Ha van egy jó márkád, ne akarj láthatatlan lenni. Ma, amikor már szinte minden a közösségi média erejéről szó, amikor már alig olvasunk csak videókat nézünk elengedhetetlenül fontos, hogy legyen egy arc a márka/cég mögött. A személyes márka (personal branding) és az énmárka (self-brand) egyaránt használt kifejezések. Az énmárka jelző régebben politikusokhoz, művészekhez volt kapcsolható, de mára bárki élhet vele.
Hogyan építs tudatosan énmárkát?
A videós platformok térhódításával bárkiből lehet személyes márka. Ma már nem csak a televízió adja a nagy nyilvánosságot, hanem a YouTube vagy a TikTok is. Külön „sztárok” vannak már ezeken az oldalakon is, mivel bárki megmutathatja, hogy mit tud, elég hozzá akárcsak egy telefon és indulhat a tartalomgyártás.
A személyes márka fontossága akkor a leghasznosabb, ha egy személy köré összpontosul a vállalkozás. Ilyenkor válhat a tulajdonosból szakértő vagy szaktanácsadó, a lényeg, hogy segítséget tudjon nyújtani úgy, hogy közben a cége is profitál belőle. A szakértői márkaépítés egyik legjobb eszköze a közösségi média és a videók készítése mellett egy céges podcast indítása, ahol több idő áll rendelkezésre a bemutatkozásra, ezáltal hitelességet és bizalmat lehet építeni a hallgatók felé.
Ha segítségre van szükséged tartalomgyártásban (videó, podcast) keress minket bizalommal!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Fontos, hogy a személy és a márka az „átlagember” fejében összekapcsolódjon. Ehhez kell a logó, a színvilág a ruházat harmóniája, mindez úgy, hogy a képviselt termékkel is meglegyen az összhang.
Ne legyen téves énkép
Alap elvárás, hogy akire a brand épül erős személyiség legyen, ne legyen téves énképe és meglegyen benne a szakma és az eltérő vélemények iránti alázat. Tudja, mit akar, legyenek céljai. A márkaépítés nem egy könnyű út. Megvannak a szintjei, és egyik sem jön varázsütésre, így a kitartásra is elengedhetetlen szükség lesz. Aki azonnal akar mindent, valószínűleg belebukik.
Az emberek bizalmát és tiszteletét ki kell érdemelni. Ha úgy tetszik el kell nyerni, és ez nem megy másképp csak folyamatos, igényes munkával. Márkaépítés során nem csak a közönségünket ismerhetjük meg, de saját magunkat is.
Amikor kilépünk a komfortzónánkból akkor az önbizalmunk megindul felfelé, hogy erre is képesek voltunk. Az énmárka építése nem az egóról szól.
Hiába van benne az „én” szó, a siker kulcsa nem „önmagam”, hanem a közösség felé való nyitottság és őszinteség érdeklődés.
És, hogy miért fontos a szakértői énmárka építése?
El kell érned, hogy az emberek kíváncsiak legyen arra, amit mondani akarsz. Ez segít kiemelkedni a leginkább telített piacokról is. A márkád alapozza meg a hitelességed.
A vásárlók, alkalmazottak és partnerek a márkához lesznek lojálisak. Ha hiteles vagy, nem fognak olcsóbb termékeket és szolgáltatásokat keresni.
A márkád a minőség biztosítéka lesz számukra.
Ha tudatosan építed a brand-et, sokkal hatékonyabban hasznosul a marketing terved is. Egységesen kell kommunikálni a célpiac irányába, nem szabad sem túl gyorsan akarni a sikert, sem pedig belekényelmesedni a túlzott sikerbe.
Ha érdekel bővebben a szakértői márkaépítés, akkor regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Kapcsolódó könyv ajánló:
borítókép: Harry Cunningham // Unsplash