A címben szereplő kifejezések mindannyiunk számára ismerősen csengenek. Az emberek többségének van is egy (többnyire homályos) elképzelése arról, hogy milyen területet fed le a különféle ügynökségek tevékenysége, azonban pontos meghatározásuk és egymástól való megkülönböztetésük általában már nehézségekbe ütközik, és sokan szinonimaként használják a kreatív ügynökség, a média- és a marketing ügynökség kifejezéseket.
Tény, hogy feladataik között lehetnek átfedések, s céljaik is igen hasonlók, azonban vannak árnyalatnyi különbségek.
Kreatív ügynökség
Nevéhez hűen kreatív tartalmak előállításával foglalkozik. Segítségével a márkák erősebbek, ismertebbek és sikeresebbek lesznek. Szolgáltatásaik sokfélék lehetnek, foglalkozhatnak arculattervezéssel, webfejlesztéssel és optimalizálással, vizuális tartalomgyártással, szövegírással, közösségimédia-menedzsmenttel, márkaépítéssel, de akár SEO-val is – hogy csak a legfontosabb tevékenységeiket említsük.
Egy jó kreatív ügynökség részt vesz a cég egységes arculatának kialakításában, színt visz a márkával kapcsolatos kommunikációba. Az ilyen ügynökségek általában ügyfélkapcsolati munkatársakból és kreatív szakemberekből állnak.
Előbbiek hídként kötik össze az ügyfeleket és a szakembereket, utóbbiak pedig a „szakmát” képviselik – a megbízó adottságainak és lehetőségeinek feltérképezése után személyre szabott stratégiát terveznek, majd lépésről lépésre megvalósítják azt.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Médiaügynökség
A médiaügynökség feladatkörét úgy határozhatjuk meg legegyszerűbben, ha azt mondjuk, hogy segítenek ügyfeleiknek abban, hogy elérjék a célcsoportjukat. Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, meg kell találni az ideális hirdetési felületeket, majd a vállalat lehetőségeinek ismeretében meghatározni, hogy mikor, milyen tartalommal és milyen áron reklámozzon az ügyfél.
Egy médiaügynökség felméri az adott célcsoport, például a 25 és 45 év közötti férfiak vagy a felsőoktatásban tanuló, fiatal felnőttek médiafogyasztási szokásait, így tud tanácsot adni a megfelelő médium(ok) és egyéb csatornák (közösségi média, keresőmotoros hirdetések, okoseszközökön felugró hirdetések stb.) kiválasztásához, vagy például abban, hogy mely időpontokban milyen erősségű reklámok és hirdetések lesznek az optimálisak.
Online marketing ügynökség
A marketing ügynökség olyan szolgáltató cég, amely részben vagy teljesen átveszi egy másik cég marketinggel kapcsolatos feladatait. Stratégiákat terveznek az ügyfél számára, intézkedéseket hajthatnak végre, és végül értékelhetik azok eredményét.
Az ügynökségek a marketing különböző területeire összpontosíthatnak, így léteznek például social media marketing ügynökségek, digitális marketing, illetve SEO ügynökségek is.
Egyes cégek csak egy vagy több részterületre specializálódnak (pld. PPC ügynökség), míg mások komplex szolgáltatást biztosítanak megrendelőik számára.
Tevékenységük magában foglalhatja a social media felületek menedzselését, hírlevelek és marketing célú e-mailek megírását, videók és podcastok gyártását, blog-, SEO és egyéb szöveges tartalmak elkészítését stb.
Hogyan válasszunk ügynökséget?
Első lépésként meg kell határoznunk, hogy pontosan mire van szükségünk.
Ha például induló vállalatunk számára szeretnénk egy egységes arculatot (weblapot, logót, névjegykártyát, szlogent stb.) terveztetni, akkor a kreatív ügynökség lesz számunkra a nyerő választás.
Ha pedig úgy érezzük, hogy az online marketing feladatainkat (vagy azok egy részét) szeretnénk profikra bízni (Pld PPC, SEO, e-mail hírlevél), akkor egy marketing ügynökséget kell felkeresnünk.
Mit csinálunk mi, a DLX MEDIA-nál?
Ahogy szlogenünk is hirdeti,
„segítünk az iparágad elismert szereplőjévé válni”.
Szakértői márkát építünk kis- és középvállalkozásoknak az alábbi egyközökkel:
- szövegírással
- videókészítéssel
- podcast készítéssel
- Termék- vagy szolgáltatás bemutató videókkal
- social media menedzsmenttel
- interjúk és PR cikkek írásával (és eljuttatásukkal a megfelelő médiumokhoz)
- Céges WordPress weboldalak fejlesztésével.
Minőségi és egyedi tartalmak létrehozásával segítjük hozzá megrendelőinket céljaik eléréséhez.
Bizalom és hitelesség nélkül nincs eladás, a professzionális színvonalú tartalmak azonban segítenek e két kulcsfontosságú tényező kialakításában és megszilárdításában.
Céges podcast-en, esetleg YouTube csatornán gondolkozol? Beszéljünk! 🙂
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Borítókép: Brooke Lark // Unsplash
1 Comment