Amikor kíváncsiak vagyunk valamire, vagy meg akarunk oldani egy problémát, akkor az első gondolatunk, hogy megpróbálunk rákeresni, hátha a Google segítségével megtalálhatjuk a választ a kérdéseinkre. Ha megfelelő kifejezéseket írunk be, várhatóan sikerrel járunk, hiszen a világhálón aligha van olyan téma, amelyről ne találnánk hasznos anyagokat. A titok abban rejlik, hogy jól keressünk. Ezek a jól megválasztott kifejezések a kulcsszavak, de jelentőségük nem csupán akkor van, ha te szeretnél valamit megtalálni a neten, hanem akkor is nagyon fontosak, ha az a cél, hogy téged találjanak meg, a te céged vagy a honlapodon található tartalom adja meg a megoldást a problémára. Ebben segít a keresőoptimalizálás, melynek egyik legfontosabb eleme a kulcsszókutatás.
Mik azok a kulcsszavak?
A kulcsszavak azok a kifejezések, amelyeket a keresőbe írva megpróbálunk választ kapni valamilyen kérdésünkre. Ezeket számtalan módon megfogalmazhatjuk – ha az elsős kísérletek nem hoznak megfelelő eredményt, használhatunk szinonimákat, vagy beírhatunk más kifejezést, amely szorosan összefügg a minket érdeklő témával, esetleg megfogalmazhatunk egy komplett mondatot is.
A találati listán pedig próbáljuk a legrelevánsabbnak ígérkező tartalmakat megnyitni. Ha megtaláljuk azokban a megoldást a problémáinkra, akkor sikerrel jártunk, és esetleg tovább időzünk az oldalon, megnézünk más kontenteket is, esetleg feliratkozunk, vagy leadunk egy rendelést.
Miért fontos a kulcsszókutatás?
Most nézzük meg ugyanezt céges oldalról! Van egy terméked vagy szolgáltatásod, amelyet értékesíteni szeretnél. Például működtetsz egy fogászati rendelőt a fővárosban.
Ez esetben az a célod, hogy amikor valaki rákeres a szolgáltatásodra, akkor az illető a te honlapoddal találkozzon a találati lista elején, arra kattintson rá, s végül a te szolgáltatásodat válassza.
Ehhez optimalizálnod kell a webhelyedet és az azon található tartalmakat, úgymond SEO-baráttá kell tenned őket. (Kapcsolódó: Keresőoptimalizálás alapok – a SEO helye a marketingstratégiában)
Segítségre van szükséged keresőoptimalizálásban, kulcsszókutatásban? Keress minket bizalommal:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Ahhoz, hogy ezt megtehesd, fontos tudnod, hogy a célközönséget mi érdekli, milyen problémákra keresnek választ, illetve hogyan keresnek: milyen kulcsszavakat írnak be, ha például fehérebb fogakat szeretnének (pl. ’fogfehérítés budapest’, ’fogfehérítés ára’, ’fogfehérítés hogyan történik’), vagy meg akarnak szabadulni az ínygyulladástól (pl. ’ínygyulladás kezelése’, ’ínygyulladás ellen’).
Olyan tartalmakat kell majd gyártanod, amelyek egyrészt tartalmazzák azokat a kulcsszavakat, amelyekre a potenciális ügyfelek rákeresnek, másrészt megoldást kínálnak azokra a problémákra, amelyek miatt leültek a gép elé, és elkezdtek böngészni.
Ha a te webhelyeden kapnak választ a kérdéseikre, akkor jó eséllyel később is visszatérnek oda, s idővel kialakul bennük a bizalom és az elköteleződés. Innentől pedig már csak egy lépés, hogy a vásárlóiddá váljanak.
Kulcsszókutatás módszerek
Az interneten számtalan kulcsszókutatási praktikát olvashatsz, de jó, ha tudod, hogy ezek olyanok, mint a receptek: nem mindig és nem mindenkinél működnek.
Tippek, lehetőségek
- Meg kell ismerned a célcsoportodat és a problémáikat.
