Google Trends online felületet használva teljesebb képet kapunk arról, hogy mely témák érdeklik a leginkább a felhasználókat, hogyan változnak a keresések és hogy egy-egy időszakban milyen témák voltak a legnépszerűbbek. Ezeket az információkat felhasználva hatékonyabb marketing és PR stratégiát tudunk kialakítani, olyan tartalmakat felölelve, amelyek éppen aktuálisak és relevánsak. Google Trends nyomon követi a keresési szokások változásait és naprakész adatbázissal segíti a felhasználókat, így érdemes rendszeresen ellátogatni rá és kiaknázni a lehetőségeit.
A Google Trends-et gyakran használjuk arra, hogy megnézzük az egyes témák iránti keresési volumeneket és arányaikat, de ennél jóval többre is képes: a keresési időpontokat is figyelembe veszi, így láthatóvá válik, hogy egy-egy téma mennyire volt népszerű az elmúlt időszakban.
Google Trends a marketing stratégiában
Az online eszközt használva könnyen felmérhetjük, hogy érdemes-e blogot írni egy bizonyos témáról, vagy éppen ellenkezőleg.
Az adatok alapján kiderülhet, hogy egy kifejezés iránti érdeklődés növekszik-e, vagy esetleg csökken és ennek megfelelően alkalmazkodhatunk.
A Google Trends segítségével a legfrissebb témákat is fel tudjuk fedezni és előre tudjuk készülni a marketing stratégiánkat.
Lokális beállítások
A beállítások során kiválaszthatjuk, hogy mely országok adatait szeretnénk megtekinteni és ezek alapján tudatosabban célzott reklámkampányt folytathatunk.
A google trends-et tehát érdemes kihasználni ahhoz, hogy sikeresebbek legyünk az online marketingben és fel tudjuk mérni a konkurencia helyzetét is.
Szezonális hatások
A szezonális változásokat is figyelembe véve tudatosabban tudunk tervezni és időt takaríthatunk meg.
Ha például Halloween-re árulunk jelmezeket, akkor pontosan látjuk a trendek alapján, hogy mikor érdemes a kampányunkat elindítani:
Ha komolyan vesszük az online marketinget, a google trends nagy segítséget jelenthet számunkra abban, hogy felismerjük az aktuális trendeket és időben reagálhassunk rájuk.
Amennyiben érdeklődik a hatékony tartalomgyártás iránt, keressen minket bizalommal!
DLX MEDIA szolgáltatások kis- és középvállalkozásoknak:
- videós tartalomgyártás
- podcast készítés, podcast stúdió bérbeadás
- PR, sajtómegjelenések
- Szövegírás, keresőoptimalizálás
- Közösségi média marketing
Kapcsolódó cikkek:
Képek: Zoltan Dallos // Google Trends