Azok, akik eredményes vállalkozást szeretnének építeni, kincsként tekintenek a munkatársaikra, hiszen tisztában vannak vele, hogy a jó munkaerő megfizethetetlen előnyökkel jár a cég számára. Egy ütőképes csapat összeállítása azonban sokszor nem tűnik egyszerű feladatnak. Kíváncsi vagy, hogy mit tehetsz, ha nincsenek pályázók vagy nem a megfelelő emberek jelentkeznek a nyitott pozíciókra? Tudd meg hogyan érheted el az employer branding segítségével, hogy a toborzást többé ne kelljen nyűgként megélned, és hogy a vállalkozásodban dolgozó kulcsemberek akár hosszú évtizedekig elköteleződjenek melletted.
Mit jelent az employer branding (EB)?
Az employer branding mellett, a magyar szakmai oldalakon munkáltatói márkaépítésként is találkozhatsz a kifejezéssel. A fogalom egy olyan hosszú távú stratégiát takar, ami a vállalati értékkommunikáció eszközével és a dolgozói jóllét figyelembevételével segít megnyerő képet kialakítani a cégekről. Ennek köszönhetően elérheted, hogy futószalagon érkezzenek hozzád a megfelelő szaktudással rendelkező kollégák, akik elköteleződnek melletted és hosszú távon is lojálisak maradnak hozzád.
A vállalati értékkommunikáció feltérképezése és eszközei
Ha azt akarod, hogy a jó kollégák könnyedén rád találjanak és alacsony legyen a lemorzsolódás, akkor folyamatosan foglalkoznod kell vállalkozásod imázsával.
Fogalmazd meg, hogy melyek azok az egyedi értékek, amelyek miatt a munkatársaid szeretnek a cégednél dolgozni.
Ezt úgy derítheted ki legkönnyebben, ha közvetlenül megkérdezed tőlük (akár kérdőíves formában, akár személyes elbeszélgetés keretében). Emellett a versenytársak (milyen előnyöket biztosítanak a munkavállalóknak, és te hogyan ajánlhatsz jobb feltételeket) és az álláskeresők körében végzett kutatásokat is alapul vehetsz, hogy megfogalmazd milyen területek fejlesztésére érdemes még fókuszálnod.
Az így felszínre kerülő tulajdonságokból egy erős üzenetet, munkáltatói értékígéretet (EVP, employee value proposition) fogalmazhatsz meg. Az így felsorakoztatott erények azok, amiket jól kommunikálva pozitív képet társíthatsz a munkáltatói márkádhoz, elkötelezetté teheted a munkavállalókat és erős kötődést alakíthatsz ki bennük (ráadásul a céged ügyfelei és partnerei körében is növelheted a presztízsed).
Ha segítségre van szükséged a munkáltatói márkaépítésben, stratégia kialakításában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Fontos, hogy a megfogalmazott tulajdonságok valóban hitelesek legyenek, és ne kecsegtesd a pályázókat olyan ígéretekkel, amelyeket valójában nem alkalmazol a mindennapokban (hiszen ez belső feszültséget okozhat, növeli a fluktuáció esélyét, plusz ront a hírneveden).
Ahogyan egy termék eladásánál is célcsoportokra szegmentáltan fogalmazhatod meg a leghatékonyabban a mondanivalódat, úgy a potenciális munkatársak esetében is érdemes többféle üzenetet megfogalmaznod. A munkavállalói motivációtól függően élménypont lehet a vezetők hozzáállása, a munkahelyi légkör, a megbecsültség érzése, a különböző céges csapatépítő rendezvények, a fejlődési- és karrierlehetőségek, de ide tartozhat számos más terület is.
Tudnod kell, hogy kik azok, akiket meg akarsz szólítani (máshogy érdemes például kommunikálni az Y és Z generációs munkavállalóknak, mint az idősebb generációk tagjainak), ők milyen igényeket támasztanak a jövendőbeli munkáltatójuk felé, és milyen csatornákon érheted el őket legkönnyebben.
Érdemes külön szót ejteni a válsághelyzetekben történő vállalati kommunikációról is. Azok a cégek például, akik kiemelt figyelmet fordítottak a dolgozók átlátható és folyamatos tájékoztatására a koronavírus-járvány kaotikus időszakában is, eloszlatták a felmerülő kétségeket, fenntartották a dolgozóik biztonságérzetét, ezáltal hosszú időre megalapozták a munkatársaik bizalmát.
Az employer branding eszköztára
-
Figyelj oda a konzisztens vállalati brandépítésre!
Következetesen használd a céged arculatát, és szlogenjét, legyen szó online (például honlap vagy közösségi média posztok) vagy offline megjelenésről (például PR-megjelenések, szórólapok).
Segíthetünk? Tartalommarketing és PR szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
-
Gyűjtsd össze a legjobb történeteket!
A történetek megragadják az emberek fantáziáját, és emberibbé teszik a vállalkozásodat. Egy hálás ügyféllel vagy egy elégedett kollégával készített pár perces videóinterjú hatékonyan növelheti a céged reputációját.
-
Legyél jelen azokon a platformokon, ahol a célközönséged megtalálható!
A Facebook-on és Instagram-on kívül fordíts figyelmet más felületekre is. Például erősítsd a szakértői státuszodat, a LinkedIn-en közzétett hasznos szakmai tartalmakkal.
Ha segítségre van szükséged az online tartalomgyártásban, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
-
Használj saját csatornákat is!
Készíts céges blogot, a vállalkozás különböző területeit bemutató látványos videókat vagy egy-egy témát mélyebben boncolgató céges podcastet (ebben a cikkben részletesebben is olvashatsz róla, hogy miért és hogyan érdemes podcastet indítani). A különböző megjelenéseket érdemes kombinálnod is. Hiszen a célcsoportodban biztosan lesznek olyanok, akik csak egyféle tartalomtípust fogyasztanak szívesen.
