Kezdő vállalkozások sokszor elkövetik azt a hibát, hogy nem fordítanak elegendő energiát a közösségi média menedzsmentre. Kívülről egyszerűnek tűnik: posztolni egy képet, írni hozzá pár sort, majd amikor éppen eszébe jut kiposztolni azt és kész is a munka… vagy mégsem?
A valóságban ennél sokkal összetettebb a folyamat. A közösségi média menedzsment ma már nem csak egyszerű ’posztolgatás’, hanem stratégiaalkotás, tartalomgyártás, elemzés, ügyfélkezelés és folyamatos jelenlét egyszerre.
Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy milyen kihívásokkal néznek szembe a közösségi média menedzserek nap mint nap és mik azok a tényezők, amelyek segítséget nyújthatnak a feladatok eredményes elvégzésében.
Tudatos tartalomstratégia
A neves brandek közösségi média marketingje mögött sokkal több van, mint egy spontán gondolat. Hiába tükröződik az anyagokon a laza stílus, az erőlködésmentes információátadás és az önfeledt játékosság, mind mögött egy tudatosan felépített tartalomstratégia és fontos döntések sorozata áll.
- Milyen témáról szóljon a poszt?
- Kiket szeretnék megszólítani vele?
- Hogyan illeszkedik a brandhez és a vállalat által képviselt értékekhez?
- Mit akarok elérni vele?
Egyetlen bejegyzés mögött egy csapat egészének munkája áll, de vajon mitől lesz valóban profi a social media jelenlét? Melyek azok az eszközök, amelyek segítségedre lesznek a közösségi média menedzsmentben, a tervezésben és a kivitelezésben? Mi minden áll egy tökéletes poszt mögött?
Ha segítségre van szükséged a marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Tartalomnaptár – a rendszerezés alapja
Az egyik legnagyobb kihívás, hogy ne ad hoc, hanem stratégiai alapon kommunikálj. Természetesen menet közben is eszedbe juthatnak inspiratív gondolatok, aktuális témák, amiket mindenképpen ki szeretnél posztolni, de próbálj megmaradni a terveknél.
A tartalomnaptár segítségedre lesz abban, hogy magad előtt lásd az egész havi forgatókönyvet, napokra és órákra lebontva.
A naptár több, mint találomra meghatározott dátumok listája, ez egy:
- időzítési terv,
- kampánystruktúra,
- formátum eloszlási tervezet (reels, poszt, sztori, cikk),
- előre gyártott, valamint élő tartalmak keveréke.
Nélküle káosz fogja uralni a közösségi média platformjaidat, tartalmak maradnak ki vagy ismétlődnek, és a közönség sem kap konzisztens élményt.
Ha segítségre van szükséged a közösségi média kezelésben, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Márkához illő tartalom generálása
Az általad közölt tartalomnak minden szinten illeszkednie kell a márkádhoz. Ez nemcsak design-kérdés. Az úgynevezett „márkahang”, a témaválasztás, a stílus mind részei az arculatnak.
- Ha személyiséggel kellene felruháznod a márkádat, akkor milyen lenne a stílusa?
Könnyed és laza? Esetleg komoly és szakmai? Barátságos és közvetlen, vagy talán távolságtartó és professzionális? Ez az a stílus, amelyet követnie kell minden egyes tartalmadnak – hangnem, képi világ és szöveg tekintetében egyaránt.
- Ha a célcsoportod fejével kellene gondolkodnod, akkor mik lennének az elvárásai?
Informatív és szakmai anyagokkal teli tartalomra kíváncsiak? Inkább humoros, impulzív és szórakoztató posztokat olvasnának?
- Ha a tartalmaiddal célt szeretnél meghatározni, akkor mi lenne az?
Edukálni és informálni szeretnél? Szórakoztató tartalmakat gyártanál? Esetleg közvetlenül az eladást céloznád meg?
