A honlap készítés Budapesten és az ország más pontjain mára egy népszerű, sok cég által igénybe vett szolgáltatássá vált. Ez nem véletlen, hiszen ahogy a mindennapi kommunikáció, a vásárlások és még számos más tevékenység, úgy a marketing is átkerült az online térbe, hiszen az emberek ott tájékozódnak, informálódnak (és sok esetben vásárolnak is). Egy jó honlap ma már elengedhetetlen minden vállalat számára. Ebből a bejegyzésből megtudhatod, miért fontos, hogy kiemelt figyelmet fordíts céges weboldalad létrehozására és működtetésére, és néhány tippet is megosztunk, amelyek segíthetnek, hogy a lehető legtöbbet kihozd belőle.
Honlap készítés Budapesten és országosan
Saját weboldalra nem csupán a nagy, fővárosi vállalatoknak van szükségük, hanem ágazattól, mérettől és egyéb tényezőktől függetlenül minden cég profitálhat abból, ha van egy igényes, informatív honlapja.
A weboldalad ma hasonlóan működik, mint régen a névjegykártyák, ám azoknál sokkal többet tud, hiszen az alapvető adataidon és elérhetőségeiden kívül számos más információt szolgáltat az oldalra látogatók számára.
Ezek az információk azért fontosak, mert tulajdonképpen ezek hatására hozzák meg a potenciális vevők a döntésüket a vásárlással kapcsolatban, vagyis, hogy megveszik-e az adott termékedet vagy szolgáltatásodat, vagy inkább a konkurenciáét választják.
A vásárlások ugyanis ma már nem úgy zajlanak, mint évtizedekkel ezelőtt, amikor sokkal kevesebb cég kínálatából lehetett válogatni, és a piacon jelen lévő vállalatokat szinte mindenki ismerte, és megbízott bennük.
Napjainkban a célcsoport bizalmáért és szimpátiájáért folyik a verseny a cégek között, hiszen, aki ezeket elnyeri, attól fognak vásárolni. Ha Te nyered el, akkor a Te vevőszámod – és a bevételed – emelkedik.
A fővárosban különösen nagy jelentőséggel bír a megfelelő marketing stratégia alkalmazása, hiszen itt jóval több cég versenyez a vásárlókért, mint az ország bármely más pontján.
Ugyanakkor a honlap készítés nemcsak a budapesti cégek számára nélkülözhetetlen, hiszen, ha nincs is egy vállalatnak helyben versenytársa, a webshopok és online szolgáltatások fénykorában mindig van a vevőnek választási lehetősége azt illetően, hogy kitől vásárol.
A feladat tehát fővárosi, vidéki és online működő cégek számára ugyanaz: elnyerni a célcsoport bizalmát megfelelő mennyiségű és minőségű információ átadásával.
Fel kell készülnöd arra, hogy a potenciális vevők lecsekkolnak téged, és az alapján döntenek, amit a csekkolás során találnak.
Ha segítségre van szükséged marketing stratégia összeállításában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
Milyen egy jó céges weboldal tartalmi szempontból?
Egy jó céges honlap megfelelő mennyiségű és minőségű információt szolgáltat az oldalra látogatók számára ahhoz, hogy dönteni tudjanak a vásárlást illetően.
Így nem elég, ha a cég alapadatait és a nyitva tartást tünteted fel a weboldalon, ennél sokkal többre lesz szükség!
Fontos például, hogy legyen egy szuper cégbemutatód, amely alapján az érdeklődők megismerhetik a cégedet, a tevékenységeteket, képet kapnak a hozzáállásotokról, a küldetésetekről, a céljaitokról, és kicsit emberközelibbé válhattok számukra.
Ez lehet egy képekkel kiegészített, szöveges bemutatkozás, de ha igazán meg akarod fogni az embereket, akkor feltölthetsz egy cégbemutató videót is, amely ezerszer jobban hat az érzelmekre és az érzékszervekre, mint a szöveg.
Ha van imázsfilmed, rendezvény videóid, azokat is tedd közzé a honlapon, hiszen ezek mind a bizalmat és a szimpátiát erősíthetik a látogatókban!
Legalább ilyen lényeges, hogy legyenek referenciáid, és a partnereidet is tüntesd fel a weboldaladon, hiszen ezek az adatok is hitelesítenek téged.
