Akinek vállalkozása van, az pontosan tudja, hogy sokszor nagyon rövid idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy valamit bemutassunk, vagy valakit meggyőzzünk – akár arról, hogy a mi termékünket vagy a szolgáltatásunkat válassza, akár arról, hogy munkatársként a mi csapatunkat erősítse. Az ilyen esetekben jön jól, ha ismered és alkalmazod az elevator pitch technikáját.
Mit jelent az elevator pitch?
Az elevator pitch egy előadási technika. Elnevezése arra az elvre utal, miszerint bármilyen téma ismertethető egy liftút időtartama alatt, vagyis a mondanivaló lényege összefoglalható kb. egy-másfél percben.
Miben segíthet neked az elevator pitch?
Ez a módszer a privát életünkben is a hasznunkra lehet – például egy állásinterjún, ahol kiemelten fontos, hogy néhány percben meg tudjuk győzni a munkaadót arról, hogy mi vagyunk számára az ideális jelölt.
Ugyanebben az élethelyzetben, de munkaadói szerepben pedig könnyebben megnyerhetjük magunknak a jól képzett munkaerőt, ha képesek vagyunk néhány mondatban bemutatni a céget, s pozitív képet kialakítani a vállalatról a jelentkezőben.
Az elevator pitch módszerének ismerete azonban akkor jön igazán jól, amikor tényleg nagyon rövid időnk van átadni a számunkra fontos információkat, vagy amikor nem tudjuk megbecsülni a prezentációnkra kapott időtartam hosszát (gondoljunk csak a telefonos értékesítésre, ahol nem láthatjuk előre, hogy a hívott fél mennyi idő elteltével bontja a hívást).
A különféle konferenciák, előadások és találkozók szünetei is jellemzően olyan szituációk, amikor nagyon sok múlhat azon, hogy két pogácsa vagy egy kávé elfogyasztásának időtartama alatt össze tudod-e foglalni röviden és tömören azokat az információkat, amelyeket szeretnél átadni potenciális üzleti partnerednek, a befektetőnek vagy bárki másnak.
Aztán ott vannak a hirdetések, reklámok, termék- és szolgáltatásismertetők különböző változatai – közös jellemzőjük, hogy minimális idő áll rendelkezésedre, hogy elmond, amint szeretnél, és meggyőzd a célközönséget, hogy neki pont a Te termékedre vagy szolgáltatásodra van szüksége.
TIPP: Ha segítségre van szükséged a hatásos bemutatkozás összeállításában, keress minket bizalommal!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Az elevator pitch használata
Belátható, hogy amennyiben csupán kb. 60 másodperced van, hogy bemutass valamit, vagy meggyőzd a kommunikációs partneredet, akkor a tudatosság és a felkészültség elengedhetetlen.
Éppen ezért fontos, hogy precízen megtervezd a mondanivalódat – a legjobb, ha le is írod, esetleg begyakorlod!
Az üzenet felépítésénél a fordított piramis elvét érdemes alkalmazni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a mondandódat a leglényegesebb információkkal kezded, s fokozatosan haladsz a kevésbé fontos elemek felé.
Ez a taktika több okból is hatékony. Egyrészt már az első másodpercekben felkeltheted a partnereid érdeklődését, másrészt előfordulhat olyan eset is, amikor ezt a 60-90 másodpercet sem kapod meg teljes egészében, mert megszakad kommunikáció valamilyen oknál fogva (telefonvonal bontása, kávészünet vége stb.). Így nem eshetsz abba a hibába, hogy pont a legfontosabb infókat nem adtad át.
Fókuszálj a lényegre
Hogy melyek a kihagyhatatlan információk, az mindig az adott helyzettől és a céljainktól függ, továbbá nagyon sok múlik a kommunikációs partnerünkön vagy a célcsoporton.
Elengedhetetlen, hogy igyekezzünk a másik fél fejével gondolkodni, és az alapján szűrni a mondanivalónkat, hogy melyek azok az infók, amelyekkel felkelthetjük az érdeklődését, vagy amelyek számára is lényegesek lehetnek.
Emiatt fontos időt szánni a másik fél vagy a célcsoport minél alaposabb megismerésére.
Ha jól jönne egy kis segítség marketing területen, vedd fel velünk a kapcsolatot, és kérj időpontot az első, ingyenes konzultációra!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Kapcsolódó cikkek:
Borítókép: Sung Jin Cho // Unsplash
Miről volt szó a cikkben?
-
Mit jelent az elevator pitch?
-
Miben segíthet neked vállalkozóként az elevator pitch?
-
Hogyan használd az elevator pitch technikát a gyakorlatban
-
Podcast indítás, podcast stúdió bérlés
-
Fókuszálj a lényegre
-
Online marketing ügynökség szolgáltatásai