A marketinges cégek (marketing ügynökségek, kreatív ügynökségek) iránt egyre több vállalat érdeklődik, ami nem meglepő, hiszen komoly terhet tudnak levenni a cégek válláról a marketing feladataik átvállalásával. A megfelelő ügynökség kiválasztása azonban okozhat némi fejtörést, ugyanis rengeteg ilyen cég hirdeti magát az interneten. Adunk néhány tippet, hogy hogyan érdemes ügynökséget választani, és miként dolgozz együtt velük, hogy az együttműködés hatékony legyen!
Miért érdemes egy külsős marketing céggel dolgozni?
A marketing rengeteg változáson ment át az elmúlt évek-évtizedek alatt.
Egyre inkább az bizonyosodott be, hogy a legjobb eredményeket a tartalommarketinggel és olyan egyéb, hosszabb távon megtérülő, folyamatos energia- és időbefektetést igénylő tevékenységekkel lehet elérni, amelyekre a legtöbb cégnek nincs kapacitása, vagy nem rendelkeznek olyan kollégával, aki mindezt professzionális szinten tudná kivitelezni.
A marketing feladatok sokkal összetettebbek, sokkal inkább igénylik a rutint és a szakmai kompetenciákat, mint azt legtöbben gondolnák.
Az aktuális trendek, a célcsoport ismerete, médiafogyasztási szokásaik ismerete nélkül ugyanis nem lehet sikeres marketing stratégiát tervezni, ahogy megfelelő színvonalú tartalmakat létrehozni sem tud az, aki nem rendelkezik az ahhoz szükséges skillekkel és tapasztalatokkal.
Hogyan válaszd ki a megfelelő ügynökséget?
Mielőtt nekiállnál marketing cégek után kutatni a világhálón, mindenképpen határozd mag a céljaidat, s gondold át, milyen anyagi keretet szánsz marketingre!
Ezt követően nézd meg minél több cég weboldalát, közösségi média felületeit, a YouTube csatornáját és a referenciáit, és győződj meg a saját szemeddel a profizmusukról és a hitelességükről!
Abból, hogy milyen tartalmakat találsz a felületeiken, és hogy milyen más vállalatokkal dolgoznak együtt, már akkor is tudsz következtetéseket levonni, ha nem vagy szakember.
Ha az első videók megtekintése vagy az első blogbejegyzések elolvasása után még hezitálsz, akkor lépj is tovább, mert amelyik ügynökség profi, az már az első kontentekkel meggyőz!
Nézz utána, milyen véleményeket találsz róluk a neten: olvasd el akár a Facebook kommenteket is, és nézd meg, mit írnak róluk a Google Cégemen!
Ha van már néhány szimpatikus marketing ügynökség, kérj több helyről is ajánlatot! Felmérik az igényeidet, vagy csak kiküldenek egy sablon ajánlatot?
Csak azokat a cégeket hagyd bent a „körben”, akik egyéni igényeidet is figyelembe veszik, s az alapján mondanak árat!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Hogyan dolgozz együtt a marketing ügynökséggel?
Fontos, hogy egy igazi, jól működő partneri kapcsolatot alakítsatok ki!
Az együttműködés a jelenleg alkalmazott eszközök felmérésével s a kapott eredmények kiértékelésével kezdődik, majd tanácsadás alapján közösen gondoljátok újra a célokat, illetve az azok eléréséhez szükséges lépéseket (a marketing stratégiát)!
A megvalósítás már a marketing ügynökség feladata, amellyel rengeteg terhet levesz a válladról, azonban szánj mindig időt az elkészült tartalmak megtekintésére és véleményezésére, illetve a visszajelzésekre!
Amennyiben már vannak kimutatások, statisztikák az elért eredményekről, azok ellenőrzését se hagyd ki, hiszen a számok az objektív mutatói a befektetett idő, energia és pénz megtérülésének!
Ha közben van valamilyen témajavaslatod, dobd be, és beszéljetek róla közösen!
Fontos, hogy ne várd azt, hogy egyik pillanatról a másikra megsokszorozódnak a megrendeléseid, és néhány hét alatt a Google találati listán „dobogós” leszel!
Lehetséges, persze, hogy viszonylag hamar megérzed az ügynökség tevékenységének pozitív hatásait, például magasabb lesz a látogatottsága a felületeidnek, több lájkot kapsz, vagy szert teszel néhány új feliratkozóra / követőre, de a látványos és vevőszámban is megmutatkozó eredményekhez idő kell.
Ha segítségre van szükséged marketing céljaid eléréséhez, csekkolj le minket a fent említett módon, és ha tetszik, amit látsz, kérj időpontot az első, ingyenes konzultációra!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Miről volt szó ebben a cikkben?
-
Miért érdemes egy külsős marketing céggel dolgozni?
-
Hogyan válaszd ki a megfelelő ügynökséget?
-
Hogyan dolgozz együtt a marketing ügynökséggel?
1 Comment