A márkaismertség (brand awareness) növelése korántsem csak az óriásvállalatoknak segít új ügyfeleket és vásárlókat szerezni, hanem az egészen kis vállalkozások is jelentősen profitálhatnak belőle. Miért ne sajnáld a pénzt a márkaismertséged fellendítésére még akkor sem, ha szűkebb marketing költségvetésből gazdálkodsz? Mutatjuk a 3+1 legfontosabb érvet!
Miért roppant fontos a márkaismertség?
Mielőtt rátérnénk a konkrét előnyeire, kezdjük a legelején. A márkaismertség felépítése az első lépést kell, hogy jelentse az értékesítési tölcsér kialakítása során. (lásd még: Márkaépítés alapok)
A brand awareness célja, hogy a potenciális vásárlóid és ügyfeleid tudatában már ismerős legyen a vállalkozásod, és amikor legközelebb meglátják a logódat vagy egy reklámodat, már pontosan tudják, melyik céggel vagy termékkel találkoztak.
Bizalmi kapcsolatot alakíthatsz ki a célközönségeddel
- Ha a tudatalatti a korábbi tapasztalatok alapján pozitív élményeket kapcsol a márkádhoz, akkor sokkal nagyobb eséllyel értékesítesz, mintha direkt módon, már elsőre a célközönséged ”képébe nyomnád” a szolgáltatásod vagy terméked. Éppen ezért bír jelentős szereppel, hogy az emberek a megismerkedés után úgy találkozzanak a márkáddal, mintha csak egy régi barát vagy ismerős jönne velük szembe az utcán.
Ezért fektess bátran a márkaismertséged növelésébe!
1. Pozitív imidzset alakítasz ki a cégedről
Minden vállalkozás célja, hogy az emberek szemében tökéletes fényben tűnjön fel a szolgáltatásuk vagy termékük. Természetesen senki sem szeretné, ha a márkájával kapcsolatban a célközönsége olyan szavakra asszociálna, mint a megbízhatatlan, a silány vagy éppen a túlárazott. Azonban ahhoz, hogy a márkádat pozitív jelzőkkel kössék össze, kőkeményen meg kell dolgozni a márkaépítéssel.
Olyan üzeneteket kell közvetítened, amelyekkel a közönséged azonosulni tud, és amelyekből pontosan látják, hogy mit nyernek, ha a Te márkádat választják. Ezt elérni pénz nélkül szinte lehetetlen vállalkozás, ezért ha pozitív képet szeretnél alkotni a cégedről, mindenképpen fektetned kell a márkaismertség felépítésébe. (lásd még: 5 tipp a hatásos cégbemutató készítéséhez)
Ha segítségre van szükséged a márkád ismertségének a növelésében, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
2. A (személyes) márkaépítéssel kiemelkedsz a zajos tömegből
Gondoltad volna, hogy egyetlen nap alatt átlagosan 10.000 hirdetéssel is találkozol? Elsőre ez a szám eget rengetőnek tűnhet, pedig 2023-ban napi szinten egy átlagember minimum 4.000 hirdetést lát, de nem ritka, hogy ennek a mennyiségnek a két és félszeresével is számolni lehet.
2007-ben még csak napi 2000, az 1970-es években pedig nagyjából 500 hirdetés terhelte a vásárlókat. A marketing kampányok tehát jobban pörögnek, mint valaha, ami alaposan megnehezíti a vállalkozások dolgát. Hiába látunk vagy hallunk több ezer hirdetést egyetlen nap leforgása alatt, a legjobb esetben is csupán 2-3 márkanév ragad meg bennünk.
Napról napra nagyobb a verseny!
- A cégek mindent bevetve harcolnak azért, hogy éppen rájuk emlékezzenek a fogyasztók, ezért ha nem akarsz lemaradni az eszeveszett versenyben, a márkaismertségre mindenképp költened kell.
Segíthetünk? 🙂
3. A területeden a Te márkád fog elsőként az emberek eszébe jutni
Melyik cég jut eszedbe, ha elektromos autókról van szó? Melyik márka képe villan be, ha gumiabroncsokról beszélgetünk? Bizonyára a Tesla és a Michelin lebegnek lelki szemeid előtt – nem véletlenül! A piacvezető márkák ugyanis szüntelenül növelik a márkaismertségüket a lehető legtöbb marketing csatornán keresztül – láthatod őket a TV-ben és az interneten, hallhatod őket a rádióban, és olvashatsz róluk az újságokban. (lásd még: Céges podcast készítés / Videó podcast előnyei)
Kevés nagyobb eredményt érhetsz el a marketing területén, mint hogy az adott termék vagy szolgáltatás szóba jövetelekor azonnal a Te márkádra gondoljanak a potenciális vásárlóid. Így már gondolkodniuk sem kell, hogy melyik legyen a helyes választás, hiszen rögtön megvan a megoldás.
+1 Növeled a bevételed
Végül a legfontosabb: ha kimagasló márkaismertségre teszel szert, profitálni fogsz. A marketing kampányaidba fektetett minden fillér bőségesen megtérül, és hosszú távon is a szegmensed élbolyába tartozhatsz. A márkaismertség növelése nem egy újkeletű marketing módszer, amelybe ne érné meg pénzt fektetni, hanem egy hosszú évtizedek óta bevált bevételszerző technika.
Ne sajnáld a pénzt a márkaismertséged növelésére, hiszen csakis így emelkedhetsz ki a tömegből, és így alakíthatsz ki pozitív képet a vállalkozásodról. Profi kampányokkal pedig az eredmények garantáltan jönni fognak, és az egyre több ember elérésének köszönhetően folyamatosan növelheted a bevételed. Mégha nem is áll rendelkezésedre túl nagy marketing költségvetés, a márkaismertség növelésén semmiképp ne spórolj, hiszen ellenkező esetben el fogsz veszni a cégek rengetegében!
Fordulj hozzánk bátran segítségért:
Ügyfeleink visszajelzése:
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
kapcsolódó cikkek: