Vállalkozóként a közösségi média nem csak az ismerőseiddel való kapcsolattartásra és cuki kutyás videók nézegetésére szolgálhat. A vállalkozások a közösségi média platformokon keresztül már könnyen megszólíthatják és elérhetik célközönségüket, azonban a posztokkal folyamatosan relevánsnak maradni már annál nagyobb kihívást jelent.
1. Célozz minél pontosabban!
Közösségi média kampányaidban testreszabhatod, hogy milyen csoportokat szeretnél elérni a hirdetéseiddel, bejegyzéseiddel.
Tegyük fel, hogy szabadidőruhákat és melegítő szetteket forgalmazol az újonnan nyílt webáruházadban. Ekkor értelemszerűen a kirándulások és a sportolás, illetve egyéb szabadidős tevékenységek szerelmeseit kifizetődő megcélozni, nem pedig az otthoni dekor vagy éppen a szépirodalom iránt érdeklődő réteget.
Ne égesd a pénzed!
- Mielőtt egy fillért is költenél közösségi média hirdetésekre, mindig mérd fel alaposan a célközönséged igényeit. Ismerd meg a szokásaikat, a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatos elvárásaikat, félelmeiket és vágyaikat, majd ezekre alapozva készíts posztokat.
2. Használd a helyes kulcsszavakat!
Ha minél nagyobb organikus forgalmat generálnál, helyezz el a Facebook és Instagram, illetve a többi platformon közzétett posztjaidban is néhány fontos kulcsszót.
Maradva a szabadidőruha webáruházas példánál, mely kulcsszavakból lenne célszerű egyet-kettőt elhelyezni változatosan a posztokban?
- Férfi szabadidőruha
- Női melegítő szettek
- Kapucnis tréning felső
- Sportöltözetek
- Melegítők
Mivel a közösségi média platformok is saját keresőmotorokkal rendelkeznek, ezért egy kis SEO–val többszörösére növelheted a posztjaiddal elért emberek számát.
3. Posztolj rendszeresen!
Fennmaradni a közösségi média hullámzó tengerén gyakran még a hatalmas követőtáborral rendelkező oldalaknak is roppant nehéz feladat.
Napi 1-2 poszt már elegendő, ha mögöttük valódi munka áll, nem pedig egy másik oldalról letöltött képet vagy egy mindenki által látott YouTube videót osztasz meg. Habár túl sok bejegyzéssel sem szabad bombázni a közönséget, hiszen az garantáltan a követők és az elérések számának drasztikus visszaesését jelenti.
TIPP: Ne csak rendszeresen, hanem a folyamatos fejlődésre törekedve készíts bejegyzéseket! Mindig próbálj elragadóbb szöveget, megnyerőbb képet és élménydúsabb videót készíteni.
4. Működj együtt influenszerekkel!
Influenszerek segítségével a terméked vagy szolgáltatásod már egy olyan emberen keresztül mutathatod be, akiben megbízik a közönsége.
A hirdetési elv pedig egyszerű: fizetsz azért, hogy a kisebb-nagyobb rajongótáborral rendelkező influenszerek teszteljék a terméked, alkossanak róla véleményt és – ha a terméked színvonala megüti a mércét – ajánlják azt.
Tanácsos kuponkódokat is bevetni, hogy a vásárlási élmény még exkluzívabb legyen az adott követői csoport számára.
5. Bízd szakértőkre a közösségi média marketinged!
Habár egy közösségi média oldal egyik napról a másikra is hatalmas népszerűségre tehet szert, de megragadni a pillanatot és hosszú távú sikert aratni precíz marketing stratégia hiányában szinte lehetetlen küldetés.
Miben segít egy social media marketing csapat?
- Feltérképezni a célközönséged szokásait
- Kitalálni a posztok tematikáját
- Arculatot tervezni
- Elkészíteni a posztokat
- Közzétenni a bejegyzéseket
- Mérni és bemutatni a teljesítményt
- Folyamatosan optimalizálni a kampányokat
Ha vállalkozásoddal releváns és napról napra növekvő közösségi média oldalakat szeretnél fenntartani, nehéz fába vágod a fejszéd. Azonban a közönségedre szabott bejegyzések készítésével és rendszeres posztolással, illetve az influenszerekkel és közösségi média marketing szakemberekkel való együttműködéssel hosszú távon is sikeres leszel a virtuális térben.
Felpörgetnéd a közösségi média oldalaid?
Akár a Facebookon, Instagramon vagy más social media platformon érnéd el hatékonyan a valós célközönséged, keress minket bizalommal!
borítókép: Alexander Shatov / Unsplash