A B2B a ” Business-to-Business ” rövidítése, és a vállalatok közötti üzleti kapcsolatot fejezi ki
Mit jelent a B2B?
A legtöbb vállalat más cégektől szerez be termékeket vagy szolgáltatásokat, például gyártóktól, importőröktől, nagykereskedőktől vagy szolgáltatóktól.
A B2B üzleti kapcsolat magában foglalhatja az áruk és szolgáltatások szállítását. Jellemző, hogy a B2B-ben két cég kerül kapcsolatba egymással – ez egyértelműen megkülönbözteti ezt a területet a B2C-től (Business-to-Consumer), amelyben az üzleti kapcsolat egy cég és egy magánszemély között áll fenn.
Melyek a B2B legfontosabb területei, s mi jellemzi azokat?
- B2B-értékesítés
Ezen a területen a fő feladat az egyéni ügyfelek hosszú távú megtartása (ellentétben a B2C-vel, ahol a cél az, hogy minél több ügyfélkapcsolatot építsenek ki minél gyorsabban). A B2B értékesítőknek széleskörű ismeretekkel kell rendelkezniük a termékekről és szolgáltatásokról, s képesnek kell lenniük időben észrevenni, s gyorsan reagálni a partnerek igényeire.
- Vevőszolgálat
A B2B területen előforduló termékek és szolgáltatások általában komplexitásukból adódóan átfogó tanácsadási szolgáltatás biztosítását igénylik, így egy jól működő ügyfélszolgálat alapkövetelmény a vállalatok közötti tartós kapcsolathoz. A B2B vevőszolgálati munkatársak iparági szakértőkkel állnak kapcsolatban, így nekik is széleskörű tudással kell rendelkezniük a velük való együttműködés érdekében.
- B2B-marketing
A B2B marketing minden olyan marketingintézkedést magában foglal, amely pozitív hatással van a cégek kapcsolatára. A marketingtevékenység célja a bizalom alapjainak kiépítése, s az üzleti kapcsolat szorosabbra fűzése. A legfontosabb marketing eszközök közé tartozik a célzott e-mail marketing, a social media marketing és a tartalommarketing. Ezeket kell az ügyfelek célcsoportjaihoz igazítani a B2B marketingben.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatások eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