Az imázs jelentése sokak számára nem egyértelmű, miközben a többség (különösen azok, akik az üzleti életben mozognak) rendszeresen használják ezt a kifejezést, gyakran összetévesztve az arculat és a brand fogalmával. Ebből a cikkből megtudhatod, hogy mi is valójában az imázs jelentése, milyen típusai vannak, és hogyan segítheted elő cégként a pozitív imázs kialakítását.
Az imázs jelentése
A francia eredetű imázs (image) szó magyarul képet jelent, és azoknak a benyomásoknak, véleményeknek, elképzeléseknek és tapasztalatoknak az összességét értjük alatta, amely az emberek fejében kialakul az adott személyről, termékről, szolgáltatásról, márkáról vagy magáról a vállalatról.
Az imázs nem szinonimája sem az arculatnak, amely a cég által tudatosan alkalmazott vizuális jegyeket jelenti (pl. logó, színek, betűtípusok stb.), sem a brandnak, amely a márkát takarja, és egy szimbólum, jel, név, kifejezés, design – illetve ezek kombinációja, és a beazonosíthatóságot segíti.
Az imázs típusai
Az imázs jelentése mellett érdemes tisztában lenni azzal is, hogy milyen fajta imázsokról beszélhetünk.
Termékváltozatok imázsa: ez jelentheti például a tusfürdők esetében a Dove tusfürdőt. A gyártónak az a célja, hogy ennek a konkrét terméknek a képét befolyásolja pozitívan, hogy a vásárlók ne a Baba, ne a Nivea vagy más márkájú tusfürdőt válasszák, hanem a Dove tusfürdőjét.
Márkaimázs: az előbbi példánál maradva itt a Dove márkáról kialakult közvélekedésről van szó, ebbe beletartoznak a tusfürdő mellett a dezodorok, habfürdők, testápolók, samponok – tehát minden Dove-termék. Tehát a Dove márkáról való vélekedést értjük alatta.
Vállalati imázs: itt már nem a konkrét tusfürdő és nem is a Dove-termékek állnak a középpontban, hanem a vállalat (és annak képe), amely gyártja őket, vagyis az Unilever nevű cég.
A példakénét felhozott esetben valószínűleg kevesen ismerik magát a gyártót, azonban ennek ellenére is fontos, hogy jó híre, pozitív megítélése legyen a cégnek.
A marketing szerepe a pozitív imázs kialakításában
A marketingnek igen fontos szerepe van a pozitív imázs kialakításában, hiszen minden erőfeszítés, amelyet a marketing terület megtesz, az éppen arra irányul, hogy kedvezően befolyásolják a cégről alkotott képet, vélekedést.
Egy jól felépített és profin megvalósított marketing stratégia segíteni tud a vállalatoknak abban, hogy az emberek látókörébe kerüljenek, és elnyerjék a bizalmukat és a szimpátiájukat, amely egyenes út ahhoz, hogy idővel a vásárlóivá váljanak.
Hiszen a vevők elsősorban érzelmi alapon hozzák meg a vásárlásaikkal kapcsolatos döntéseiket, és azokat a cégeket választják, amelyek érzelmileg közelebb állnak hozzájuk, amelyekben jobban meg tudnak bízni.
Ha segítségre van szükséged a marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Eszközök a pozitív imázs kialakítására
Rengeteg módja van annak, hogy befolyásold a cégedről / márkádról / termékedről vagy szolgáltatásodról kialakult képet – ezeket is célszerű ismerned az imázs jelentése és típusai mellett.
Bevethetsz például PR cikkeket, készíthetsz egy ütős cégbemutatót a weboldaladra, indíthatsz egy kampányt, amelynek középpontjában egy „jó ügy” áll (és persze, erről kommunikálnod is kell), de alkalmazhatod a legnépszerűbb kontenttípusokat, a podcastet és a videót is.
Például egy szuper imázsfilm, egy cégbemutató videó vagy egy rendezvényfilm nagy mértékben segítheti, hogy pozitív benyomások alakuljanak ki rólad a célcsoportban.
Fontos az is, hogy megfogalmazd és kommunikáld a cég küldetését és filozófiáját. A vásárlókat érdekli, hogy milyen értékeket tartasz fontosnak, milyen ügyek mellett állsz ki, milyen célokat fogalmazol meg.
Hatékony tartalommarketing
Tartalommarketinggel rengeteget tehetsz azért, hogy olyan benyomások, vélemények alakuljanak ki a célcsoportban, amilyet szeretnél, azonban ez csak akkor lesz működőképes és hatékony, ha profi szinten csinálod.
Éppen ezért, ha biztosra akarsz menni, választhatod a kiszervezett marketinget, és átadhatod ezeket a feladatokat egy rutinos marketing ügynökségnek, akik magas színvonalon valósítják meg a céges kommunikációdat.
Ha úgy érzed, segítségre van szükséged a pozitív imázs kialakításában, fordulj hozzánk bizalommal! Az első konzultáció nálunk díjmentes. Vedd fel velünk a kapcsolatot, és egyeztess időpontot!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek: