Ha tudatosan használod a közösségi médiában a tartalmaidat és a marketinget, drámai módon növelheted a közösséged és az ügyfélbázisod. Ám, ha nincs benne tapasztalatod az indulás nehézkes lehet.
Létfontosságú, hogy tanulmányozzuk a közösségi média marketing alapjait. Az alábbi 10 törvény megfelelő alapot nyújthat, ami szolgálja majd a követőidet, a sikeredet, és a márkádat egyaránt.
A figyelem törvénye
Ahhoz, hogy sikeresek legyünk a közösségi média oldalakon fontos, hogy ne csak beszéljünk, hanem hallgassunk és figyeljünk is. Nézzünk és olvassunk utána az olyan tartalmaknak, amik érdekelhetik a célközönségünket. Vegyünk részt olyan beszélgetésekben, ahol megtudjuk, hogy mi az igazán fontos számukra. Ezáltal hozhatunk létre olyan tartalmakat és kezdeményezhetünk olyan beszélgetéseket, amelyek értéket teremtenek.
A fókuszálás törvénye
Egy erős márka felépítése során sokkal nagyobb esély van a sikerre egy fókuszált közösségi média és tartalommarketing stratégiával, mint egy olyan átfogó stratégiának, amelynek annyi a célja, hogy minél több embert érjen el.
A minőség törvénye
A minőség minden esetben felülmúlja a minőséget. Sokkal jobb, ha 1000 olyan követőd van, akik olvassák, megosztják a tartalmaidat, reagálnak a bejegyzésedre, mint 10.000 olyan, akik nem jeleznek vissza, vagy akár kikövetnek, ha nem tetszik nekik a tartalom, amit gyártasz.
A türelem törvénye
A közösségi médiában a siker nem jön egyik napról a másikra. Persze lehet olyan, hogy egy-egy bejegyzésünk sok emberhez eljut és rengeteg reakciót vált ki, de ezek a ritkább esetek. A legjellemzőbb, hogy hosszabb távra kell elköteleződni annak érdekében, hogy elérjük a kívánt eredményeket.
Az összetettség törvénye
Ha minőségi tartalmakat teszel közzé, és azon dolgozol, hogy minőségi követőkből álljon össze a közösséged, akkor nagy esély van arra, hogy ők is megosztják azt a saját közösségi média felületeiken – a Twitter-en, Facebook-on, LinkedIn-en vagy a saját blogjukon.
Azáltal, hogy reagálnak és megosztják a tartalmainkat, az elérésünk a különféle keresőmotoroknak köszönhetően nőni fog, mivel így sokkal könnyebben megtalálják a követők az eredeti bejegyzést, ezzel együtt pedig minket és a márkánkat is.
A hatás törvénye
Érdemes lehet olyan tartalomgyártókat és influenszereket keresni, akik minőségi közösségel rendelkeznek és érdeklődnek a márkád, a szolgáltatásaid/termékeid iránt. Vedd fel velük a kapcsolatot!
Ha valóban érdeklődnek a márkád iránt, akkor ők is megosztják majd a saját követői bázisukkal, ezáltal új emberekhez juthat el.
A felismerés törvénye
Nem foglalkozol azokkal, akik ismeretlenül rád írnak? Ne rázd le őket! A közösségi média marketing sikerének egyik titka: a kapcsolatok építése, hiszen kölcsönösen tudjátok a másikat promotálni. Ezért mindig érdemes megismerkedni azokkal, akik felkeresnek bennünket!
Az elérhetőség törvénye
Nem elég, ha folyamatosan tartalmakat gyártunk és osztunk meg. Reagálni is kell. Nem szabad eltűnni egy-egy bejegyzés után. Legyél elérhető a követőid számára. Vegyél részt a bejegyzések kapcsán kialakuló beszélgetésben. Ezt nagyon értékelik a követők. Viszont ha azt látják, hogy nem fontos számodra a véleményük, akkor eltűnhetnek.
A kölcsönösség törvénye
Ne várd el másoktól, hogy megosszák a tartalmad vagy beszéljenek rólad, ha te nem teszed meg ugyanezt! Összpontosítsd néha az időd arra, hogy beszélsz mások tartalmairól is.
Az érték törvénye
Ha a közösségi média platformjaid tele vannak reklámmal, akkor egy idő után az embereket nem fogja érdekelni, akármilyen kreatívan is mutatod be a területedet. A tartalmak mellé értéket is kell közvetíteni! Érdemes többet fókuszálni arra, hogy a tartalmad izgalmas, érdekes legyen, amivel kapcsolatot létesíthetsz a követőiddel. Illetve akár influenszerekkel is, akik tovább tudják adni a híred.
Forrás: Gunelius, Susan: 10 Laws of Social Media Marketing: https://www.entrepreneur.com/slideshow/299334
borítókép: Shutterstock