2022-ben már milliónyi marketing céget találunk a neten, de mégis mi alapján érdemes dönteni, hogyan válasszuk ki a megfelelő partnert, milyen kérdéseket tanácsos feltenni a döntés meghozatala előtt? Az alábbiakban összegyűjtöttünk 5 olyan kézzelfogható tippet, ami segíthet a választásban!
Miért elengedhetetlen, hogy szakértőkre bízd a marketing teendőket?
- Vállalkozásod fejlődése múlik rajta. Jó marketinggel mágnesként vonzod az ügyfeleket, rossz marketinggel pedig csak taszítod őket. Döntésed megalapozottságán múlik, hogy céged melyik pólust képviseli a jövőben.
- Hitelességet csakis profi ügynökséggel építhetsz. A céges- és személyes márkaépítés épp olyan önálló tudomány, mint a vállalatvezetés. Ha a potenciális ügyfeleid szemében meggyőző szeretnél lenni, ne bízd a véletlenre az imidzsed felépítését.
- A profik csinálják, az amatőrök égetik a pénzt. Amíg egy zöldfülű cég milliós kampány költségvetésből sem produkál eredményeket, addig egy rutinos ügynökség feleakkora összegből kétszer annyi ügyfelet, vagy megjelenést hoz.
Hogyan válassz tudatosan marketing ügynökséget?
Íme a legfontosabb lépések:
1. Tűzd ki pontosan a céljaid és a költségvetés felső határát!
Első lépésként írd össze a legfontosabb céljaid. Miért keresel marketinges csapatot? Minél többet tudsz mondani a vállalkozásod jövőbeli weboldalával, keresőoptimalizálásával és közösségi média marketingjével kapcsolatos igényeiről, annál gördülékenyebb beszélgetésekre számíthatsz.
Persze nem neked kell komplett tartalomstratégiával előállni, hiszen éppen emiatt keresel szakembereket. De az sosem árt, ha tisztában vagy az alapvető marketing fogalmakkal, és előre leszögezed a költségvetés maximális mértékét.
2. Ellenőrizd saját szemmel a hitelességüket!
Nem kell marketing szakértőnek lenni ahhoz, hogy egy weboldalról vagy image videóról valaki megmondja, minőségi munkát végeztek-e a készítők.
Ha egy weboldalt megnyitsz, vagy éppen egy reklámot látsz a TV-ben, tudat alatt már 1-2 másodperc alatt markáns véleményt formálsz a brand színvonaláról – anélkül, hogy részletesebben is szemügyre vennéd a tartalmat. A profi marketing cégek pedig már első pillantásra is profinak tűnnek.
Olvasd el a weboldalukon található szövegeket, nézd meg az image videókat, és szánj időt a “Rólunk” oldal megtekintésére is, hiszen időnként még onnan is fontos információkat szerezhetsz a kifizetődő döntéshez.
Fontos kérdések, mielőtt továbblépnél:
- Tetszik a weboldaluk?
- Milyen a Facebook oldaluk vagy a YouTube csatornájuk?
- Meggyőző a kommunikációjuk?
3. Járj utána a referenciáknak!
Ha már a kiszemelt ügynökség háza táján szétnéztél, jöhet az éles munkák megtekintése.
A referenciák pedig ezer szónál is többet mondanak, ezért ha mást nem is, legalább ezeket a munkákat vizsgáld meg alaposabban. Amennyiben elégedett lennél egy olyan céges weboldallal vagy közösségi média portfólióval, mint amilyet a referenciák között találsz, már biztosan nem kapisgálsz rossz helyen.
Fontos kérdések, mielőtt továbblépnél:
- Meggyőző képet festenek a referenciák?
- Hasonló kaliberű cégeknek segít az ügynökség, mint amilyen az enyém?
- Milyen véleményeket találok róluk a neten?
- Facebookon a kommentek között.
- Google Cégemen az értékelések között.
- Fórumokon és egyéb platformokon a hozzászólások között.
4. Kérj ajánlatot több helyről is!
Válassz ki 4-5 ügynökséget, akikhez ugyanazzal az előre megfogalmazott kéréssel fordulsz. Így könnyen kiderítheted, hogy milyen árakra számíthatsz, és összevetheted, ki milyen alapos tervezetet nyújtott be eléd.
TIPP: Ne csak az ár alapján dönts, hanem összességében vizsgáld az ajánlatot. Egy részletesen kidolgozott tervbe megéri többet fektetni, hiszen több hasznot fog hozni, mint az olcsóbb, de szakmailag ezerszer felületesebb javaslat.
Fontos kérdések, mielőtt továbblépnél:
- Kellően részletes ajánlatot kaptam?
- Minden kérdésemre és kérésemre reagáltak?
- Megbízható, kiszámítható jövőképet vetít előre az ajánlat?
- Belefér az ajánlat a költségvetésembe?
5. Dönts objektíven, hideg fejjel!
Mielőtt bármibe is fejest ugranál, lépj egyet hátrébb. Vizsgáld külső szemlélőként vállalkozásod helyzetét, és összegezd a kiválasztott ügynökségekkel kapcsolatos érveid és ellenérveid. Ha szükséges, aludj rá még párat.
Több szem többet lát
- Ha tényleg tudatosan állsz vállalkozásod vezetéséhez, kérd ki egy külsős, független marketing tanácsadó véleményét is, aki szakmailag is A-tól Z-ig átnézi az ajánlatokat. Így még könnyebben megtalálhatod a legalkalmasabb ügynökséget.
Az ideális marketing ügynökség kiválasztása kiemelten fontos egy vállalkozás számára. Hiába remek egy szolgáltatás vagy minőségi a termékpaletta, ha nincsenek bevételt termelő ügyfelek és vásárlók. Egy marketing ügynökség pontosan ebben segít – feltérképezi a célközönséged igényeit, majd el is éri a megfelelő embereket. Ha vállalkozásoddal gördülékenyen szeretnél fejlődni, bízd egy hiteles, meggyőző referenciákkal rendelkező ügynökségre a marketing feladatokat!
A DLX MEDIA-nál állunk rendelkezésre szakértői márkaépítés, tartalomgyártás, videó készítés és szövegírás területen, várjuk megkeresésed » AJÁNLATKÉRÉS
borítókép: dlxmedia.hu // Unsplash