Sokan emlékszünk még azokra az időkre, amikor a cégek, ha kommunikálni akartak a célközönséggel, hirdetést adtak fel a nyomtatott sajtóban, vagy rádiós és televíziós reklámok segítségével dolgozták be magukat a köztudatba. Az elmúlt évtizedekben azonban rengeteget változott a világ – sokkal több cég van, nehezebb kitűnni a zajból, ráadásul a médiafogyasztási szokások és maga a kommunikáció is jelentősen átalakult. Ebben a cikkben azt mutatjuk meg, hogy milyen kommunikációs eszközök és lehetőségek állnak ma a vállalatok rendelkezésére, ha el akarják érni potenciális fogyasztóikat.
Az ma már minden cég számára egyértelmű, hogy megfelelő kommunikációs eszközök nélkül nem érhetik el üzleti céljaikat, hiszen hiába kínálnak elsőosztályú termékeket vagy szolgáltatásokat, ha nincsenek a célközönség látókörében, vagyis a potenciális vásárlók nem tudnak róluk.
A jó hír azonban, hogy számos lehetőség áll a rendelkezésedre, ha ki akarsz tűnni a tömegből!
Online vagy offline kommunikáció?
Ha körülnézel reggel, munkába menet a buszon vagy a hivatalban várakozva, azt fogod látni, hogy az emberek több mint háromnegyede az okoseszközével foglalja le magát. Elvétve fogsz csak olyannal találkozni, hogy például valaki újságot olvas. Az okostelefonok és tabletek megjelenése és elterjedése, valamint a folyamatos fejlődésük alaposan átírták a médiafogyasztási trendeket és szokásokat.
Ma már inkább online magazinokat olvasunk, podcasteket hallgatunk, és soha nem látott népszerűségnek örvendenek a multimédiás tartalmak.
Podcast indításán gondolkozol? Beszéljünk! 🙂
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Nyilván ez nem jelenti azt, hogy az offline kommunikációt teljesen el kell felejteni. Egyrészt léteznek olyan nyomtatott eszközök, amelyek ma is kiválóan működnek (például az utcákon elhelyezett óriásplakátok most is figyelemfelhívó funkciót töltenek be), másrészt mindig lesz egy olyan réteg, aki internetelérés, digitális kompetenciák hiányában vagy más okokból inkább az offline eszközöket választja tájékozódásra és kikapcsolódásra.
A lényeg tehát, hogy a célközönség ismeretében, az ő igényeikhez és médiafogyasztási szokásaikhoz idomulva érdemes meghatározni az online és offline kommunikáció arányát.
Fizetett hirdetések vs. tartalomgyártás
Itt is azt mondhatjuk, hogy mindegyiknek megvan a helye a marketing mixben, és mindegyiknek megvannak egymáshoz képest az előnyei és a hátrányai.
A fizetett hirdetések drágák, ám gyors (de nem feltétlenül tartós) eredményeket lehet velük elérni. Ha novemberben szeretnél hozzálátni a karácsonyi kampány előkészületeihez, akkor a hirdetések lesznek számodra a hatékonyabb eszközök.
A tartalomgyártás és a SEO (Keresőoptimalizálás) hosszabb távon képes tartósabb és komolyabb eredményeket elérni. Olcsóbb, mint a PPC, azonban több energiát kell beletenni, és hosszabb idő alatt térülnek meg a befektetett erőfeszítések.
Minőségi és releváns tartalmakkal (akármilyen típusú kontenteket gyártasz) elnyerheted a potenciális vásárlók bizalmát és lojalitását, s könnyebben érheted el ezzel, hogy vevőkké váljanak, mint erőszakos, vásárlásra felszólító reklámokkal vagy hirdetésekkel.
Fontos azonban, hogy valóban profi tartalmakkal rukkolj elő, s azokon a csatornákon oszd meg őket, amelyeken a célcsoportod is jelen van!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
A legnépszerűbb kommunikációs eszközök napjaikban
Szöveges tartalom (Blog cikkek, PR cikkek, weboldal szövegezés)
A szöveges tartalmak sosem fognak kimenni a divatból. Az ilyen kontentek elkészítése viszonylag egyszerű – nem kell hozzá semmilyen spéci eszköz, nincs szükség podcast stúdió vagy videó stúdió bérlésére, nem kell egy egész stábot összehangolni, csupán jó ötletekre, témákra és ügyes szövegírókra van szükség.
