Főleg marketinges berkekben gyakran hallhatunk sikeres konverziókról, konverziós arányról, esetleg konverziós útvonalról, de a fogalmak pontos jelentését csak kevesen ismerik. Ha az üzleti életben mozogsz, hasznos, ha pontos információkkal rendelkezel a legfontosabb terminológiákat illetően. Ilyen többek között a konverzió jelentése és a többi, címben szereplő fogalom, így ebben a bejegyzésben ezekről osztunk meg hasznos infókat.
A konverzió jelentése
A konverzió jelentése alatt a marketing erőfeszítések megtérülését értjük – ide tartozik minden olyan, a közönség által végrehajtott művelet, amely a vállalkozás számára hasznosnak minősül. Konverzió lehet a hirdetésre kattintás, a hírlevélre történő feliratkozás, egy e-könyv letöltése, de akár a vásárlás is a webshopon.
Egy marketing kampány sikeressége a konverziók számából kalkulált konverziós arány által hatékonyan és jól mérhető, hiszen ez a mérőszám azt mutatja meg, hogy például a webhely látogatóinak hány százaléka hajtott végre valamilyen konverziót.
Miért fontos a konverziók megfigyelése?
A konverzió jelentését azért is fontos minden marketing szakembernek és cégvezetőnek ismerni, mert a konverziók segítenek megismerni és megérteni az ügyfeleket, ami lehetővé teszi a marketing kampányok fejlesztését a célközönség igényeire szabva.
Továbbá a konverziók követése révén felismerhetővé válnak a jól működő és a kevésbé hatékony marketing eszközök, ami által a marketing stratégia könnyebben optimalizálható.
A konverziós arányról bővebben
A konverziós arány vagy konverziós ráta, ahogy az előbb is írtuk, a webhely azon látogatóinak százalékos aránya, akik végrehajtották a tőlük elvárt műveletet (pl. rákattintottak egy hirdetésre, feliratkoztak egy hírlevélre, vagy regisztráltak az oldalra).
Minél magasabb a konverziós arány, annál sikeresebb a cég marketing tevékenysége, mivel minden konverzió egy lépéssel közelebb viszi a látogatót ahhoz, hogy vásárlóvá váljon.
A konverziós arányt úgy számolják ki, hogy a konverziók számát elosztják az összes látogató számával, majd az eredményt százalékká alakítják.
Tegyük fel, hogy egy cég a Facebookon tesz közzé hirdetést, amellyel egy 10.000 fős közönséget ér el, ám ebből a 10.000 főből csupán 500.000 kattint rá a hirdetésre.
Ebben az esetben a konverziós arányt a következő módon számolhatjuk ki:
500.000/10.000=0,5 ? vagyis a koverziós arány 5%.
Ha segítségre van szükséged az eredményes marketing stratégiád összeállításában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
Miért fontos a konverziós arány?
Segítségükkel például több hirdetési csatorna teljesítménye egyszerűen és gyorsan összehasonlítható, így láthatóvá válik, hogy a vállalat mely erőfeszítései hatékonyak, s melyek kevésbé eredményesek. Ezen ismeretek birtokában a marketing tevékenység optimalizálható, sikeresebbé tehető.
Vannak ugyan iparág-specifikus eltérések, de általánosságban elmondható, hogy a 2-5% körüli konverzió már jónak számít. Ha a konverziós arány ennél alacsonyabb, érdemes változtatni a marketing stratégián.
További hasznos cikkek a témában:
- Marketing stratégia készítése 7 lépésben
- Üzleti blog, a lehetőségek tárháza cégeknek
- Működő marketing terv 9 lépésben!
Konverziós útvonal
A konverzió jelentése és a konverziós ráta meghatározása mellett fontos fogalom a konverziós útvonal is. A webhely látogatója általában több lépést is megtesz, amíg eléri a célját.
A konverziós útvonal események sorozata a webhelyen, amelyek megkönnyítik a célhoz való eljutást. Ezek lehetnek felugró ablakok, e-mailes értesítések vagy más, cselekvést ösztönző elemek.
Az útvonal az érdeklődés felkeltésétől egészen az értékesítés megvalósításáig terjedhet, s valamennyi művelet a konverziós útvonal részét képezi, amely segíti a felhasználót a végcél elérésében.
Miért fontos a konverziós útvonal a marketingben?
Minden vállalkozás elsődleges és alapvető célja, hogy vásárlókat szerezzen. Mindent megtesznek tehát, hogy az e-mailjeiket olvasó feliratkozók, a webhely vagy a social media felület látogatói vásárlóvá váljanak. Ezt teszik lehetővé a konverziós útvonalak, amelyeket megfigyelve és elemezve a vállalkozások ki tudják szűrni a hatékony és a kevésbé jól működő elemeket, s szükség esetén javításokat eszközölhetnek.
Ha szeretnél sikeres konverziókat, miután már megismerted a konverzió jelentését és a hozzá kapcsolódó, legfontosabb fogalmakat, vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy profin kivitelezett marketing eszközeinkkel támogathassuk üzleti céljaid elérését!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Borítókép: Unsplash// John Schnobrich