Minden vállalatnak megvannak a saját stratégiái arra, hogy átlássa és nyomon kövesse saját fejlődését, feltárja az esetleges hiányosságokat, és ezáltal dolgozni tudjon a fejlesztendő területeken. A legkézenfekvőbb megoldás KPI-k monitorozása, ami sokat tud segíteni céged fejlődésében, folyamataid optimalizálásában. Ha érdekel, mik azok a KPI mutatók, és hogyan segíthetnek hozzá üzleti céljaid eléréséhez, olvass tovább!
A KPI mutatók jelentése
A KPI-k (Key Performance Indicators) avagy „kulcsfontosságú teljesítménymutatók” olyan mérőszámok vagy teljesítményjelzők, amelyek segítenek egy vállalatnak vagy szervezetnek megérteni, hogy mennyire haladnak megfelelő úton céljaik elérése érdekében, illetve milyen változtatásokra van szükségük, hogy eredményesebben működjenek.
A KPI mutatók különféle területeket fednek le, üzletáganként és cégenként (és üzleti célonként) igen különbözőek lehetnek, de közös jellemzőjük, hogy segítenek a teljesítmény értékelésében, a célok elérésének nyomon követésében és a fejlődés tervezésében.
Mi lehet KPI mutató?
Mint írtuk, KPI mutató nagyon sok minden lehet, de megpróbálunk hozni rá néhány általános példát.
KPI lehet:
- a hírlevélre feliratkozók száma,
- a weboldalra látogatók száma,
- egy adott időszakra vetített árbevétel,
- a konverziós ráta,
- SEO tevékenység esetén a találati listán elért helyezések,
- az új ügyfelek száma egy adott időintervallumon belül,
- a backlinkek száma,
- az ügyfél-elégedettségi index,
- az árrugalmasság (vagyis az árak változásának hatása az eladott mennyiségre),
- az átlagos tranzakció értéke (az egy átlagos vásárló által végrehajtott tranzakció összege),
- az ügyfél-elégedettségi index (az elégedett ügyfelek aránya az összes ügyfél között),
- az átlagos eladási idő (az első kapcsolatfelvételtől az értékesítés megtörténtéig eltelt idő),
illetve ezeken kívül még rengeteg olyan, számokkal kifejezhető eredmény, amelyet egy vállalkozás mérni tud, és amely alapján következtetéseket tud levonni különféle tevékenységeinek, folyamatainak hatékonyságáról.
Miben segítik a cégedet a KPI mutatók?
Problémák azonosítása KPI mutatókkal
A KPI mutatók segítségével azonosíthatod azokat a területeket, ahol problémák vetődnek fel, és lehetőséged lesz optimalizálni az adott folyamataidat, amelyek által a hibákat / hiányosságokat megszüntetni / mérsékelni tudod.
Például, ha egy értékesítési KPI mutató (például az eladások száma vagy az árbevétel) hirtelen csökken, ez figyelmeztető jel lehet arra, hogy a kapcsolódó tevékenységeidet (például értékesítés, PPC hirdetések stb.) érdemes monitorozni, és ahol szükséges, javításokat eszközölni.
A teljesítmény változásának megfigyelése KPI mutatókkal
A KPI mutatók lehetővé teszik számodra, hogy összehasonlítsd a jelenlegi teljesítményt a múltbeli eredményekkel, esetleg az iparági átlaggal.
Megtudhatod, milyen a piaci pozíciód a versenytársakhoz mérten, és hogy milyen területeken van lehetőséged szintlépésre.
Például, ha pár hónapja még a Google (organikus) találati listájának ötödik helyét foglaltad el, de most lecsúsztál a hetedikre, érdemes megnézni azt is, hogy kik előztek meg (és hogy ők mit tettek az előkelő pozíció megszerzése érdekében), illetve átgondolhatod, hogy miként tudnád optimalizálni a SEO-s folyamataidat, hogy ismét közelebb kerülj a „dobogóhoz”.
A KPI mutatók segíti a stratégiai döntéseid meghozását
A KPI mutatók fontos szerepet játszanak a stratégiai döntések támogatásában. Azáltal, hogy rendszeresen monitorozod és kiértékeled ezeket a mutatókat, jobban megértheted az üzleti teljesítményedet, és hatékonyabban tervezhetsz, illetve hozhatsz döntéseket a jövőre vonatkozóan.
Plusz motiváció és teljesítménynövelés KPI mutatókkal
Az elért eredmények megosztása nyilvánosan, illetve a munkatársak körében ösztönzőleg tud hatni, hiszen figyelemmel kísérhetik, hogyan haladtok a közös munkának köszönhetően a kitűzött célok elérése felé.
Egy dashboard avagy vezetői műszerfal kihelyezése az irodában, kimutatások készítése és megosztása a megfelelő körökben rengeteget segíthetnek a teljesítmény további növelésében, hiszen a fejlődést látni mindig motiváló, ráadásul az ügyfelekben, partnerekben is bizalmat ébreszt, ha látják, hogy az objektív számadatok egyértelmű növekedésről tanúskodnak.
Rugalmasabban reagálhatsz a piaci változásokra
A KPI mutatók folyamatos monitorozása lehetővé teszi, hogy időben reagáljon a céged a változó piaci feltételekre, elvárásokra és kihívásokra. Ha nyomon követed az eredményeidet, mindig van lehetőséged gyors intézkedésekkel optimalizálni a folyamataidat.
Segíthetünk? Online marketing, vállalkozás fejlesztés, stratégiai tanácsadás:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Mit tehetsz a jobb KPI-mutatók érdekében?
A tudatos és professzionálisan kivitelezett marketing tevékenység rengeteget segíthet abban, hogy a teljesítménymutatóid javuljanak.
Ha biztosra akarsz menni, vagy nincs időd komolyabb időt és energiát fektetni a márkaépítésbe, tartalomgyártásba, employer brandingbe vagy éppen a SEO-ba, dönthetsz a kiszervezett marketing mellett, és átadhatod ezeket a feladatokat egy profi marketingügynökségnek.
Amennyiben segítségre van szükségünk, ne habozz felvenni velünk a kapcsolatot, és időpontot egyeztetni az első, ingyenes konzultációra!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Marketing szolgáltatások a DLX MEDIA marketingügynökségnél:
borítókép: Luke Chesser // Unsplash