Könyvírás a digitalizáció korában? Igen! Bár az információszerzés egyre inkább az online térbe tolódik át, s ismereteink, tudásunk jelentős részét a világhálón szerezzük meg, a könyvnek ma is értéke van, s akár napjainkban is érdemes belekezdeni egy saját könyv megírásába. Ha megvannak az ötletek könyvíráshoz, maga a megvalósítás közel sem olyan bonyolult, mint azt elsőre gondolnánk. Annak ellenére, hogy manapság a könyvírást jelentősen túlmisztifikáljuk, egyúttal alá is becsüljük a jelentőségét. Hajlamosak vagyunk kizárólag az anyagi szempontokra koncentrálni, s csupán a várható bevétel alapján mérlegelni, hogy megéri-e belefogni az írásba. Holott emellett számos egyéb előnye lehet egy könyv megírásának. Megmutatjuk a 6 legfontosabb érvet, amelyek egyértelműen a könyvírás mellett szólnak.
Presztízst ad a saját könyv
Rengetegen jártasak egy adott területen, de ha van egy könyved, akkor csupán nem egy leszel a sokból, aki ezzel a témával foglalkozik, hanem szakértőnek fognak tekinteni, hiszen azt feltételezik, hogy rengeteg időt fektettél bele a kutatásba és a kötet megírásába, és már profi vagy.
Az esetek többségében ez a feltevés valóban megállja a helyét, hiszen ahhoz, hogy megírj egy könyvet, szükség van arra, hogy meglévő tudásodat, tapasztalataidat bővítsd, rendszerezd.
Névjegykártyaként funkcionál
Névjegykártyája szinte bárkinek lehet – ebben ma már nincs semmi különös. Amikor azzal indítasz egy üzleti találkozón, hogy átadod a névjegykártyádat, szinte biztos lehetsz abban, hogy legkésőbb másnap a kártya a kukában fog landolni. Ha szerencséd van, előtte beírták az elérhetőségeidet a telefonba, rosszabb esetben ez sem történt meg.
Egy könyvre azonban nem ez a sors vár. A leendő ügyfélben vagy üzleti partnerben sokkal erősebb nyomot hagy, mint egy névjegykártya.
Ráadásul egy ilyen „belépő” rengeteget hozzáadhat az első, pozitív benyomás kialakításához rólad.
Szakértői státuszt biztosít
Joggal érezheted úgy, hogy ha egy adott témában már elmélyültél, és rengeteg energiát fektettél bele, akkor ezt a tudást meg kell osztanod másokkal is – akár úgy, hogy írsz egy könyvet!
Ha például hosszú idő óta képezed magad a marketing területén, a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb módja annak, hogy tudásodat másoknak is átadhasd, az az, ha írsz egy marketing könyvet. Így az általad összegyűjtött és rendszerezett tudásanyag eljut a témád iránt érdeklődőkhöz, Te pedig rengeteget profitálhatsz a megszerzett szakértői státuszodból.
Kapcsolatépítési lehetőség
Egy saját könyv kapukat nyithat meg előtted, s könnyen lehet, hogy üzleti lehetőségekhez is hozzájutsz pusztán a könyvednek köszönhetően!
A megjelenés után számíthatsz meghívásokra, felkérhetnek szereplésekre, vendégcikkek megírására, de akár interjúk is készülhetnek veled neves magazinokban.
Rengeteg új ismeretségre tehetsz szert kizárólag azért, mert létezik a könyved. Azt pedig ma már mindenki tudja, hogy a kiterjedt kapcsolatrendszer az egyik legfontosabb „tőke”.
Adatbázis-építés saját könyv segítségével
A már megjelent könyved értékesítésének több útja is létezik. Ha úgy döntesz, hogy saját online felületeiden hirdeted és adod el a köteteket, akkor név szerint fogod tudni, kik a vevőid, hiszen meglesznek az adataik, elérhetőségeik, amelyeket a jövőben felhasználhatsz, hogy megkeresd őket ajánlataiddal.
Ugyanígy azt is megteheted, hogy a könyv egy részét ingyen (pontosabban: e-mail-cím megadása ellenében) közzéteszed, ami szintén egy fantasztikus eszköz adatbázisod építésére.
Médiamegjelenéseket generál
Ha van egy könyved, szinte biztos, hogy beszélni fognak rólad.
Megteheted, hogy a művedet elküldöd könyvekkel foglalkozó bloggereknek vagy vloggereknek, megkérve őket, hogy amennyiben tetszik nekik a könyv, mutassák be saját felületükön.
De eljuttathatsz egy-egy kötetet magazinoknak, szerkesztőségeknek is. Sok sajtómegjelenésre lehet így szert tenni, ráadásul, ha a blogokban, magazinokban megemlítik a könyved vagy az oldalad linkéjét, keresőoptimalizálás szempontjából is a segítségedre lesznek ezek a cikkek.
Néhány tipp, ha Te is belevágnál a könyvírásba
Könyvírás tippeket akár az interneten is gyűjthetünk, de igazíthatjuk a feladatot saját igényeinkhez és lehetőségeinkhez is, hiszen ezen a területen nincsenek kőbe vésett szabályok.
Vannak, akik hosszú hónapokig, esetleg évekig gyűjtik az anyagot a nagy műhöz, míg mások egyből nekiállnak írni.
Nem az számít igazán, hogy milyen módszer szerint dolgozol, hanem sokkal inkább az, hogy a munkád eredményeként megszülető tudásanyag a célközönséged számára befogadható és feldolgozható legyen, segítsen másoknak ismereteik bővítésében és rendszerezésében.
A könyvírás alapjai
- a könyvírás lépései közül az első, hogy legyen célod, amikor nekiállsz írni,
- aztán határozd meg, kiknek szól a könyved, ki a célközönség, hiszen a stílust, a nyelvezetet az ő elvárásaikhoz kell igazítanod,
- gondold át, mikor van lehetőséged az írással foglalkozni – ha kell, gondold újra a napirendedet,
- törekedj arra, hogy újat mondj leendő olvasóidnak, hiszen ettől lesz igazán értékes a műved,
- jó, ha már a tervezés szakaszában találsz egy kiadót, akivel megegyezel a publikálás részleteiről és feltételeiről.
Ha kedvet kaptál az íráshoz, most már minden adott ahhoz, hogy hozzáfogj a megvalósításhoz, és rövid idő múlva Te is élvezd azokat az előnyöket, amelyekre egy saját könyv által szert tehetsz!
borítókép: Thought Catalog // Unsplash