A „digitális tartalomkészítő” kifejezéssel valószínűleg már mindenki találkozott, hiszen az online média térnyerésével és a digitális marketing elterjedésével egy igen fontos területté vált minden cég életében a kontent marketing. Ebből a cikkből megtudhatod, hogy pontosan milyen munkakörök léteznek a digitális tartalomgyártáson belül, és hogy nálunk, a DLX MEDIA marketing ügynökségnél milyen nyitott pozíciókra jelentkezhetsz jelenleg digitális tartalomgyártóként.
Mit jelent a digitális tartalomgyártó kifejezés?
A digitális tartalomgyártó olyan személy vagy vállalkozás, amely digitális platformokon (például weboldalakon, social média felületeken, mobilalkalmazásokban stb.) különféle tartalmakat készít és oszt meg.
Ez a tartalom lehet szöveges (blogbejegyzés, PR cikk, SEO célú szöveg), képi (fotó, grafika, infografika), hang alapú (hangfelvétel, podcast), esetleg multimédia (különféle videós kontentek).
A digitális tartalomgyártók legfontosabb célja általában az, hogy vonzó és releváns médiaanyagokat hozzanak létre a célközönségük számára, és ezáltal edukálják, szórakoztassák, informálják, esetleg meggyőzzék a médiafogyasztókat.
Milyen munkakörök léteznek a digitális tartalomgyártáson belül?
A digitális tartalomgyártók általában egy bizonyos munka- és feladatkörre specializálódnak.
Digitális tartalomgyártó a szövegíró, a social media manager, a fotográfus, a grafikus, de azok a szakemberek is, akik podcasteket vagy videós kontenteket készítenek.
Szövegíró
A szövegírók – ahogy a kifejezésből következtetni lehet – különböző műfajú, célú és hangvételű szöveges tartalmakat hoznak létre.
Ilyen tartalmak például a termékismertetők a webshopokban, a blogbejegyzések, a PR és SEO célú cikkek, a sajtóközlemények, az E-Bookok.
A munkakörön belül is létezik specializáció – egyes szakemberek például főként reklámszövegírásra, mások SEO cikkekre, megint mások blogbejegyzések írására „szakosodnak”. Megint mások a szövegírás valamennyi műfajában alkotnak.
Social media manager
A social media / közösségi média menedzser szöveges és vizuális, azaz képi „hozzávalókkal” dolgozik.
Munkája eredményeként olyan platformokra születnek posztok, mint például a Facebook, az Instagram vagy a LinkedIn, amelyet a modern médiafogyasztók napi szinten „görgetnek”, így egy jól sikerült social media tartalom rengeget embert tud hatékonyan megszólítani és megnyerni.
Grafikus
Képeket, infografikákat, illusztrációkat, logókat és más vizuális elemeket hoz létre, amelyek kiegészítik, színesebbé és sok esetben érthetőbbé teszik a szöveges tartalmakat, de időnként önmagukban is szuperül szolgálják egy személy vagy cég kommunikációs céljait.
Fotográfus
A fényképész is digitális tartalomkészítőnek számít, amennyiben munkájával marketinges folyamatokat támogat.
A fotók szintén remekül egészítenek ki szöveges kontenteket, kiváló szemléltető eszközök, és erőteljes hatást képesek gyakorolni a célközönségre.
Operatőr / vágó / videós szakember
A videó készítés rendkívül összetett feladat, a tartalmak készítése magába foglalja a kreatív tervezés, a forgatókönyvírás, a forgatás megszervezése, a felvétel, a vágás, az utómunkák, publikálás stb. részfeladatokat, amelyeket cégenként változó, hogy egy vagy több ember lát el.
Miért fontos a digitális tartalomgyártó szerepe a marketing világában?
Míg régen a marketing tevékenység kimerült az utcai óriásplakátok kihelyezésében, esetleg névjegykártyák osztogatásában, ma ennél sokkal-sokkal többre van szükség, ha egy cég ki akar tűnni a versenytársak közül, és a célcsoport látókörébe akar kerülni.
Az emberek ma már nem a tévében futó reklám vagy a buszmegállóban látott plakát alapján hozzák meg vásárlással kapcsolatos döntéseiket, hanem az online térben (a közösségi médiában, a webshopokon, a YouTube-on és más felületeken) tájékozódnak.
Ahhoz, hogy a cégek elérjék, hogy az emberek vásároljanak tőlük, ahhoz az kell, hogy elérjék, megszólítsák és megnyerjék őket.
A tartalommarketing az egyik leghatékonyabb eszköz a célcsoport bizalmának és szimpátiájának megnyerésére, ami egyenes út ahhoz, hogy a médiafogyasztók vásárlókká váljanak, és ezáltal a cégek nagyobb nyereséget tudjanak termelni.
Nyitott digitális tartalomkészítő pozíciók a DLX MEDIA-nál
Néhány szó a DLX MEDIA Kft.-ről
A DLX MEDIA marketing ügynökség 2019 óta van jelen a szakmában, és nagyjából 2020-2021 óta szűkítjük a fókuszt tartalomgyártásra.
Ügyfeleink elsősorban hazai kis- és középvállalkozások, akiket online tartalomgyártással, stratégiai marketing tanácsadással és szakértői márkaépítéssel támogatunk céljaik elérésében.
A DLX csapata ma már több mint 20 főből áll. Vannak fix munkatársaink és alvállalkozóink, akikkel az Év Széchenyi Vállalkozása 2022 díj Termelékenység kategóriájának nyertesei lettünk, továbbá tavaly szereztük meg a pénzügyileg legstabilabb cégeknek járó Dun & Bradstreet tanúsítványt.
Marketing szövegíró
Marketing szövegíróinknak helyt kell állniuk akár SEO célú szövegekről, akár sajtóközleményekről, PR cikkekről, e-bookokról, termék- vagy szolgáltatásbemutató tartalmakról, esetleg más műfajú, szöveges kontentek elkészítéséről van szó.
A munkakör rendkívül színes és változatos, ráadásul az ország bármely pontjáról végezhető.
Social media manager
A közösségi média menedzser vagy social media manager olyan digitális tartalomgyártó, aki egy vállalat vagy szervezet közösségi platformokon való jelenlétéért és kommunikációjáért felelős.
A feladatai tartozhat például a stratégiai tervezés, a tartalom létrehozása és megosztása, valamint a közösségi média kampányok és események kezelése, a kontentek teljesítményének monitorozása stb.
Videó vágó, operatőr
A videó vágó, operatőr feladatkörébe beletartozik szinte minden, forgatáshoz és videó készítéshez kapcsolódó tevékenység – a stúdió berendezése, külső helyszínnél az eszközök összekészítése, ellenőrzése, üzembe helyezése, a felvétel lebonyolítása, a biztonsági másolat készítése, a vágások és utómunkák elvégzése stb.
Jelentkezés a DLX MEDIA digitális tartalomkészítő állásaira
Ha úgy érzed, valamelyik bemutatott munkakört pont rád szabták, és szívesen dolgoznál velünk, ne habozz, küldd be hozzánk a jelentkezésedet akár még ma!
Pályázatodat karrieroldalunkon keresztül tudod beadni, ahol még rengeteg releváns információt találsz a jelentkezési és kiválasztási folyamattal kapcsolatban is.
További betölthető állások marketing ügynökségünknél:
- WordPress weboldal fejlesztő: https://dlxmedia.hu/weboldal-fejleszto-allas/
- Account manager: https://dlxmedia.hu/account-manager/
- Marketing manager: https://dlxmedia.hu/marketing-manager-allas/