Könnyen gondolhatnánk azt, hogy egy étteremnek, kávézónak van a legkönnyebb dolga marketing terén. Hiszen csodaszép környezet, jobbnál jobb ételek és italok, mi hiba lehet, amiért nem sikerül „eladni”? Sokszor ezek a helyek a tulajdonos legféltettebb kincse, amolyan „szerelemgyerek”, de ezt nem csak összehozni kellett, hanem fel is kell nevelni. A rosszul használt éttermi marketingen elcsúszhat az egész, miközben százával állnak sorban a jó ötletek.
Egy jó termék nem a vége az útnak, hanem a kiinduló pontja. Senki ne elégedjen meg azzal, hogy náluk készül a legtökéletesebb bárányborda vagy a mennyei espresso, amíg ennek nem megy híre, addig szinte nincs is. Itt jön a képbe a social media. Rá kell szánni az időt az okos és minőségi tartalomgyártásra, mert ez fog megtérülni. Legyen meg az „alapkészlet”: weboldal (esetleg blog) Facebook, Instagram és nem árt a TikTok sem. Ma már el lehet felejteni a szórólapokat, senkit nem a menü leírása érdekel, inkább az, hogy mi van a fotókon.
Az étterem marketing első szabálya
Ha esetleg nem regisztráltál még a Tripadvisor felületén, akkor tedd meg minél előbb. Mindenki szeretne megjelenni, és főleg jó helyen lenni a Google, a Bing, a Yahoo rendszerében vagy más népszerű online keresőkben.
Az étterem marketing második szabálya
Soha ne felejtsd el, hogy a közönséghez akarsz szólni. Bármit írsz – blogbejegyzést, posztot, menü lapot – legyél világos, tömör és meggyőző. Alkoss egyedi hashtaget, amit csak a ti helyetekre illik, használd minél többet, de közben a népszerűek se maradjanak ki.
Stratégiai tanácsadás, teljeskörű tartalomgyártás a DLX MEDIA-tól:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
A harmadik szabály
A közösségi média marketing fontosabb, mint gondolnád. Mindegyik felületen pontosan legyenek kitöltve az adatok, cím, telefonszám, webes elérések. Ha ez rendben, akkor találj rá egy embert, aki csak a social media-t kezeli. Ma már itthon sem olyan hihetetlen, hogy ehhez egy külön ember kell, de olyat válassz, aki tényleg ért hozzá. Ez túlmutat azon, hogy ki tud rakni napi egy fotót a Facebookra. Legyen terved rá, legyen meg a koncepció. Alkalmazz egységes külsőt, és ne dőlj be mindig a trendeknek. Bár jól néznek ki a fekete-fehér vagy barnás árnyalatú képek, neked ételeket és italokat kell megmutatnod, melyek a színek nélkül nem érvényesülnek. Mindig legyen olyan a fotód és a videód, ami alapján te is meglátogatnád az adott helyet.
Az éttermi marketing negyedik szabálya
Gondolkozz mobilban! Tapasztalataink szerint Magyarországon 60 százalék fölött van a mobil látogatottságok aránya, és ez a szám rohamosan emelkedik. Ha úton vagyunk, a telefonon keresünk rá, hogy hova menjünk, hol együnk, de már szállást is inkább mobilon foglalunk. A tartalmaidat persze oszd meg mindenhol. Mert lehet, hogy valaki csak Facebookon követ, míg más csak Instán. A videókat lásd el felirattal is, mert bizony, nincs mindig mindenkinél fülhallgató.
És végül az ötödik szabály éttermeknek
Rúgd fel a szabályokat és csinálj valami szokatlant. Legyen speciális menüd a rohanó férfiaknak, vegan ételek a nem húsevőknek vagy épp koktél kreációk a hétköznap is bulizni vágyó csajoknak.
Mindezek népszerűsítésére igénybe veheted a sajtót is vagy kérj fel egy népszerű sztárt, aki hitelesen – tényleg ne fogyasszon húst, ha a vega menüt reklámozza – tudja képviselni az ötleteidet. Posztjai azonnal berobbanhatnak a közösségi médiában és futótűzként terjed a hely népszerűsége.
Teljeskörű marketing tanácsadás, tartalomgyártás éttermeknek, kávézóknak:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Kapcsolódó cikkek:
- Social média stratégia – komplett útmutató
- Mit jelent a tartalommarketing és miért éri meg minden vállalkozásnak?
Tartalommarketing és PR szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
- Videó készítés, YouTube csatorna menedzsment
- Podcast indítás
- Podcast stúdió bérlés
- Közösségi média marketing
- Szövegírás
borítókép: shawnanggg // Unsplash