Ma már nem kérdés, hogy egyetlen vállalkozás, de még hobbi tevékenység sem működhet jól közösségi média nélkül. Azt sokan rosszul gondolják, hogy „jó, majd posztolunk egy képet” és ennyi az egész. Ha jól működő közösségi média oldalt szeretnél, akkor ahhoz kell egy marketing terv, ami gondos előkészületeket igényel.
A legfontosabb, hogy legyen egy reális célkitűzés, mit szeretnél elérni? A közösségi média marketing terved tartalmazza ezt a célt, de szerepeljenek benne a lehetőségek és a megoldások is. Az első lépés, hogy mindig mérd fel, hol tart éppen a közösségi oldalad. Mennyien követik, mennyi reakció érkezik, és nézz szét a konkurens oldalaknál is. Versenytárstól tanulni nem szégyen, de vigyázz, soha „ne lopj”, csak inspirálódj belőlük!
1. tipp: Legyen jól meghatározott célcsoportod
Vaktában „lövöldözni” a posztokkal nem érdemes. Elsőként határozd meg a célcsoportot és az érdeklődési kört. A korosztályi besorolás azért is fontos, mert nem mindegy, hogy a Facebook, az Instagram, a YouTube, a Linkedin, Pinterest vagy épp a TikTok az ideális közösségi csatorna számukra.
Facebook és Instagram statisztikák
Itthon a Facebook és az Instagram a két leggyakrabban használt és legkedveltebb közösségi oldal a felhasználók körében, minden korosztály számára.
Magyarországon a havi aktív Facebook felhasználók száma 2021-ben 6,75 millió ember volt, ami több mint az országban élő lakosságszám 2/3-a. A hivatalos statisztikák szerint az Instagramnak 2021-ben 2,593 millió felhasználója volt itthon.
Ez még jelentősen elmarad a magyarországi Facebook userek számától, de folyamatosan növekszik.
Ugyanez a TikTokról is elmondható.
Nagy változás, hogy a 2016-os indulásakor még csak zömmel 18 év alattiak használnák, addig mára a 20-as és 30-as korosztály körében is egyaránt népszerű.
A különböző felmérések azt is kimutatták, hogy a Z generáció közel 40 százaléka kizárólag TikTok-on érhető el, s nem használ mást, mint például a Facebook, vagy Instagram szolgáltatásait.
Kapcsolódó cikk: Social media stratégia – komplett útmutató
2. tipp: Legyél mindig egy kicsit jobb
Egy pillanatra sem szabad hatra dőlni, és ne elégedj meg a részsikerrel. Ijesztően hangzik? Egy kicsit lehet, de a közösségi média folyamatos pörgést és megújulást igényel.
A siker érdekében érdemes az alábbi szempontokra helyezni a hangsúlyt:
legyen egy letiszult brand, szerezz követőket, növeld az interakciót, írányítsd őket a weboldaladra és ösztönözd a vásárlásra.
Törekedj mindig minőségi és változatos tartalomra. Ne csak a vállalkozásról posztolj, különben egy idő után unalmas leszel. Használd ki az adott platform minden lehetőségét. Ne csak poszt legyen, ha van story-d, és tudsz élőzni is.
Ami a legfontosabb: legyél szórakoztató! Gyárts vicces tartalmakat, ha videóról van szó, akkor rövideket.
Egy képnél a humor fogja meg a legjobban az embereket, míg a videónál az első 1-2 másodperc.
Ha segítségre van szükséged tartalomgyártásban, stratégiában, keress minket bizalommal!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
3. tipp: Nem mindegy, hogy mit és mikor posztolsz a közösségi médiában
A legtöbben abban vesznek el, hogy mit, mikor érdemes posztolni. Ez valóban sok mindentől függhet: vállalkozás nagyságától, célcsoporttól, termékek vagy szolgáltatások minőségétől.
Egyénileg kell megtalálni a tökéletes egyensúlyt, mert nem várható el napi 4 poszt, ha valakinek csak 2-3 terméke van.
Amitől viszont nem szabad eltérni az a folyamatosság. Ne hagyd a követőidet tartalom nélkül! Mindig tervezz előre, legalább egy hetet. Gyűjtsd össze azokat a #hashtag kulcsszavakat, amelyekkel címkézheted a posztokat, és figyelj arra, hogy ezek soha ne maradjanak ki.
Legyen meg az interakció is. Válaszolj a kommentekre, oszd meg, ha megjelölnek egy bejegyzésben és mindig legyél tisztelttudó, udvarias a negatív visszajelzőkkel is.
+1. tipp: Ne félj segítséget kérni!
Ne felejtsd el, hogy a közösségi média stratégiája megtervezése, valamint a célok elérése nem megy egyik napról a másikra. Nem tudod sürgetni az eredményeket, de ha valami nem úgy alakul, ahogy szeretnéd kérhetsz segítséget.
Marketing ügynökségünk készséggel áll rendelkezésre:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Képek: Sara Kurfeß // Georgia de Lotz // Unsplash