A profi fotók iránt soha nem volt akkora igény, mint manapság, amikor a különféle képmegosztó platformok és social media felületek a fénykorukat élik. Ma már a magánszemélyek sem elégednek meg privát oldalaikon a silány minőségű képekkel, ami arra készteti a cégeket is, hogy üzleti céljaik eléréséhez csak és kizárólag csúcsminőségű vizuális anyagokkal dolgozzanak. Az ilyen fotóknak azonban megvan a személyi és tárgyi feltételük, valamint mindenképpen szükség van hozzájuk egy olyan helyiségre, amelyet a fotózásra optimalizáltak. Cégként két lehetőséged van: vagy beruházol egy saját stúdióra, vagy élsz a fotóstúdió bérlés lehetőségével.
Ezért fontosak ma a profi fotók
A marketing szakemberek már régóta tisztában vannak azzal, hogy az informatív, tudatosan összeállított, magas minőségben elkészített tartalmak sok esetben hatékonyabbak üzleti célok elérésére, mint a direkt reklámok.
A vizuális anyagok különösen alkalmasak arra, hogy segítsék a szöveges tartalmak megértését, az információk feldolgozását. Színesebbé, érdekesebbé, figyelemfelkeltőbbé tesznek szinte bármilyen tartalmat.
Nem véletlen, hogy a szimpla leírások mellett ma már egyre több cég honlapján és közösségi média felületén bukkannak fel termékfotók, ételfotók, és jó esetben az online magazinokban olvasható cikkek, blogbejegyzések is tartalmaznak képeket.
Arról nem is beszélve, hogy egy cégbemutatót is fel lehet turbózni fotókkal, amelyek segíthetnek a potenciális vásárlók szimpátiájának és bizalmának elnyerésében.
A minőség elengedhetetlen
Ma már szinte mindannyiunk zsebében ott lapul egy okostelefon, amelyekkel egyre jobb minőségű képeket lehet készíteni.
Fontos azonban leszögezni, hogy amennyiben marketing céljaid elérésére szeretnénk használni az elkészült fotókat, akkor semmiképpen se használj telefonnal vagy nem profi technikával készült képeket, és minden esetben gondoskodj a megfelelő háttérről és az optimális világosításról is!
Mindez legkönnyebben és legegyszerűbben egy fotóstúdióban valósulhat meg.
Ha profi fotókat, videókat, keress minket bizalommal, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Saját fotóstúdió kialakítása
Megteheted, hogy fotóstúdió bérlés helyett vásárolsz vagy bérelsz egy helyiséget, amely alkalmas arra, hogy berendezd saját fotóstúdiónak.
Ebben az esteben egy igen nagy beruházásra érdemes felkészülnöd, hiszen az ingatlan mellett költened kell a fotózáshoz szükséges alapfelszerelésre – kamerákra, objektívekre, állványokra, fényforrások stb. Plusz ne feledkezzünk meg a rezsiköltségekről sem, ami ma cégek sokaságának okoz komoly pénzügyi nehézséget.
A stúdió berendezése ráadásul nem megy egyik pillanatról a másikra, hiszen egyrészt maga a helyiség sem lehet akármilyen, így a vásárlásnál nem szabad hirtelen felindulásból dönteni és kapkodni. Jó, ha minimum 50m2 az alapterülete, a belmagasság pedig eléri a 2,8 métert – hogy csak néhányat említsünk a sok kritérium közül, amelyet figyelembe kell venni.
Fotó- és videó stúdió
Ha videó készítésre is használnád a stúdiót, akkor a fényviszonyok mellett a terem akusztikai sajátosságaival is foglalkoznod kell.
Ha saját fotóstúdió kialakítása mellett döntesz, mindenképpen vonj be szakembereket, akik tudnak segíteni a megfelelő helyiség kiválasztásában, és tudják azt is, hogy milyen felszerelésre lesz szükséged, hiszen ez nagymértékben függ a fotózás jellegétől is.
