A marketing manager (avagy marketing menedzser) az egyik legfontosabb pozíció a vállalatok marketingosztályán, illetve a marketingügynökségeken belül is, hiszen betöltője a marketingtevékenységek irányításáért és végrehajtásáért felel. Széleskörű ismeretekkel kell rendelkeznie a marketing terén, és képesnek kell lennie az alvállalkozók és egyéb munkatársak tevékenységének összefogására. Ha szeretnél többet tudni a pozícióról, illetve érdekel, milyen feladatokra és elvárásokra számíthat leendő kollégánk, olvass tovább! A cikk végén azt is megtudhatod, miként pályázhatod meg nálunk a marketing manager munkakört.
Mit csinál a marketing manager?
A marketing manager feladatai nagy mértékben függenek a vállalat méretétől, a szervezeti struktúrától és az adott iparág sajátosságaitól – és persze, természetesen az adott cégen belüli feladatmegosztástól.
A munkakör rendkívül változatos és összetett, általában az alábbi tevékenységeket foglalja magában.
Marketing kampány tervezés és végrehajtás
Marketingügynökségként vannak „bevált receptjeink”: elsősorban a tartalommarketingre esküszünk, és azon belül is előszeretettel készítünk videókat és podcasteket.
Azonban tudjuk jól, hogy minden cég más-más adottságokkal és lehetőségekkel rendelkezik, és fontos, hogy egyéni igényeik figyelembe vételével állítsuk össze a marketing stratégiájukat.
Ez a marketing manager egyik legfontosabb feladata: kampányokat tervez és valósít meg, koordinálja.
Segít kiválasztani az ügyfélnek a számára ideális marketing eszközöket, azokat összhangba hozni a már meglévő kampányelemekkel, és felügyelni, koordinálni a megvalósítást.
A DLX-nél a marketing manager kiemelten fontos feladata, hogy részt vegyen a forgatókönyvek megírásban, a forgatásokra való felkészülésben, illetve annak lebonyolításában is.
Fogadja a videózásra vagy podcast készítésre érkező ügyfeleket, a forgatás után pedig egyeztet velük a szükséges módosításokról, majd segít az elkészült kontent publikálásában a megfelelő csatornákon.
Kommunikáció
A marketing manager pozíció rendkívül fejlett kommunikációs skilleket kíván, hiszen a különféle projektek menedzselése során tartani kell a kapcsolatot az ügyfelekkel, ugyanakkor a feladatkiosztás, az alvállalkozókkal és fix munkatársakkal történő kommunikáció, munkájuk felügyelete, irányítása, ellenőrzése is a marketing manager feladata.
Ő áramoltatja az információkat az ügyfelek és az alvállalkozók / munkatársak felé, amolyan „összekötő kapocsként” van jelen a folyamatokban.
Feltölti a központi tudásbázisba a különféle eredményeket, folyamatleírásokat, szabályzatokat és egyéb infókat, és megosztja azokkal, akik számára az releváns lehet. (Mi alapvetően a MiniCRM-et és a Cofluence-t használjuk ezekre a célokra.)
ÉRDEKEL, MEGNÉZEM A RÉSZLETEKET!
Piacelemzés, marketing eszközök teljesítményének monitorozása
A marketing manager figyelemmel kíséri a piaci trendeket, a fogyasztói igényeket és a versenytársak tevékenységét.
Az ilyen elemzések segítik a vállalat alkalmazkodását a piaci változásokhoz, és támogatják a komplett szolgáltatás optimalizálását.
Szintén a fejlődést segíti az alkalmazott eszközök teljesítményének monitorozása, a változások nyomon követése, illetve, ha szükséges, a marketing stratégia módosítása.
Milyen szupererőkre van szüksége a marketing managernek?
A legalapvetőbb elvárás a marketing managerrel szemben, hogy kommunikációból, marketing stratégiai tervezésből szakértő legyen.
A hatékony munkavégzésre való igény és képesség szintén fontos, valamint az is, hogy tudjon priorizálni, és úgymond „projektmenedzseri” gondolkodással és látásmóddal rendelkezzen.
Tudjon rendet tartani, biztosítsa a folyamatok gördülékeny haladását, és ne várja meg, amíg a hullámok összecsapnak a feje fölött!
Legyen képes gyorsan tanulni!
Természetesen elengedhetetlen, hogy a legalapvetőbb marketing eszközökkel kapcsolatban képben legyen, és rendelkezzen megfelelő digitális kompetenciákkal, azonban nem várjuk el, hogy minden egyes marketing eszközben profi legyen, és minden szoftvert felhasználói szinten ismerjük.
Az azonban nélkülözhetetlen, hogy nyitott és képes legyen a tanulásra, fejlődésre, ne okozzon gondot az új eszközök, módszerek és szoftverek megismerésére.
Díjazzuk a kreativitást is, hiszen előfordulhat, hogy átmenetileg egy alvállalkozó kiesik a folyamatból, és bizony, ilyenkor meg kell oldani a helyettesítését, vagyis át kell venni egy időre a kieső kolléga feladatait.
Ezen kívül fontos skill még a proaktivitás, a rugalmasság, a problémamegoldó készség és a figyelem megosztásának képessége.
EZ PONT ÉN VAGYOK, JELENTKEZEM!
A DLX MEDIA Kft.-ről
A DLX MEDIA marketingügynökség főként a hazai kis- és középvállalkozásoknak segít a szakértői márkaépítésben, online tartalomgyártásban, stratégiai marketing tanácsadásban.
Mint marketingügynökség 2019 óta vagyunk jelen a szakmában, kedvenc kontentjeink a videó és a podcast, de foglalkozunk közösségi média menedzsmenttel, SEO-val, szövegírással, márkaépítéssel, employer brandinggel stb.
Ma már a csapatunk több mint 20 főből áll, vannak fix munkatársaink és alvállalkozóink, akikkel az Év Széchenyi Vállalkozása 2022 díj Termelékenység kategóriájának nyertesei lettünk, illetve idén szereztük meg a pénzügyileg legstabilabb cégeknek járó Dun & Bradstreet tanúsítványt.
Jelenleg egy szuper marketing managerre van még szükségünk ahhoz, hogy továbbra is fejlődni, növekedni tudjunk.
SZÍVESEN CSATLAKOZNÉK HOZZÁTOK! 🙂
Jelentkezés a marketing manager állásra
Ha a leírtak alapján magadra ismertél, és úgy gondolod, szinte rád szabtuk ezt a munkakört, akkor ne habozz, küldd be hozzánk a jelentkezésedet akár még ma!
Pályázatodat karrieroldalunkon keresztül tudod beadni, ahol még rengeteg releváns információt találsz a jelentkezési és kiválasztási folyamattal kapcsolatban is.