Az étterem- és kávézó tulajdonosok elsődleges célja természetesen a forgalom, az elkötelezett személyzet, és a mosolygós vendégek, akik boldogan ajánlják tovább ismerőseiknek a gasztronómiai élményt, amit megtapasztaltak. A legtöbb vendéglátóhelynek mégis a legnehezebb feladat: a vendégek szerzése.
Ebben a cikkben 5 olyan marketing eszközt gyűjtöttünk össze, ami segíthet felpörgetni a forgalmat idén is:
1. Készíts videókat!
A mai napig a videós tartalom az, ami a legjobban megragadja az emberek figyelmét. Statisztikák szerint a felhasználók tizenkétszer nagyobb arányban osztják meg a videókat, mint a képi- vagy szöveges tartalmakat az interneten.
A videó a legkomplexebb tartalomtípus: átadja a hangulatot, az érzést, bemutathatja a személyzetet, az ételeket, italokat, bizalmat épít, hitelességet közvetít!
Természetesen továbbra is fontos, hogy minőségi étlappal várjuk a vendégeket és olyan profi fotókkal legyünk jelen a közösségi médiában, hogy azonnal megkívánja a látogató az ételt, vagy a kávé-költeményünket. Emellett viszont mindenképp érdemes kihasználni a videók adta lehetőséget.
A legfrissebb YouTube statisztikák szerint percenként 500 órányi videót töltenek fel a legnagyobb videó megosztó portálra és jelenleg a második legnagyobb keresőmotor a Google után. Ebből is látszik, hogy jól optimalizált videókkal fel tudjuk hívni magunkra a figyelmet.
A videókat készítheted saját magad – ehhez találsz jó videós tanfolyamot itt – vagy pedig kiszervezheted A-Z-ig a videó készítést, a videós tartalomgyártást és az egész YouTube csatorna menedzsmentet egy erre szakosodott cégnek.
Milyen típusú videókban érdemes gondolkozni étterem marketing esetén?
- Hangulat/image videó
- Recept videók, “hogyan készült” típusú videók
- Közös videók, kooperáció más vállalkozókkal, influenszerekkel, gasztró-bloggerekkel
2. Legyél aktív a közösségi médiában!
Az ideális social média jelenlét receptje:
- Hetente 3-5x “adag” bejegyzés a Facebook és Instagram oldalakon
- Frappáns szövegek, ízléses fotók
- Egy csipetnyi humor 🙂
- Helyi “termelőktől” vásárolt lokális hirdetések
- Gondosan válogatott kommentek megválaszolása
- Törzsvendégek (közösség) építése
3. “Veled lesz tele a sajtó!”
Mindenki azt gondolja, hogy a sajtó az már a múlté. A nyomtatott újságok esetében ez valóban igaz lehet – mikor láttál utoljára olvasni valakit a buszon, metró, vagy a parkban? 🙂
Viszont online sajtómegjelenésbe fektetni igenis megéri. Ezzel a tevékenységgel két legyet tudunk ütni egycsapásra:
- Egyrészt márkaépítő hatású, ha egy ismert és presztízsnek számító online magazinban olvasnak rólunk a vendégeink. A megjelent cikkeket ügyesen fel tudjuk használni a saját közösségi média kommunikációnkban, vagy akár ki tudjuk küldeni hírlevélben is a legelkötelezettebb rajongóknak.
- Másrészt pedig jótékony hatással lesz a Google találati listán elfoglalt helyünkre, ha ezekben a közleményekben releváns kulcsszavakat helyezünk el és azok hivatkozásként rámutatnak a weboldalunkra (Keresőoptimalizálás, SEO).
Fotó: John Schnobrich // Unsplash
4. Hirdess lokálisan!
Számos online és offline hirdetés áll rendelkezésre, amivel a helyi közönséget tudod megszólítani. Itt most fókuszálunk az online lehetőségekre:
Online hirdetési lehetőségek éttermeknek, kávézóknak:
- Facebook és Instagram hirdetések (be tudod állítani, hogy pld. 1 km-es körben élő vagy dolgozó vendégekre hirdess)
- Google hirdetések (ha valaki rákeres, hogy “XII.kerület kávézó” – akkor téged találjon meg)
- Sajtómegjelenések lokális online magazinokban
5. Saját weboldal!
Talán túl evidensnek hangzik, hogy mindenkinek legyen saját weboldala, de mégis sok étterem és kávézó kihagyja ezt a lépést, mert hát “ott van a Facebook oldal, elég az…”
Ne felejtsd el! A Facebook és Instagram oldalad nem a tiéd,
bármikor felfüggeszthetik, letörölhetik az oldalad, elég hozzá néhány rosszakaró, illetve az algoritmusok működése miatt hiába van több ezres követőtáborod, ha nem fizetsz a bejegyzések kiemeléséért, akkor a rajongóknak csak a töredékét fogod elérni organikusan.
Mindenképp érdemes egy letisztult, informatív weboldalt készíteni az éttermek, kávézód számára, ahol egyrészt feliratkozókat (e-mail címeket) tudsz gyűjteni, másrészt pedig a legfontosabb információkat meg tudod adni az érdeklődőnek:
- Hol található a hely, hogyan talál oda?
- Galéria – milyen az étterem, kávézó stílusa, hangulata (fotók)
- Alkalmas-e a hely rendezvények lebonyolítására (üzleti ebéd, születésnap, termékbemutató, ügyféltalálkozó, stb.)
- Étlap és itallap – milyen finomságokkal várjátok a vendégeket? Milyen vega, vegán, laktóz- és gluténmentes választék van?
- Szükséges-e asztalt foglalni és hogyan tudja megtenni? (online, telefonon, e-mailen?)
A fenti 5 marketing tipp segítségével frekventált helyen lévő nagyvárosi éttermed vagy éppen a csendes park mellett található kávézód forgalmát is alaposan fel tudod pörgetni.
Ha nem vagy biztos a marketing kampányok, sajtómegjelenések, vagy akár a videókészítésben rejlő lehetőség kiaknázásában, mindenképp bízd szakemberre őket: A DLX MEDIA-nál örömmel állunk rendelkezésre vendéglátó helyek teljeskörű marketingjében! Jelentkezz egy díjmentes konzultációért!
borítókép: Pablo Merchán Montes // Unsplash