Nem mindegy, hogy ételfotókat, igazolványképeket, termékfotókat vagy valamilyen más típusú képeket tervezel ott készíteni, ugyanis mindegyiknek más a technikai igénye.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
A fotóstúdió bérlés előnyei
Nincsenek fix költségek
Mint már írtuk, egy saját fotóstúdió folyamatos működtetése komoly költségekkel jár, amelyeket hónapról hónapra ki kell fizetned, függetlenül a céged aktuális pénzügyi helyzetétől, lehetőségeitől. Sőt, ezek a költségek akkor is felmerülnek, ha alig vagy egyáltalán nem használtad a műtermet.
Fotóstúdió bérlés esetén viszont egészen más a helyzet: csak akkor kell fizetned, ha ténylegesen használod.
Rugalmasság
Nem kell letenned véglegesen a voksodat egy bizonyos méretű és meghatározott adottságokkal rendelkező fotóstúdió mellett, hiszen akár minden fotózásnál választhatsz más méretű, stílusú, felszereltségű stúdiót.
Ugyanez vonatkozik az elhelyezkedésre is: nem muszáj mindig ugyanahhoz a helyhez ragaszkodnod, hanem választhatsz lokáció alapján is olyan stúdiót, amely számodra éppen a legelőnyösebb.
Nincs befektetés
Fotóstúdió bérlésnél általában fizetsz a technika használatáért is, vagyis nem kell magadnak gondoskodnod a fotózáshoz használt eszközökről és kiegészítőkről, amelynek nem csupán az anyagi vonzata nagy, de nem kevés időt és persze, szakértelmet is igényel a megfelelő eszközök kiválasztása.
Fotóstúdió bérlés Budapesten – fontosabb szempontok
Mindenekelőtt fontos pontosan megtervezned, hogy milyen jellegű fotók készítéséhez szeretnél műtermet bérelni, és annak megfelelően szemügyre venni a kínálatot.
A legtöbb cég, amelynél fotóstúdió bérlésre van lehetőség, jelzi, hogy a stúdiót milyen célra javasolják használni, mekkora az alapterülete, és milyen eszközök állnak a bérlők rendelkezésére. Érdemes tehát elsősorban ebből kiindulni.
Fontos szempont lehet a lokáció, hiszen néhány fotó elkészítése miatt senki sem szeret órákat utazással tölteni, illetve az összköltséget is megdobja a hosszú közlekedési idő.
Egy belvárosban található fotóstúdió általában jó választás lehet, hiszen a főváros legforgalmasabb, belső kerületeit általában könnyebb megközelíteni, mint a külvárosi vagy vidéki műtermeket.
Segítheti a döntést az is, ha látsz képeket, esetleg videókat a bérelhető stúdióról.
Érdekel a stúdió bérlés? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Fotóstúdió árak
Ha körülnézünk az interneten, sokféle árral találkozhatunk a fotóstúdió bérlés témára rákeresve.
Fontos tisztázni, hogy a fotóstúdió árak közötti eltérések sok esetben abból erednek, hogy az egyes műtermek elhelyezkedése, mérete, adottságai, felszereltsége, az eszközök állapota és korszerűsége nem ugyanolyan.
Attól is függhet a fotóstúdió ára, hogy egyetlen alkalomra szeretnéd-e kibérelni a műtermet (ilyenkor óradíjat szoktak kérni), vagy megállapodást kötsz a működtetővel több alkalomra, rendszeres használatra, hiszen utóbbi esetben lehet, hogy kedvezményekben részesülhetsz.
Ajánlatkérés, konzultáció:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Fotóstúdió bérlés – gyakori kérdések
Fotóterem bérlés esetén gyakran felvetődnek bizonyos kérdések. Ilyen például, hogy hány fő tartózkodhat a teremben egyidejűleg, kell-e valamiért felárat fizetni, mi történik, ha a tervezett időtartamban nem sikerül elkészíteni a videót, hogyan és meddig lehet lemondani a bérlést – ezekre a kérdésekre nincsenek sajnos egységes válaszok, mivel ezeket mindig az adott cég határozza meg, amely kiadja a stúdiókat, termeket.
Mielőtt aláírnál egy megállapodást fotóstúdió bérlésről, érdemes a fenti kérdésekre választ kérni az üzemeltetőtől.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Fotóstúdió trendek
A divat – a fotózás terén is – folyamatosan változik, ám vannak olyan irányzatok, amelyek hosszú ideje igen népszerűek.