- Érdemes rákeresned a legfontosabb termékeidre vagy szolgáltatásaidra, s megnézni, mely cégek jelennek meg a találati lista elején, illetve hányadik helyen jelenik meg a céged. Például, ha bírod, hogy fogfehérítés, mely vállalatokat dobja fel az első oldalon a Google? Milyen témájú és típusú tartalmak találhatók az ő felületeiken?
- Azt is nézd meg, hogy amikor elkezded beírni a kulcsszót (pl. a termék, a szolgáltatás vagy a megoldandó probléma nevét) a keresőbe, milyen lehetőségeket ajánl fel a böngésző? Ilyenkor azt jeleníti meg opcióként, amire sokan rákeresnek. Ez pedig egy jó kiindulási alap lehet számodra.
- Érdekes lehet megfigyelni, hogy egy-egy kulcsszóra egész évben ugyanolyan sokan keresnek rá, vagy inkább szezonális az érdeklődés.
- A találati listán, az oldal alján megtalálod a „Kapcsolódó kereséseket”, amelyeket szintén érdemes megfigyelni.
- Írd össze azokat a kulcsszavakat, amelyekre sokan keresnek az iparágadban!
- Használd a Google Analytics és a Search Console kimutatásait, hogy képet kapj arról, hogy eddig melyek voltak azok a kifejezések a honlapodon, amelyek a felületedre terelték a látogatókat!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Kulcsszókereső szoftvereket is bevethetsz
Sokféle szoftvert fejlesztettek már ki kulcsszókutatásra, azonban könnyen előfordulhat, hogy komoly anomáliákkal fogsz találkozni, ha ezek közül többet is letesztelsz. Az a gond, hogy megfelelő szakértelem és rutin hiányában a felhasználók nem fogják tudni eldönteni, hogy mikor, melyik szoftvert érdemes alkalmazni, illetve, hogy megbízhatnak-e az eredményeiben.
Általánosságban azt mondhatjuk, hogy a legnépszerűbb SEO szoftverek között szerepel:
- az Ahrefs, amely magyar nyelven is elérhető már, és használata viszonylag egyszerű,
- a Semrush, amelynek az Ahsrefsnél valamivel bonyolultabb, ugyanakkor a magyar nyelvű adatbázisa szűkebb, ám sok esetben ez is megfelelő lehet a céljaidnak,
- a Ranktracker, amelyet sokan a kategória legjobb szoftverének tartanak valós idejű helyezésvizsgálatának köszönhetően
- a Moz, amely egy sávos megoldást alkalmaz, s a minimum és maximum várható keresési számot jeleníti meg, illetve az organikus átkattintási arányokról is képet ad.
Vannak ugyan további szoftverek is a kulcsszókutatáshoz, de fontos újra hangsúlyozni, hogy használatukhoz nem elég egy-két rövid összefoglalót elolvasni, hanem alaposabb utánajárásra, mélyebb ismeretekre és rutinra is szükség van.
Azt is érdemes tudni, hogy a keresők algoritmusai is folyamatosan fejlődnek és változnak. Az igazán eredményes kulcsszókutatáshoz elengedhetetlen, hogy folyamatosan tájékozódj a témában, teszteld az összegyűjtött kulcsszavakat, és tudd, mikor és hogyan érdemes optimalizálni.
Ha nem akarsz ezzel bajlódni…
Ha a feladat túl bonyolultnak és időigényesnek tűnik, vagy egyszerűen csak nem akarsz kulcsszavakkal meg szoftverekkel bajlódni, esetleg egyből biztosra akarsz menni hosszas kísérletezgetés helyett, akkor a marketing tevékenységeket (például a kulcsszókutatást is) átadhatod egy online marketing ügynökségnek, amely hosszú ideje ezzel foglalkozik, így könnyedén és profi színvonalon megbirkóznak azokkal a feladatokkal, amelyek számodra túl sok időt és energiát emésztenének fel.
Amennyiben segítségre van szükséged, fordulj bizalommal a DLX MEDIA csapatához!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