A különféle cikkek, hírlevelek, e-mailes kampányok és a szöveges social media posztok mind ebbe a kategóriába tartoznak.
Hátrányuk: ha azt tesszük mérlegre, melyik tartalom típus képes a legegyszerűbben és leggyorsabban átadni akár bonyolultabb információkat is, akkor bizony nem ők lesznek a nyertesek, márpedig ma hatalmas igény van arra, hogy a lehető legkönnyebben és leggyorsabban jussunk hozzá a minket érdeklő tudásanyaghoz.
Képek, grafikák
A vizuális kommunikáció egy szuper lehetőség arra, hogy a látvány segítségével szemléltessünk, elképzelhetővé és értelmezhetővé tegyünk olyan adatokat vagy összefüggéseket, amelyek leírva nehezebben fogadhatók be.
Önmagukban a képek és a grafikák is lehetnek eredményesek, azonban egy jó leírással kiegészítve még jobban használhatók, nem véletlen az Instagram népszerűsége.
Podcast
A podcastek az elmúlt években robbantak be igazán a köztudatba és a mindennapjainkba, s rövid idő alatt az egyik legnépszerűbb tartalomtípussá váltak.
Sokan a podcasteket „az új rádiókén” emlegetik, s valóban, nagyjából azt a szerepet töltik be, amelyet korábban a rádióműsorok.
Utazás, kutyasétáltatás vagy házimunka közben az emberek ma már tematikus podcasteket hallgatnak rádió helyett. Előnye, hogy egy ilyen hanganyag hallgatása közben más tevékenységet is tudunk végezni, s jobban hat az érzelmekre, mint egy írott anyag.
A hátránya, hogy a podcast készítéshez megfelelő technika és lehetőleg stúdió körülmények kellenek, és persze olyan személyek, akik rendelkeznek a megvalósításhoz szükséges rutinnal.
TIPP: Bízd ránk a podcast kivitelezést, Budapesti belvárosi stúdióval állunk rendelkezésedre!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Videó készítés, saját YouTube csatorna
Akármilyen kommunikációs eszközöket válogatsz össze üzleti céljaid elérése érdekében, a videó készítést semmiképpen se hagyd ki! Igaz, hogy ehhez is szükség van megfelelő technikára és szakemberekre, akik azt kezelni tudják, ám ma a videó az egyik legnagyobb online trend.
Egyszerre hat több érzékszervre, s az érzelmeket is befolyásolja. Ezen felül pofonegyszerűen és gyorsan lehet a multimédia segítségével átadni akár bonyolultabb üzeneteket is, hiszen a nézőnek nem kell a saját szövegértésére és a fantáziájára támaszkodnia videónézés közben – a látvány és a hanghatások is támogatják az információfeldolgozást.
A videók rendkívül sokféle módon felhasználhatók – feltölthetők a YouTube-ra, megoszthatók a közösségi média felületeken, a céges honlapon, kiküldhetők e-mailben, beágyazhatók online szöveges kontentbe stb.
Kérj segítséget!
Lehet, hogy most azt érzed, hogy neked mindezekre se időd, se energiád nincs, de még csak a csapatodban sem látod azokat a személyeket, akiknek átadhatod a kommunikációs feladatokat.
A jó hír, hogy azért működnek az online marketing ügynökségek, hogy levegyék a válladról ezeket a terheket – akár A-tól Z-ig!
Ha segítségre van szükséged, vedd fel a kapcsolatot velünk, s kérj időpontot ez első, ingyenes konzultációra!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Borítókép: DLX MEDIA
Miről volt szó a cikkben?
-
Online vagy offline kommunikációs eszközök vállalkozóknak
-
Fizetett hirdetések vs. tartalomgyártás – előnyök és hátrányok
-
Szövegírás, keresőoptimalizálás, PR cikkek jelentősége
-
Podcast indítás, podcast stúdió bérlés
-
Videó készítés, Saját YouTube csatorna előnyei
-
Online marketing ügynökség szolgáltatásai
1 Comment