk? Kérdésed van? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Mire figyelj oda marketing stratégiád összeállítása során?
Hogy milyen arányban célszerű alkalmaznod a hagyományos és a digitális marketing eszközeit, az nagy mértékben függ az anyagi lehetőségeidtől, a célcsoportodtól és az iparágad sajátosságaitól.
Mindenképpen fontos, hogy tájékozódj a célszegmens médiafogyasztási szokásairól, hiszen akkor tudod felmérni, hogy mely marketing eszközök lesznek számodra a leghatékonyabbak.
Általánosságban azt mondhatjuk, hogy az online marketinggel jobb célcsoport elérést és magasabb vevőszámot valósíthatsz meg, mint a hagyományos módszerekkel, de akár kombinálhatod is a különféle platformokat és eszközöket!
Bár a fogyasztók jelentős része az online térben érhető el könnyebben, s az internetet használja információszerzésre, mindig lesz egy olyan szűk réteg, akik nem rendelkeznek internetkapcsolattal, vagy digitális kompetenciáik nem elég fejlettek, esetleg ragaszkodnak a hagyományos, általuk jól ismert megoldásokhoz.
Ha a célcsoportodat ez a réteg (is) alkotja, akkor természetesen érdemes használni az offline eszközöket is.
Amennyiben nem egyértelmű számodra, hogy mely eszközöket és csatornákat, esetleg hogyan lenne érdemes használnod üzleti céljaid elérése érdekében, vagy nincs időd és kapacitásod a marketing feladatok elvégzésre, profi csapatunk szívesen leveszi a válladról ezeket a terheket.
Ha úgy érzed, jól jönne egy kis segítség, vedd fel velünk a kapcsolatot, és kérj időpontot az első, ingyenes konzultációra!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Borítókép: Diggity Marketing // Unsplash