A fenntarthatóság témája egyáltalán nem új, egyre nő azoknak az embereknek a száma, akik tudatosabban vásárolnak, fenntarthatóbb alternatívákat keresnek, és azokat a cégeket részesítik előnyben, akik környezetbarát módon működnek. Ha szeretnél két legyet ütni egy csapásra, és versenyelőnyt kovácsolnál céged fenntarthatósággal kapcsolatos törekvéseiből, akkor elengedhetetlen, hogy erről profin kommunikálj. Ebben a cikkben elmondjuk, miért fontos ez, és hogyan teheted meg leghatékonyabban.
Az elmúlt évtizedekben sokak számára tudatosult, hogy az egyre inkább fenyegető klímakatasztrófa elkerülése érdekében aktívan kell cselekedni.
Felértékelődtek a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel összefüggő tevékenységek az életünk minden területén, és elvárások alakultak ki a vállalatokkal szemben is.
A fenntartható működés ma már komoly versenyelőnyt jelenthet a piacon – de természetesen csak akkor, ha az emberek tudnak róla.
Ha segítségre van szükséged a céges kommunikációban, marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Mitől válhat fenntarthatóvá egy cég működése?
A vállalati fenntarthatóság nem merül ki azzal, hogy újrahasznosított papírt használsz a cégednél nyomtatásra vagy fénymásolásra, vagy hogy szelektíven gyűjtitek az irodában a szemetet. Ennél ma már többre van szükség.
Például az a vállalat, amely a papír alapú dokumentáció és kommunikáció helyett a digitális technológiákat és az az online megoldásokat választja, rengeteget tesz a környezetvédelem és a fenntarthatóság érdekében, ugyanis még egy kisebb cégnél is rengeteg nyomtatott anyag tud felhalmozódni egy év alatt.
Bár a legtöbb munkahelyen más okok miatt tértek át részben vagy teljesen a home office-ra vagy a távmunkára, ezzel is óvják a környezetet, hiszen a kevesebb utazgatás kevesebb CO2 kibocsájtást is jelent.
Ahol pedig offline munkavégzés zajlik, ott megoldás lehet a dolgozók tömegközlekedésének a támogatása vagy a céges kerékpár biztosítása, és a kollégák motiválása arra, hogy ezeket a közlekedési eszközöket preferálják a gépkocsihasználat helyett.
Szintén a fenntarthatóság szempontjait veszik figyelembe azok a gyártók, akik termékeiket újrahasznosított papírba csomagolják, vagy maguk is gondot fordítanak vásárlásaik során a tudatosságra.
Például tartós anyagból készülő termékeket vásárolnak, vagy igyekeznek a rövidebb útvonalon érkező árukat preferálni rendelés során.
Az energiahatékony és környezetkímélő megoldások mellett a fenntarthatósághoz tartozik a dolgozói jóllét figyelembevétele is (rugalmas munkavégzés, sport és egészségmegőrzés támogatása stb.), illetve a sokszínűség és esélyegyenlőség területe is.
Ha segítségre van szükséged a céges kommunikációban, marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Fenntarthatóság mint versenyelőny?
Igen! Manapság rengeteg cég versenyez a fogyasztókért, akik a vásárlás során rengeteg tényezőt figyelembe vesznek, nem csupán azt, hogy milyenek az adott vállalat termékei vagy szolgáltatásai.
Ugyanez vonatkozik a toborzásra is – az álláskeresők számára nem csak az számít, hogy milyen juttatási csomagot ígér a munkáltató.
Amelyik cég pozitív képet alakít ki magáról, és szimpatikussá válik a munkavállalók számára, az könnyebben tudja betölteni a nyitott pozícióit, illetve hosszabb távon is képes megtartani meglévő munkatársait.
Ha segítségre van szükséged a céges kommunikációban, marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Egy cég fenntarthatóságra való törekvése nagyon is szimpatikus mind a fogyasztók, mind a munkavállalók számára. Megbízhatóbbnak, hitelesebbnek tekintik azokat a vállalatokat, amelyek gondot fordítanak a környezetvédelemre és a fenntarthatóságra is.
Ezt a hitelességet erősítik a fenntartható működéssel megszerezhető tanúsítványok és oklevelek, amelyek külső, objektív visszaigazolásként működve győzik meg a potenciális vásárlókat (vagy munkavállalókat) arról, hogy érdemes a versenytársak helyett az adott céget választaniuk.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Kommunikáció a fenntarthatóságról
Az előzőekben felsorolt versenyelőnyöket azonban csak akkor élvezheted, ha kommunikálsz a fenntarthatósággal kapcsolatos intézkedéseidről és eredményeidről.
Itt jön a képbe a marketing, amely nem egy önmagáért való tevékenység, hiszen, ha jól csinálod, erősíti a céges és a munkáltatói márkádat, és segít megnyerni a potenciális vásárlók bizalmát, szimpátiáját és kötődését, ami egyenes út ahhoz, hogy ténylegesen is a vevőiddé váljanak.
Tehát, ha vannak olyan törekvéseid, amelyek a pozitív képet erősíthetik a cégedről (mint például a fenntartható működés), akkor azt célszerű kommunikálni, méghozzá profi módon!
Erre a célra kiválóan alkalmasak a PR cikkek, de a saját blogoldaladon és egyéb csatornáidon is hírt adhatsz az ezirányú törekvéseidről és a már elért eredményekről.
Bevethetsz videós tartalmakat is, hiszen a multimédia a legkedveltebb, leghatékonyabban működő kontenttípus ma, amely több érzékszervre hat egyidejűleg, sőt az érzelmeket is befolyásolni tudja.
Marketing tevékenységeddel növeled a reputációdat, erősíted a márkádat, ugyanakkor más cégeket is arra motiválsz, hogy működésük során fordítsanak nagyobb gondot a fenntarthatóság kérdéseire.
Amennyiben nyűgnek érzed a marketing célú tevékenységet, vagy egyszerűen csak nincs rá kapacitásod, átadhatod a feladatot egy online marketing ügynökségnek.
További tanácsokért és segítségért vedd fel velünk a kapcsolatot, és kérj időpontot az első, ingyenes konzultációra!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
borítókép: Mert Guller // Unsplash