A LinkedInt senkinek sem szükséges bemutatni, hiszen az egyik legnépszerűbb közösségi média oldal, melyre a többi hasonló felülettől eltérően elsősorban nem a privát, hanem a szakmai kapcsolatok bővítése céljából regisztrálnak a felhasználók. Ha Te is szeretnéd kimaxolni az oldal nyújtotta lehetőségeket, mutatunk néhány LinkdIn marketing tippet, amelyek közelebb vihetnek üzleti céljaid eléréséhez.
Mi az a LinkedIn marketing?
A LinkedIn nemcsak szakembereknek és az álláskeresőknek számára kiváló terep, hanem a vállalkozások is felhasználhatják kapcsolatépítésre és a márka erősítésére.
Fontos azonban leszögezni, hogy a LinkedIn nem az erőszakos reklámok közzétételére és a „nyomulós” értékesítésre alkalmas platform.
Itt nem érnek célt a kéretlen levelek és a vásárlásra ösztönzések, mivel ez a csatorna nem a termékekről és a szolgáltatásokról szól, hanem például a kapcsolati hálózat bővítéséről, a minőségi tartalom megosztásáról, illetve a céges és a személyes márkaépítésről.
Ossz meg minőségi, releváns tartalmakat!
Bármilyen csatornáról is legyen szó, manapság a vállalkozások döntő többsége számára az egyik legfontosabb marketing célú tevékenység a tartalomgyártás.
Így van ez itt is – az egyik legfontosabb LinkedIn marketing tipp, hogy hasznos és releváns információkat tartalmazó kontenteket ossz meg a célközönségeddel – például az iparágad legfrissebb híreiről, a cégedet érintő, mások számára is fontos infókról, a márkával kapcsolatos változásokról, új termék vagy szolgáltatás bevezetéséről stb.
Minél több értékes tartalmat teszel közzé, annál inkább erősítheted a célcsoport elköteleződését és lojalitását a vállalatoddal szemben, és annál nagyobb ismertségre tehetsz szert.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Használd ki a multimédia nyújtotta lehetőségeket!
Ha eddig nem foglalkoztál videó készítéssel, itt az ideje, hogy belevágj!
Nincs szükség arra, hogy brit tudósok kutatási eredményeire hivatkozzunk – nézd meg a saját szemeddel bármelyik közösségi média oldalon a bejegyzéseket, s hasonlítsd össze, hány kattintást, lájkot vagy megosztást kapnak a kizárólag szövegből álló kontentek, s milyen eredményeket érnek el azok, amelyek képeket vagy videókat is tartalmaznak!
Azt fogod látni, hogy lényegesen népszerűbbek a multimédiás tartalmak, és ez nem véletlen.
A videó egyidejűleg hat több érzékszervre is, és sokkal többet ki lehet hozni multimédiás anyaggal egy témából, mint szimpla szöveges tartalomból. Közzé tehetsz előre rögzített videókat, de válaszolhatsz élőben is kérdésekre és megjegyzésekre – garantáltan több embert fogsz így elérni, mint szöveges posztokkal.
Tedd emberibbé a céget munkatársaid profiljai által
Egészen máshogy viszonyulunk azokhoz a cégekhez, akiket ismerünk. Ennek oka nem kizárólag a korábbi tapasztalatokban keresendő, hanem abban, hogy más egy arctalan idegennel interakcióba lépni, mint olyasvalakivel, akiről rendelkezünk némi információval, s esetleg egy fénykép alapján is szereztünk már róla benyomásokat.
Minél több kolléga hoz létre, s tölt ki LinkedIn profilt, lehetőleg fotóval kiegészítve, annál könnyebb lesz szimpátiát és bizalmat ébreszteni a közönségben.
Növeld a LinkedIn elérések számát!ú
Ez az alkalmazottakkal és a LinkedIn-csoportokkal működik a legjobban. Kérd meg a kollégáidat, hogy ne csak kövessék a céges oldalt, hanem osszák meg rendszeresen a friss bejegyzéseket!
Az is szuper, ha a saját profiljukban megjelenik a vállalat (akár a cég oldalára mutató hivatkozással), hiszen így sokszorozódnak az elérések.
Az is hatékony megoldás, ha meglévő csoportokhoz csatlakozol, vagy indítasz egy sajátot, így egyszerűen oszthatsz meg releváns tartalmakat a csoport tagjaival, és bővítheted a hálózatodat.
Ugyanakkor nemcsak Te tudsz átadni másoknak fontos üzeneteket, hanem magad is értékes információkra tehetsz szert mások jóvoltából.
TIPP: Megtervezzük a teljes social media kommunikációd! Beszéljünk! 🙂
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Használd a LinkedIn Showcase oldalakat!
A cégprofilon kívül akár 10 kiemelt oldalt is létrehozhatsz. Ez akkor hasznos, ha valamely üzleti területeket, termékeket vagy szolgáltatásokat szeretnél kiemelni, vagy ha konkrét célcsoportokat szeretnél személyre szabott tartalommal elérni.
A LinkedIn-felhasználók a céges profilodtól függetlenül követhetik ezeket az oldalakat.
Fontos azonban, hogy ezeken is kulcsfontosságú a rendszeres tartalomgyártás. Ha erre nincs kapacitás, akkor inkább fókuszálj kizárólag a vállalati profilra!
Használd a LinkedIn Analytics szolgáltatást!
A LinkedIn Analytics segítségével rendszeresen megnézheted, milyen eredményeket értél el a marketing tevékenységeddel.
Látni fogod a kedveléseket, a hozzászólásokat, a demográfiai jellemzőket és még sok más olyan adatot, amelyek segíthetnek megismerni a célközönséget, s az ő igényeiknek megfelelően optimalizálni a LinkedIn marketingedet.
A bónusz, hogy lecsekkolhatod a versenytársaidat is, hogy megtudd, hány követőjük van, milyen tartalmakat osztanak meg, s kik az alkalmazottjaik.
Szükség esetén kérj segítséget a LinkedIn marketinghez!
Ha nincs rá időd, energiád, vagy bármilyen más oknál fogva problémát okoz
- a LinkedIn marketing stratégia megtervezése,
- a célcsoport felmérése,
- a tartalomgyártás,
- a közösségi média menedzsment vagy bármilyen marketing célú tevékenység,
és szívesen átadnád ezeket a feladatokat profi szakembereknek, vedd fel velünk a kapcsolatot, s egyeztess időpontot az első, ingyenes konzultációra!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Tartalomgyártás hatékonyan:
Borítókép: DLX MEDIA
Miről volt szó a cikkben?
-
Mi az a LinkedIn marketing?
-
Minőségi, releváns tartalomgyártás
-
Videós tartalmak előnyei
-
LinkedIn munkatársi profilok
-
LinkedIn Showcase oldalak
-
LinkedIn Analytics
-
Online marketing ügynökségünk szolgáltatásai
1 Comment