A B2C a „Business-to-Consumer” rövidítése, s a vállalatok és a fogyasztók közti kapcsolatot kifejezésére szolgál.
Mit jelent a B2C (Business-to-Consumer)?
Tehát az üzleti kapcsolat egy cég és a magánszemélyek között áll fenn.
Ez különbözteti meg a B2B-től, ahol a vállalat más cégek számára kínálja a termékeit vagy a szolgáltatásait.
Melyek a B2C legfontosabb területei, s mi jellemzi azokat?
- B2C értékesítés
Ezen a területen a fő feladat az, hogy minél több ügyfélkapcsolatot építsenek ki minél gyorsabban). A piac és a potenciális vásárlók száma is nagy. Az ügyfelek pedig könnyebben befolyásolhatók (mint pl. a vállalatok). A B2C értékesítés során általában nagyobb sikerrel érvényesíthetők magasabb árak, mint az üzleti ügyfelek esetében.
- B2C vevőszolgálat
A B2C vevőszolgálatok nagyobb ügyfélkörre specializálódtak, ahol az ügyfelek elvárják, hogy problémáikat egyénileg kezeljék.
- B2C marketing
A B2C marketing célja, hogy optimalizálják a magánszemélyekkel mint jelenlegi és potenciális ügyfelekkel való kapcsolatot.
A marketingstratégia arra irányul, hogy kiemeljék a termékek vagy szolgáltatások hasznát vagy előnyét a fogyasztóra nézve, illetve az, hogy elnyerjék az ügyfelek bizalmát. Jellemző, hogy az érzelmekre próbálnak hatni.
Legfontosabb eszközei közé tartozik az e-mail marketing, a tartalom marketing, a social media marketing, amelyeket a fogyasztók igényeihez igazítanak.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatások eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