Fontos: A fogyasztók 78%-a bízik meg abban a márkában, amelyik hozzáadott értékkel bíró, számára releváns és egyedi tartalmat szolgáltat. A vásárlók 82%-a pedig előnyben részesíti azt a vállalkozást, ahol a vezetők aktívan jelen vannak a közösségi médiában.
Videó készítés, teljeskörű YouTube csatorna menedzsment a DLX MEDIA-tól:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
-
Készíts önálló karrieroldalt!
Így célszegmensre szabva szólíthatod meg az érdeklődőket, akik egy helyen összegyűjtve könnyedén tájékozódhatnak a legfontosabb információkról és elvárásokról. Egy jól átgondolt kérdéssor összeállításával pedig egy olyan űrlapot is kitöltethetsz a jelentkezőkkel, ami automatikusan szűri a megfelelő preferenciákkal rendelkező pályázókat. Így a felesleges időrabló állásinterjúk kihagyásával lényegesen lerövidítheted a kiválasztási folyamatot.
-
Figyelj oda a munkatársaid elégedettségére!
Kövesd figyelemmel az onboarding folyamatokat. Szakíts időt arra, hogy rendszeresen visszajelzést adj a csapatod tagjainak. Ismerd el az elért sikereket, és tűzzetek ki megvalósítandó célokat. Tájékoztasd a munkatársaidat a céges hírekről és közérdekű információkról.
Milyen értékeket keresnek a munkavállalók a munkáltatókban?
Egy álláslehetőség kiírásánál és a pályázók megszólításánál jó hogyha tisztában vagy vele, hogy milyen szempontokat vesznek figyelembe a jelentkezők a munkahely kiválasztásánál.
A Randstad Employer Brand Research a világ legátfogóbb (31 országban zajló) független munkáltatói márkakutatása, amely több ezer vállalat közül választja ki a legvonzóbb munkaadókat.
2022. április 28-án kilencedik alkalommal ismertették a kutatás magyarországi eredményeit és győzteseit (a TOP 3 munkaadó egyébként a LEGO, a Samsung és a Mercedes-Benz lett).
A felmérés eredményeinek tükrében megállapítható, hogy az álláskeresők számára a leglényegesebb szempontok hazai viszonylatban évek óta csupán minimális eltérést mutatnak. Az élen a kiemelkedő fizetés és juttatási csomag, a kellemes munkahelyi légkör és a munkaadó pénzügyi stabilitása áll. Ezenkívül a munkahelyváltás fontos aspektusai még a hosszú távú biztonság és a munka-magánélet megfelelő egyensúlyának biztosítása (például home office és rugalmas munkavégzés lehetőségével).
Díjmentes konzultáció, employer branding tanácsadás:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Így bővül folyamatosan a DLX MEDIA
A DLX MEDIA marketingügynökség karrieroldalán folyamatosan fogadjuk a jelentkezőket, akkor is, amikor aktuálisan nincs nyitott pozíciónk. A regisztrálókból adatbázist építünk, és ha olyan munka adódik, ahol együtt tudunk működni a jelentkezőkkel, akkor azonnal fel tudjuk venni a kapcsolatot a rendszerben található ígéretes pályázókkal.
Ennek köszönhetően hirtelen megnövekedő munkamennyiség esetén is magas szinten ki tudjuk szolgálni az ügyfeleink igényét. Nincsenek utánpótlási és kapacitási problémáink.
A felületen található két videóban részletesen ismertetjük a pályázókkal, hogy hogyan működik a DLX MEDIA, milyen feltételekkel és elvárásokkal keresünk a csapattagokat, és egyáltalán hogy zajlik a kiválasztás folyamata.
A többlépéses kiválasztási folyamat első része, hogy egy kérdőívet töltetünk ki a jelentkezőkkel, ahol részletes adatokat kérünk az eddigi tapasztalataikról, elvárásaikról, és a lehetséges együttműködési feltételekről. Az önéletrajz feltöltésen kívül igyekszünk minél részletesebben megismerni az érdeklődőket.
A tényleges együttműködést megelőzően egy online megbeszélésen pontosítjuk az elképzeléseinket a pályázókkal, ezután egyeztetjük a lehetséges együttműködés részleteit. A munkavégzés az ország bármely pontjáról megoldható, a lényeg, hogy az anyagot az elvárt magas minőségben és a megbeszélt határidőben át tudjuk adni az ügyfeleinknek.
Más cégekhez viszonyítva, nálunk hibrid módon a alvállalkozókból, részmunkaidős kollégákból, projekt alapon és főállásban foglalkoztatott munkatársakból vegyesen áll össze kollektíva.
Hosszú távú célunk, hogy olyan emberekkel működjünk együtt, akik szemléletmódja illeszkedik az általunk képviselt értékekhez, és hogy lehetőség szerint mindenki munkakapacitását maximálisan kihasználjuk.
Ha kiváncsi vagy, hogyan építettük fel a HR rendszerünket a DLX MEDIA-nál, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Ha szeretnéd a munkáltatói márkád erősíteni, akkor állunk rendelkezésre az alábbi eszközökkel:
Tartalommarketing és PR szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Kapcsolódó cikkek:
- (céges) Podcast készítés 5 lépésben
- Marketing stratégia – komplett útmutató
- YouTube csatorna indítás lépésről lépésre
Borítókép: Patrik Michalicka // Unsplash
Források:
https://www.randstad.hu/hr-kutatasok/employer-brand-research/employer-brand-research-hungary-2022/
https://hrtv.hu/programs/hrtv-versenytarsak-a-munkaeropiacon-horvath-adam-2022-05-05-c3d005
2 Comments