Egy cégnek számtalan folyamatot kell menedzselnie ahhoz, hogy üzleti céljait megvalósíthassa. Azon túl, hogy termékeket gyárt, illetve szolgáltatásokat nyújt, egyéb tevékenységekre is gondot kell fordítania. Ilyen többek között a marketing és a kommunikáció, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy az adott vállalkozás fejlődni tudjon, és vevőket szerezzen. A kommunikációs ügynökségek olyan szolgáltatók, akik leveszik a cégek válláról a marketinggel és az üzleti kommunikációval járó terheket. Ebben a cikkben elmondjuk, mikor érdemes megkeresni egy ügynökséget, s milyen segítséget tudnak nyújtani kis- és középvállalkozások számára.
Mivel foglalkozik egy kommunikációs ügynökség?
A magától értetődő válasz az lenne, hogy nyilván kommunikációval, azonban az ilyen cégek tevékenységpalettája igen színes, így érdemes kicsit közelebbről megvizsgálni a feladatkörüket.
A kommunikációs ügynökségek alapvetően az üzleti kommunikáció, a marketing stratégia megtervezésével és megvalósításával foglalkoznak. Megvizsgálják az új partnerek jelenleg használt marketing eszközeit és azok hatékonyságát, s optimalizálják vagy újragondolják a jövőbeni stratégiát annak érdekében, hogy a cég nagyobb hatékonysággal érje el a célközönségét, és több sikeres konverziót valósítson meg.
Léteznek komplex szolgáltatást nyújtó kommunikációs ügynökségek, illetve olyanok, akik a marketing egy speciális területére szakosodtak (pl. PPC, SEO, social media ügynökségek).
Profiljuktól függően feladatuk kiterjedhet a marketingstratégia megtervezésén túl a különböző típusú tartalmak (szövegek: hírlevelek, e-mail kampányok, SEO, PR, blog és egyéb cikkek; reklámok és hirdetések, podcastek, videók) professzionális színvonalon történő elkészítésére, a megfelelő megosztási csatornák felkutatására, arculattervezésre, a weboldal menedzsmentjére, a személyes, a céges és a munkáltatói márkaépítés valamennyi részfeladatára.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Csak a nagy cégeknek éri meg?
Nem. Sőt, kis- és középvállalkozásként éri meg igazán gondot fordítani a marketingkommunikációra, hiszen hiába jók a termékeid vagy a szolgáltatásaid,
ha senki nem ismeri a márkádat, nem lesznek vásárlóid, és a vállalkozásod nem fog tudni „életben maradni”.
Ahhoz, hogy vevőket szerezz, tudatnod kell a célcsoporttal, hogy létezel, meg kell szerezned a bizalmukat, a szimpátiájukat, és végső soron vásárlásra kell bírnod őket.
Ehhez tudatos marketing tevékenységre, szuper hirdetésekre és minőségi, releváns tartalmakra van szükséged – valamint arra, hogy ezeknek az optimális arányát megtaláld.
Saját marketinges kolléga vs. kommunikációs ügynökség
Léteznek olyan cégek, ahol azért vesznek fel egy vagy több marketinges kollégát, hogy ezeket a feladatokat elvégezze, azonban jellemzően nagyobb vállalatoknál van meg erre a lehetőség.
Fontos azonban tudni, hogy ilyen esetekben amellett, hogy ki kell fizetni minden hónapban a munkatársak bérét, számolni kell olyan egyéb költségekkel is, mint például a kontentgyártáshoz szükséges technika beszerzése vagy a stúdió bérlés.
Ha egy kommunikációs ügynökséggel dolgozol együtt, ezek mind rendelkezésre állnak, nem kell még a különféle kamerák, mikrofonok és fénybeállítások világába is beleásnod magad.
Egy ügynökségnél olyan összeszokott, profi csapat működik együtt, akik valamennyien magas szinten foglalkoznak egy-egy tevékenységgel, míg egy belső marketinges munkatárs nem biztos, hogy ugyanolyan profin készít videókat, podcasteket, vagy ír meg SEO cikkeket, mint akik több éves rutinnal rendelkeznek ezeken a speciális területeken, s csak egy-egy tevékenységre koncentrálnak.
Ideje kommunikációs ügynökség segítségét kérned, ha…
- úgy érzed, nem tudod elérni a célcsoportodat,
- nem vagy elégedett a konverziók számával,
- nincs még marketing stratégiád,
- van marketing stratégiád, de nem elég eredményes,
- nincs időd vagy megfelelő kompetenciákkal rendelkező munkatársad a marketing feladatokra,
- profi tartalmakra van szükséged rendszeresen vagy egy-egy kampány erejéig,
- szeretnéd felturbózni valamelyik eszközödet vagy csatornádat (hírlevelek, PPC, SEO cikkek, YouTube csatorna, podcast csatorna, honlap, social medias stb.),
- ha egyáltalán nem akarsz ilyesmivel foglalkozni, és komplex szolgáltatásra van szükséged.
Ha ezek közül az állítások közül bármelyik igaz rád, vedd fel velünk a kapcsolatot!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Tartalomgyártás és vállalati kommunikáció hatékonyan:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Kapcsolódó cikkek:
- Reklámügynökség – így válassz partnert!
- 5 tipp a hatásos cégbemutató készítéséhez
- Videó készítés cégeknek (5 lépésben)
borítókép: Taylor Simpson // Unsplash