A termékeid és szolgáltatásaid bemutatása is elengedhetetlen – törekedj rá, hogy minél több hasznos információt ossz meg róluk, amelyek segítik a potenciális vásárlókat a döntés meghozásában!
Itt is igaz az, ami a cégbemutatónál: egy videós kontent sokkal érzékletesebben képes bemutatni egy terméket vagy szolgáltatást, mint egy sokoldalas szöveg, hiszen a multimédia több érzékszervre és az érzelmekre is hat, ráadásul a termékeidet akár működés közben is bemutathatod.
A termékbemutató videók, az összehasonlító és unboxing videók, de még a folyamatot bemutató filmek is szuper megoldást jelentenek arra, hogy hatást gyakorolj a látogatókra, és végül a Te portékádat válasszák.
Blogoldalt is működtethetsz, amellyel nem is két, hanem sok legyet üthetsz egy csapásra.
Egyrészt hasznos, releváns infókat adhatsz át a blogcikkek által a célcsoportnak, segítve őket valamilyen probléma megoldásában, vagy választ adva az őket foglalkoztató kérdésekre.
Ezzel nemcsak bizalmat építhetsz, hanem kötődést is kialakíthatsz bennük a céged iránt.
Másrészt, ha a SEO szempontokra is odafigyelsz, akkor növelheted az organikus eléréseid számát, vagyis több látogatóra (és végső soron: vásárlóra) tehetsz szert.
Harmadrészt a blogcikkek felhasználásával további tartalmakat hozhatsz létre – megoszthatod őket a social media felületeiden, vagy kiemelhetsz egy frappáns gondolatot belőlük.
Készíthetsz videót is a szöveg alapján, de akár egy podcast epizód központi témája is lehet a blogcikkben feldolgozott téma.
Technikai elvárások
A tartalom mellett legalább olyan fontos, hogy a honlap készítés során a technikai kérdésekre is odafigyelj.
Budapesten számos cég foglalkozik honlap készítéssel, akik nemcsak a tartalommal kapcsolatos kérdésekben lehetnek a segítségedre, hanem abban is, hogy egy jól működő weboldalad legyen.
Elég beírni a keresőbe, hogy „honlap készítés budapest” vagy „honlap készítés Pécs”, és máris kidobja neked a Google azokat az ügynökségeket, akik a közeledben tevékenykednek.
Érdemes tőlük segítséget kérni, hiszen rengeteg olyan technikai probléma adódhat, amely miatt, bár jók az oldaladon található tartalmak, a látogatók pár másodperc után „lepattannak”.
Ilyen például, ha nem megfelelő a betöltési sebesség, vagy ha mobiltelefonról nem lehet megfelelően használni az oldalt.
A weboldalon található linkekre is célszerű időnként ránézni, és frissíteni, ahol szükséges.
Továbbá fontos, hogy a holnap felépítése logikus és átlátható legyen, és az oldalra látogatók gond nélkül megtalálják a számukra szükséges információkat.
Dizájn
Végül érdemes néhány szót ejteni a külső megjelenésről, a dizájnról is. Azt talán mondani sem kell, hogy a konzisztens brandépítés elengedhetetlen – ha van már egy kialakult arculata a cégednek, akkor úgy dukál, hogy az a honlapon is visszaköszönjön.
Például ugyanazokat a színeket, betűtípusokat, ugyanazt a logót, stílust stb. lássák az emberek a weboldaladon, mint a többi felületeden, az irodádban stb.
Arra azonban mindig ügyelj, hogy a dizájn ne menjen az olvashatóság és az értelmezhetőség rovására – alkalmazz olyan színeket, betűtípust és -méretet, amelyek nem bántják a szemet, és könnyen olvashatók!
Mindent összevetve: a honlap készítés Budapesten kívül az ország más városaiban is elérhető szolgáltatás, sőt ma már a legtöbb ügynökség online működik, és lokációtól függetlenül vállalja marketing feladataid elvégzését.
Ha biztosra akarsz menni, és minden említett szempontbak megfelelő weboldalt szeretnél, érdemes profikra bíznod a honlap készítést.
Amennyiben segítségre van szükséged, írj nekünk!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Borítókép: Unsplash // Domenico Loia