A kihívás, hogy mindezek figyelembevétele mellett,
- Ne csak trendi legyél, hanem hiteles is
- Ne csak edukálj vagy szórakoztass, hanem építs kapcsolatokat is
- Ne minden platformon ugyanazt oszd meg, hanem formáld az anyagot a csatornához illően
Ha segítségre van szükséged a közösségi média kezelésben, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Nyersanyag-kezelés – képek, videók, ötlete
A közösségi média nem egy posztból áll, hanem különböző tartalmak sorozata. Egy kampányhoz vagy konkrétabban egy hónapnyi közösségi média aktivitáshoz akár tucatnyi nyersanyagot is össze kell gyűjtened, majd rendszerezned.
Miből tevődik össze egy havi adag?
- Fotók, videók, hanganyagok
- Briefek, vázlatok, draftok
- Reels vágások, Tik Tok sablonok, YouTube Shorts introk
Rendszerezés nélkül a meglévő tartalmak nehezen újrahasznosíthatók – így ennek hiányában minden kampány több időt és energiát igényel, mint kellene.
Kész anyagok és időzítés
Minden poszt előállítása minimum négy fázisból tevődik össze:
- Ötlet – a poszt tartalmának, jellegének és stílusának meghatározása
- Grafika/videógyártás – a poszt ötletének gyakorlatban történő megvalósítása
- Szövegírás – a képi anyagok érdekes, hasznos és kreatív szöveggel való kiegészítése
- Időzítés / publikálás – a célcsoportod legaktívabb időszakában való megosztás
Mindezek csupán az alapok, még nem beszéltünk a kommentek kezeléséről, a statisztikák kiértékeléséről, az A/B tesztekről és a hirdetések optimalizálásáról, amely szintén a közösségi média menedzsment feladatai közé tartozik.
Ha segítségre van szükséged a közösségi média kezelésben, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Rendszer, kreativitás, következetesség
A sikeres közösségi média menedzsment három alappillére, amely elválasztja a valódi, tudatosan márkát építő vállalkozást az alkalmanként posztoló versenytársaitól: a rendszer, a kreativitás, valamint a következetesség.
Rendszer: A kommunikáció egy gondosan felépített stratégia mentén, különböző rendszerek segítségével zajlik, mint amilyen a korábban említett tartalomnaptár is.
Kreativitás: A figyelem megragadásához és fenntartásához, egyedi és kreatívan kivitelezett tartalmak gyártására van szükség. Ötletes és figyelemfelkeltő megközelítés által márkád kiemelkedik a tömegből
Következetesség: Egy egységes séma alapján történő kommunikáció által a közösségi média marketinged egyfajta folytonosságot és követhetőséget mutat, ami a professzionalizmus és megbízhatóság egyik jelképe.
Mit is szemléltet ez a cikk?
A cikk részletesen bemutatja a közösségi média menedzsment kulisszák mögötti oldalát, azaz mindazt, ami szükséges egy működőképes és sikeres marketingkommunikáció kialakításához. Láttatja, hogy mennyi tényezőnek kell megfelelni, valamint mely információkat kell minden egyes poszt esetében megfontolni a célcsoport elérése, megszólítása és megnyerése érdekében.
+1 A DLX MEDIA ebben segít
A DLX MEDIA csapata nem csak egyszerűen „posztokat gyárt”, hanem egy gondosan felállított stratégia mentén dolgozik, közösen gondolkodva veled.
Egy komplex rendszert építünk fel:
- Tartalomnaptárat tervezünk
- Profi videós és szöveges tartalmat gyártunk
- Automatizálunk, hogy rövidebb legyen a napi teendőid sora
- Mérjük az eredményeket és finomítjuk a stratégiát
A közösségi média nem (csak) játék. Az online jelenléted ma már ugyanúgy „kirakat”, mint régen a boltok cégtáblája volt. Amennyiben valódi eredményeket szeretnél elérni, ahhoz rendszer, tartalom és stratégia kell. Ebben vagyunk mi igazán jók.
Ha segítségre van szükséged a közösségi média kezelésben, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