A marketing egy olyan terület, ahol mindig van valami új „a nap alatt”, hiszen a világ is folyamatosan változik és fejlődik. Fontos, hogy tartani tudjuk a lépést, kövessük az új trendeket, s megfeleljünk az elvárásoknak. Ahhoz, hogy jobbak legyünk versenytársainknál, elengedhetetlen „képben lenni”, vagyis folyamatosan bővíteni, frissíteni marketing tudásunkat. Erre a legjobb módszer az önfejlesztés. Bár ma a videók és a podcastek korát éljük, s az új tudást akár online kurzusokon is megszerezhetjük, ne feledkezzünk meg a tudásszerzés klasszikus módjáról, az olvasásról sem! Elhoztuk az 5 legjobb online marketing könyvet, amelyek segítenek abban, hogy marketing tudásunk naprakész legyen!
Tim Ferriss: 4 órás munkahét
Timothy Ferriss amerikai befektető, vállalkozó, és persze, író sikerkönyve egészen biztosan népszerű lesz azok körében, akik álmodoztak már arról, hogy milyen jó lenne kiszakadni az idegőrlő mókuskerékből, s ahelyett, hogy másnak robotolnak napi 8 órában, elindíthatnák saját vállalkozásukat.
A könyv egyik központi témája a hatékonyság, emellett a szerző számos gyakorlati tanáccsal látja el olvasóit, amelyeket betartva életüket mobilisabbá, gondtalanabbá és szabadabbá tehetik.
Részletes ajánlónk: https://dlxmedia.hu/4-oras-munkahet/
Gary Vaynerchuk: Balegyenes, jobb horog
Gary Vaynerchuk neve ismerősen csenghet mindazok számára, akik jártasak az online marketing világában.
Ebben a könyvében a boksz az üzleti élet metaforájává válik. A sportéletből vett, érzékletes hasonlatokkal világít rá a szerző arra, hogy miként tehető a közösségimédia-szereplés minőségivé és hatékonnyá, de felhívja a figyelmet a hibalehetőségekre, a lehetséges buktatókra is.
Egyik fő célja, hogy olyan tudást adjon az olvasóknak, melyet felhasználva egyszerűen tudnak kapcsolatot teremteni a social media felületek felhasználóival, a jövőbeni potenciális vásárlókkal.
Részletes ajánlót a könyvről itt találsz: https://moly.hu/konyvek/gary-vaynerchuk-balegyenes-jobb-horog
Al Ries, Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye
Al Ries és Jack Trout könyvükben 22 törvényszerűséget írtak le, amelyek szerintük a marketing területén is megállják a helyüket.
A könyv egyediségét az adja, hogy a szerzők száraz és unalmas leírás helyett érdekes és életszagú példákon keresztül mutatják be a marketing „vastörvényeit”.
Például az első törvény az indulási vezérpozíció törvénye. A lényege, hogy olyan terméket vagy szolgáltatást hozzunk létre, amely a kategóriájában akár az első is lehet.
Erre jó példa a Coca-Cola – a márka és a termékkategória olyannyira összeforrott a köztudatban, hogy sokan a boltokban kapható, valamennyi kóla ízű üdítőitalt Coca-Cola-ként emlegetik, akármelyik gyártó termékéről legyen is szó.
Ilyen és ehhez hasonló tanácsokkal találkozhat az olvasó Al Ries és Jack Trout művében.
Minden törvény az emberi természetből indul ki, amely nem változik. Épp ezért lehetnek örökérvényűek ezek a vastörvények, függetlenül attól, hogy a marketing az idő múlásával és a világ átalakulásával mennyit változik.
Részletes könyvbemutatót itt találhatsz:
https://uzletesutazas.hu/a-marketing-22-vastorvenye/
Seth Godin: Minden marketinges hazudik sztorizik
Seth Godin könyvének a mottója akár az is lehetne, hogy „Nem elég, ha tényeket mondunk, az emberek a sztorira kíváncsiak”.
A könyvben található tippek és javaslatok a világon mindenhol megállják a helyüket, mivel az emberi viselkedés alapvető szabályait írják le.
Maga az író így fogalja össze a könyv első felének legfontosabb mondanivalóját:
„azt hisszük el, amit el akarunk hinni, és amit elhiszünk, az önmagát beteljesítő jóslat”.
A második részt pedig a következőképpen jellemzi:
„amikor olyan emberekkel akarunk elhitetni valamit, akik hallgatnak ránk, hajlamosak vagyunk légből kapott történeteket is kitalálni, sőt akár hazudni”.
A szerző szerint a marketinges szakemberek feladata nem az, hogy az emberek szükségleteinek kielégítésével foglalkozzanak, mivel nem azt veszik meg, amire szükségük van, hanem azt, amire vágynak. Míg a szükségletek objektívek, a vágyak irracionálisak. Arra kell törekedni, hogy a vágyakat elégítsük ki.
Részletes ajánló: https://moly.hu/konyvek/seth-godin-minden-marketinges-sztorizik
Wolf Gábor: Kisvállalati marketing biblia
Nem lenne jó, ha úgy érnénk a lista végére, hogy magyar szerző művét meg sem említjük. Így végül, de nem utolsósorban Wolf Gábor nagysikerű könyvét mutatnánk be az 5 legjobb online marketing könyv között.
Wolf Gábor szerint annak, aki ért a marketinghez, akármibe fog, akármit forgalmaz, akármilyen cége lesz, tevékenységét bőség és siker koronázza majd.
A Kisvállalati Marketing Biblia megismerteti olvasóit a vevők megszerzésének eszközeivel, illetve azokat a marketingmódszereket vonultatja fel, amelyek segítenek abban, hogy a vállalkozásunk valóban jövedelmezővé válhasson.
A könyv egyik legnagyobb erőssége, hogy színes-szagos és olvasmányos. Hemzseg a gyakorlati példáktól, feladatoktól, illusztrációktól – így nem csupán hasznos tudásanyagot ad át, hanem olvasmányélményként is nyomot hagy.
Ha pedig megfogadjuk Wolf tanácsait, nagy lépést teszünk afelé, hogy sikeressé tegyük cégünket.
Részletes ajánló: https://moly.hu/konyvek/wolf-gabor-kisvallalati-marketing-biblia
Van miből válogatni, önképzésre fel!
borítókép: dlxmedia.hu // Unsplash
1 Comment