Ma már egyetlen online marketing mix sem működik a közösségi média nélkül, és egyetlen hálózat sem használható olyan hatékonyan márkaépítésre, az ügyfélhűség és a hírnév erősítésére, mint a Facebook. Ennek oka a kiváló elérési arány mellett a sok hirdetési és egyéb lehetőség, amelyet a közösségi oldal kínál. De csak akkor válhat a Facebook valódi és hatékony marketing eszközzé, ha megfelelően használjuk ki ezeket a lehetőségeket. Összegyűjtöttük a legfontosabb Facebook marketing tippeteket, amelyek segítségével optimalizálhatod jelenlétedet, és a legtöbbet hozhatod ki közösségi oldaladból!
Minőségi, profi Facebook oldal
Az első Facebook marketing tipp, hogy szánj kellő időt és energiát arra, hogy a lehető legprofibb módon elkészítsd a céges oldaladat! Add meg az alapadatokat: elérhetőségek, nyitva tartás, termékpaletta/szolgáltatások – de akár az alapítás történetéről is tehetsz közzé információkat.
Egy komplett, teljesen kitöltött profil releváns háttérinformációkkal növeli a bizalmat a látogatókban. A képeknek is professzionálisnak és jó minőségűnek kell lenniük, minden egyes fotónál különös figyelmet kell fordítani az ideális felbontásra és a megfelelő méretekre, a szövegeknél pedig a helyesírásra és a nyelvhelyességre.
Ha a Facebookot egy online marketing mix részeként szeretnéd használni, akkor fontos összekapcsolni az egyes csatornákat – például jelenjen meg a profilon a cég weboldalára mutató hivatkozás, és a weboldalonról is el lehessen érni a Facebook profilt. Mindez keresőoptimalizálás szempontjából is fontos.
Facebook statisztikák – figyeld a számokat!
Ha már megvan a céges oldalad, a Meta Business Suite segítségével tájékozódni tudsz az elért eredményeiről – például megtudhatod, hogyan alakulnak az oldalkedvelések, melyek voltak a legnépszerűbb posztjaid, vagy hogy az oldalkedvelők között milyen arányban vannak férfiak és nők, milyen az eloszlás lokáció szerint, illetve a felsoroltakon kívül számos értékes adat kinyerhető az oldal elemzéseiből, amelyet marketing céljad szolgálatába állíthatsz.
Minél több adattal rendelkezel a közönségről, annál inkább rájuk tudod szabni a tartalmaidat, a kommunikációdat.
Marketing alapok – ismerd a célközönségedet!
Gondold át, hogy kontentjeidet kiknek szánod! Melyik korosztályt akarod elérni? Nem mindegy, hogy az egyetemistákat, az aktív korúakat vagy az idősebb generációt kívánod megszólítani, hiszen például a különböző korosztályoknál más-más stílust kell alkalmaznod.
Férfiakat vagy nőket, fővárosiakat vagy vidékieket akarsz megszólítani? A válaszok nagy mértékben befolyásolják azt, hogy milyen tartalmakat, milyen stílusban célszerű publikálnod.
Az egyes csoportoknak más az érdeklődési körük, mások a mindennapos problémáik, sőt mások a (közösségi)médiafogyasztási szokásaik is!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Facebook posztok időzítése
A Facebook marketing tippek közül az egyik legfontosabb, hogy a megfelelő időpontokban és ütemezésben kell a tartalmakat közzétenni! A kiváló időzítés döntő a közösségi média sikere szempontjából.
Bár a legtöbb Facebook-felhasználó a mobiltelefonjáról használja a „Fészt”, s napközben is rá-ránéz a hírfolyamra, elfoglaltságaik miatt az oktatásban részt vevő fiatalok és az aktív korú felnőttek jellemzően a reggeli órákban, illetve estefelé töltenek több időt a közösségimédia-felületeken.
Ekkorra kell tehát a posztokat is szervezni, amire nagyszerű megoldást kínál a bejegyzések időzítése funkció, amely lehetővé teszi, hogy akár hosszabb időszakra előre időzítsd a megosztandó tartalmakat!
Nem kell tehát este, a „csúcsidőben” a gép előtt ülnöd ahhoz, hogy elérd azokat, akik munka után görgetik végig a hírfolyamot, csupán ezt a funkciót kell használnod, és a rendszer „kiadagolja” a beállított időpontokban a posztokat.
A másik fontos tanács, hogy legyen élő, aktív az oldalad, vagyis posztolj rendszeresen! Megoszlanak a vélemények arról, hogy milyen gyakran kell új tartalommal előrukkolni, azonban abban minden marketing tanácsadó egyetért, hogy a túl kevés és a túl sok aktivitás sem hatékony.
Persze, lehet azt mondani, hogy a heti egy poszt is több a semminél, és utal arra, hogy az oldal még él, és működik, de ennél valamivel többre van szükség, ha a felületet marketingeszközként szeretnéd használni.
Ha például minden második nap van csak időd posztot feltölteni, akkor az oldalad követőinek nem kell túl sokat várniuk az újabb tartalomra, nem engeded el túl hosszú időre a kezüket, ami pozitív benyomást kelt a közönségben, hiszen követőid folyamatosan azt érzik, hogy törődsz velük.
Ugyanakkor fontos tudni, hogy a túl gyakori posztolgatás sem szerencsés, könnyen bosszantóvá válhat az a cég, amely elárasztja a Facebookot az óránként közzétett bejegyzésekkel. Másrészt nem lesz rá „kereslet”, a legelszántabb „lelkes rajongók” is megunják egy idő után a kontent-áradatot.
Releváns, minőségi tartalomgyártás
Talán mondani sem kell, de a mennyiség mellett a minőség is ugyanolyan lényeges szempont, sőt… A lájkvadászatnál sokkal fontosabb megnyerni és aktivitásra ösztönözni a közönséget.
Releváns tartalommal növelheted a követőid elköteleződését és bizalmát, és nagyobb eséllyel tudod őket aktivitásra bírni, ami lehet egy megosztás, egy hozzászólás, egy regisztrációs lap kitöltése – de akár az általad kínált termék vagy szolgáltatás megvásárlása is.
Fontos továbbá, hogy a bejegyzések ne csak hirdetéseket jelentsenek! Az ideális aránya a hirdetéseknek és hasznos információkat tartalmazó kontenteknek: 20-80% az utóbbi javára!
A Facebook videó az új trend
Szöveges posztok mellett érdemes a közösségimédia-platformon videókat is használni. Ennek eredményeként a vállalatok gyorsan felkeltik a célcsoport figyelmét. A vizuális és auditív elemeket is tartalmazó anyagok a kommunikáció érzelmi szintjét is megteremtik, és lehetővé teszik a termékek vagy szolgáltatások professzionális bemutatását.
Ráadásul sokan szívesebben indítanak el főzés vagy más elfoglaltság közben egy videós anyagot ahelyett, hogy leüljenek szöveges kontentet olvasni.
+ 1 Facebook marketing tipp
Ha úgy érzed, se időd, se energiád nincs a Facebook felület kezelésére, vagy csak egyszerűen nem testhezálló a feladat, átadhatod a közösségi média menedzsmenttel kapcsolatos teendőket egy profi marketing ügynökségnek, akik mindezt elvégzik helyetted professzionális színvonalon.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
borítókép: Greg Bulla // Unsplash