A kifejezéssel szinte mindenki találkozott már, de hogy mi a HR jelentése pontosan, azzal igen kevesen vannak tisztában. Holott cégvezetőként érdemes közelebbről megismerkedni az emberi erőforrás menedzsmenttel, mivel minden vállalat esetében ez az egyik legfontosabb sikertényező. Ebből a bejegyzésből megismerheted a HR jelentését, és adunk néhány tippet, hogy mivel lendítheted fel a HR folyamataidat a cégednél!
Mit jelent a HR?
A legtöbben azt azért tudják, hogy a HR jelentése valamilyen módon egy cég munka- és személyügyi folyamataihoz kapcsolódik, ám a kifejezés ennél valamivel többet takar.
A HR az angol ’Human Resources’ kifejezés rövidítéseként terjedt el, és magyarra lefordítva emberi erőforrásokat jelent.
Azokat az immateriális (vagyis nem tárgyi) erőforrásokat értjük alatta, amelyeket egy vállalat az alkalmazottak személyein keresztül birtokol.
Ilyen például a munkatársak tudása, kompetenciái, készségei és motivációi, vagyis egyfajta humán tőke, melynek kezelésével a legtöbb vállalatnál külön osztály, a HR menedzsment csapat foglalkozik, vagy kisebb cégeknél egy külön pozíciót nyitnak meg az emberi erőforrások kezelésére.
Ha segítségre van szükséged a hatékony kiválasztásban (karrier oldal, videó hirdetések, employer branding), regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
A HR feladatai
A HR tevékenység nagyon sokszínű és sokrétű, hiszen a toborzási és kiválasztási folyamatok koordinálásán túl ide tartozik a személyzeti marketing és menedzsment, a személyzetfejlesztés, illetve az ezekre vonatkozó tervezési feladatok.
A HR hatáskörébe tartozik továbbá sok esetben a meglévő munkavállalók képzése-fejlesztése is, illetve részt vesznek a cég bérstratégiájának megtervezésében és megvalósításában is.
Ha nagyon egyszerűen akarjuk megfogalmazni, azt mondhatjuk, hogy a HR feladata gondoskodni arról, hogy a vállalat minden munkakörök be legyen töltve a megfelelő kompetenciákkal rendelkező munkavállalókkal, hogy meghozzanak döntéseket új pozíciók megnyitását illetően, valamint szükség esetén megszüntessenek olyan munkaköröket, amelye fenntartása nem támogatja a cég gazdasági érdekeit.
Ezen felül a HR feladata elősegíteni a pozitív munkahelyi légkör kialakítását, ellenőrizni a munkavállalókat, és odafigyelni a dolgozói elégedettségre, jóllétre is.
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Tippek a HR folyamatok fellendítésére
Az employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés eszközeinek használata jelentősen meg tudja támogatni egy cég HR folyamatait.
Az employer branding egy hosszútávó stratégiát takar, amelynek alapja a vállalati értékkommunikáció és a dolgozói jóllét figyelembevétele, illetve ezeken keresztül a cég (mint munkáltató) pozitív megítélésének kialakítása, erősítése.
A munkáltatói márkaépítésnek többféle eszköze is van – most összeszedtünk néhányat, amelyek a leginkább támogatni tudják a HR hatékony működését.
1. Munkáltatói értékígéret megfogalmazása
Ha szeretnéd a vállalatod imázsát növelni, és azt akarod, hogy megtaláljanak a legjobb munkavállalók, akkor érdemes megfogalmaznod egy munkáltatói értékígéretet, amely arra világít rá, hogy miért jó a te cégednél dolgozni, milyen előnyöket kínálsz mint munkáltató.
Ezt a legegyszerűbben úgy valósíthatod meg, hogy megkérdezed a meglévő munkatársaidat, hogy miért szeretnek nálad dolgozni, és a kapott eredményt kommunikálod.
Így két legyet ütsz egy csapásra: erősítheted a meglévő csapattagok kötődését a céghez, illetve vonzóvá teheted a vállalatot az álláskeresők számára.
Ha segítségre van szükséged a céges image felépítésében, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
2. Figyelj a munkatársak elégedettségére
Érdemes időről időre tájékozódni, hogy milyen értékeket keresnek a munkavállalók, és átgondolni, hogy ezek közül melyeket tudnátok biztosítani számukra.
Ilyen érték lehet a rugalmas munkavégzés, a kellemes munkahelyi létkör, a kiemelkedő juttatási csomag, de sokak számára plusz pont, ha egy cég folyamatos fejlődési lehetőséget biztosít.
3. Önálló karrieroldal
Az álláshirdetések feladásánál sokkal hatékonyabban működhet egy önálló karrieroldal, amelyen a cég megad minden szükséges információt a jelentkezők számára, ugyanakkor kérdőív kitöltésével be is gyűjthet minden olyan adatot, amely gyorssá és hatékonnyá teszi a toborzási és kiválasztási folyamatot.
Ha folyamatosan érkeznek a jelentkezők a karrieroldalra, mindig tudod pótolni a megüresedő helyeket, illetve új kollégákkal erősíteni a bővítendő területeket.
A jelöltek közül pedig az önéletrajzok és a kitöltött kérdőívek segítségével gyorsan ki tudod szűrni a megfelelő pályázatokat, megspórolva ezzel sok felesleges kört.
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
4. Saját csatornák használata
Nagyon fontos, hogy tudd, nemcsak a vevőkért versenyzel más cégekkel a termékek és szolgáltatások piacán, hanem a kiváló kompetenciákkal rendelkező szakemberekért is kiélezett verseny folyik a munkaerőpiacon.
Hogy az álláskeresők téged válasszanak a versenytársak helyett, azért nagyon sokat tehetsz tartalommarketinggel.
Ha jelen vagy az általuk használt csatornákon, és rendszeresen hasznos, érdekes infókat osztasz meg velük, kiválthatod a szimpátiájukat és a megbecsülésüket, amely egyenes út ahhoz, hogy a te cégedet válasszák következő munkahelynek.
+1 tipp
Munkáltatói márkád erősítését rábízhatod egy online marketing ügynökségre, akik átvállalják az employer branding feladatokat, és professzionális színvonalon valósítják meg az elképzeléseidet – sőt, ötletekkel, tervekkel, szükség esetén a komplett marketing stratégia összeállításával támogatják céged fejlődését.
Bár a HR jelentése elsősorban a humán erőforrás kezelését fedi le, nem függetleníthető a marketing területtől.
Ha meg szeretnéd nyerni a legjobb munkavállalókat a csapatodba, akkor a HR folyamataidat a marketing tevékenységen keresztül turbózhatod fel a leghatékonyabban.
Segítségre van szükséged? Szeretnél egy hatékony marketing stratégiát, szuper cégbemutató vagy imázsfilmeket, esetleg más tartalmakat a felületeidre? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és egyeztess időpontot az első, ingyenes konzultációra!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Emma Dau on Unsplash