- Loft stílus: indusztriális, gyári elemeket és természetes anyagokat használ ez az irányzat, amely nemcsak a lakberendezésre, de a fotózási trendekre is elementáris erővel hatott.
Hatalmas terek, nagy belmagasság, látható csövek, vezetékek, téglák határozzák meg a loft stílust, amely letisztultságot, funkcionalizmust sugároz minden elemében.
Világításként gyakran a gyári üzemekből ismert, óriási, bura nélküli, függesztett fényforrások jelennek meg. Szuper hangulatú fotók készíthetők ilyen környezetben.
- Vintage irányzat: az 1900-as évek első felének stilisztikai elemei modern mindennapjainkban is megállják a helyüket, sőt igen nagy népszerűségnek örvendenek!
A vintage jó néhány évvel ezelőtt terjedt el, s azóta is hódít mind a lakberendezés, mind az öltözködés és a fotózás terén. Legjellegzetesebb árnyalatai a púderszínek, a fekete és a fehér.
Kedvelt anyagai közé tartozik a csipke, a bársony, a damaszt, a szatén és a tüll az öltözködésben, a lakberendezésben pedig a természetes anyagokat preferálja leginkább az irányzat.
Egyfajta régies hatást sugároz, azonban nem összetévesztendő a retró stílussal, amely a 20. század második felének stiláris sajátosságait jelenti napjainkban.
- Minimalista stílus: a letisztultságot, az egyszerűséget, a felesleges dolgoktól való megszabadulás élményét, a lényegre koncentrálást hirdetik a minimalista stílus rajongói.
A minimalizmus mellőz mindenfajta díszítettséget. Jellemzők az ilyen lakásokra a nagy, fehér falak, az egyszerű bútorozás, a legszükségesebbekre szorítkozó berendezés.
Gondolj a videó készítés lehetőségére is fotóstúdió bérlésnél!
Amennyiben eddig nem foglalkoztál videó készítéssel, akkor épp itt az ideje, hogy belevágj, és elkezd használni a legnépszerűbb és marketing szempontjából leghatékonyabb tartalomtípust!
Ha már fizetsz egy fotóstúdió bérléséért, mindenképpen olyat válassz, ahol a videó készítéshez is biztosítva vannak a megfelelő körülmények és eszközök!
Hogy miért? Mert az elmúlt években a videózás vált a legnépszerűbb online trenddé, és a médiafogyasztók többsége szívesebben választja a multimédiás tartalmakat a szöveges és más típusú kontentekkel szemben. Vagyis: erre van igény!
Másrészt a videó több érzékszerve és az érzelmekre is képes hatni, és lehetővé teszi, hogy akár komplexebb információkat is gyorsan, egyszerűen, könnyen érthető formában adj át vele.
Ha érdekel a videó készítés, YouTube csatorna menedzsment, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Már egy jó fotó is képes segíteni a szöveges infó feldolgozását, ám a videó még ennél is hatékonyabb, hiszen a szövegértést vizuális és auditív hatások is támogatják.
Az is a videó készítés mellett szól, hogy egy rendkívül sokoldalúan felhasználható tartalomtípusról van szó, amelyet rengeteg módon felhasználhatsz:
- feltöltheted a honlapodra,
- megoszthatod a social media felületeiden,
- beágyazhatod a videó linkjét szövegekbe,
- kiküldheted e-mailben,
- indíthatsz egy saját YouTube csatornát, amellyel végképp kimaxolhatod a tartalommarketingben rejlő lehetőségeket (és még keresőoptimalizálási célokat is megvalósíthatsz vele),
- „feldarabolhatod” a nagyobb kontenteket, és a minivideókat felhasználhatod a kampányaid során, prezentációkhoz vagy bármilyen más módon.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
A legnépszerűbb videótípusok
Termékbemutató videó / szolgáltatásbemutató videó
A legtöbb termék és szolgáltatás gyorsabban, hatékonyabban és érzékletesebben mutatható be videó formájában, mint bármilyen más módon.
Egy jól elkészített videóval felkeltheted a nézők érdeklődését és vágyát a terméked vagy szolgáltatásod iránt.
