Egy folyamat, melynek során egyetlen változó két különböző változatát hasonlítjuk össze annak meghatározása érdekében, hogy melyik teljesít jobban.
Mi jelent az A/B tesztelés?
E konverziónövelő módszerrel tesztelhetünk bármit (Landing oldalakat, Facebook hirdetéseket, applikációkat stb.), amiből legalább két verzió készíthető.
Úgy kell elképzelni, mint amikor elkészítünk egy ételt kétféle recept alapján – például a lecsót rizzsel, aztán burgonyával, és megkóstoljuk, hogy melyik ízlik jobban.
Ugyanezt megteheted marketing kampányod egy-egy elemével is, hogy az A és a B verziót párhuzamosan futtatva kiderítsd, melyik hoz jobb eredményeket. A két változat közül a „befutó” lesz az, amelyet hosszú távon sikeresen alkalmazhatsz.
Az A/B tesztelés nagyon fontos tényező a marketing terved végrehajtása során.
Milyen módjai vannak az A/B tesztelésnek?
- A két verzió csupán egyetlen tényezőben tér el egymástól, így az eredmények közötti különbség egészen biztosan annak az egy dolognak tudható be (pl. két azonos szövegezésű Facebook poszt eltérő képekkel).
- A két verzió teljesen különbözik egymástól (pl. eltérő szövegezés, eltérő képek). Általában ennek a módszernek az eredményeit még tovább finomítják az 1. pontban leírtak alapján.
Hogyan használd az A/B tesztelést?
Van például a honlapodon egy már régebb óta működő Call to Action (cselekvésre felszólító) gombod, amelynek most elkészíted a B verzióját, majd méred, hogy melyik hoz több kattintást / feliratkozást /telefonhívást (vagy bármilyen tevékenységet, amelyre a CTA gomb felszólít). Ugyanezt bármilyen más kampányelemmel megteheted – a lényeg, hogy egy működő, aktuálisan használt elemet állíts szembe egy új verzióval!
Fontos, hogy a mintacsoportok azonos létszámúak legyenek, s tagjait véletlenszerűen válaszd ki, hogy még véletlenül se befolyásold az eredményt!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatások eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