Akár azt is megteheted, hogy működés közben mutatod be a termékedet, vagy magát a szolgáltatást folyamatában örökíted meg.
Ha például fodrászüzleteid vannak, ahelyett, hogy leírnád, milyen trendi frizurákat készítenek a kollégáid, megmutathatod egy videóban, hogyan készül el egy profi fodrász keze alatt a vendég új frizurája.
Unboxing videó
Méltán az egyik legnépszerűbb videótípus az unboxing videó. Az ilyen tartalmakban a videós a nézők szeme előtt csomagolja ki, és mutatja be a megrendelt termékeket, amelyek leggyakrabban műszaki cikkek vagy divattermékek.
A nézettségi mutatók alapján a „kicsomagolós” videók a legnézettebb kontentek közé tartoznak a YouTube-on, aminek az oka főként az érzelmi aspektusban keresendő.
Vagyis ezek a videók izgalmasak, kíváncsiságot és nagyon sok esetben vágyat keltenek a nézőben az adott termék iránt, így az ilyen tartalmak jelentősen megdobják az intuitív vásárlások számát.
Összehasonlító videó
Jellemzően egy cég termékének több típusát (pl. Amazfit GTS és Amazfit GTS2 okosóra) vagy különböző márkák azonos funkciójú modelljeit (Amazfit GTS2 és Samsung Galaxy Watch) hasonlítja össze a videós, a különbségekre helyezve a hangsúlyt.
Ezek a tartalmak azoknak a nézőknek nyújtanak komoly segítséget, akikben a vásárlási szándék már megszületett, de még nem döntöttek egy konkrét termék mellett.
Listázó videó
„Az 5 legjobb karácsonyi ajándék férfiaknak” és „A 3 legnépszerűbb headset” típusú videók tartoznak ebbe a műfajba.
A céljuk, hogy ötleteket és inspirációt adjanak a nézőknek, és felhívják a figyelmet bizonyos termékek pozitív tulajdonságaira.
Mivel az elmúlt években jellemzővé vált, hogy nemcsak a vásárlást bonyolítjuk le online felületeken, hanem az azt megelőző tájékozódás, infó- és ötletgyűjtés is a világhálón történik, ezek a kontentek is nagy népszerűségnek örvendenek.
Edukációs videók
Ezekben a videókban általában egy termék használatát mutatják be, hogy hogyan működik, milyen extra funkciói vannak, vagy tippeket adnak a helyes alkalmazással kapcsolatban.
Abban segítenek, hogy maximálisan ki tudja aknázni a néző a termék kínálta lehetőségeket.
Egy aktivitásmérő óra esetében például bemutathatja a videós, hogy miként lehet megfigyelni az órával a sport közbeni pulzusszámot, de akár arra is kitérhet, hogy milyen mért adatok számítanak még „normálisnak”, egészségesnek, vagy hogy milyen pulzustartományban kell mozognod, ha veszíteni szeretnél a súlyodból.
Természetesen a bemutatott típusok mellett számos más videós műfaj létezik, amelyek alkalmasak arra, hogy egy fotóstúdióban is lefogasd őket.
Akáregy saját műterem kialakítása, akár a fotóstúdió bérlés mellett döntesz, profi fotók és szuper minőségű videók használatával rengeteget tehetsz üzleti céljaid elérése érdekében.
Ha pedig egyáltalán nem akarsz a marketing feladatokkal bajlódni, vedd fel velünk a kapcsolatot, és egyeztess időpontot az első, díjmentes konzultációra!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Miről volt szó ebben a cikkben?
-
Fotóstúdió bérlés Budapesten – árak és információk
-
Ezért fontosak ma a profi fotók
-
A minőség elengedhetetlen
-
Saját fotóstúdió kialakítása
-
A fotóstúdió bérlés előnyei
-
Nincsenek fix költségek
-
Rugalmasság
-
Nincs befektetés
-
Gondolj a videó készítés lehetőségére is fotóstúdió bérlésnél!
-
A legnépszerűbb videótípusok
-
Fotóstúdió bérlés Budapesten – szempontok
-
Fotóstúdió árak
-
Fotóműterem bérlés gyakori kérdések
-
Fotóstúdió trendek
borítókép: Emmanuel Acua // Unsplash