A blog kifejezés az angol „web” és „log” szavak összevonásával jött létre.
Mit jelent a blogírás?
Olyan webnaplókat értünk blog alatt, amelyekben magánszemélyek vagy cégek különféle célokból rendszeresen bejegyzéseket tesznek közzé.
A blogok olyanok, mint a nyilvános naplók vagy az online újságok, amelyek segítenek abban, hogy kapcsolatba lépjünk a közönséggel, hasznos és/vagy érdekes információkat adjunk át számukra. A blogírás alatt ezen webnaplók vezetését értjük.
A blogírás hatékony és fontos összetevője lehet egy sikeres marketingstratégiának, mivel egyszerre több cél megvalósításához is hozzájárulhat – például a webhely forgalmának növekedéséhez, az olvasók befolyásolásához és potenciális ügyfelek generálásához. A marketing szövegírás minden vállalkozásnak kulcsfontosságú online marketing eszköz!
Milyen típusai vannak a blogírásnak?
Többféle csoportosítási szempont is létezhet – alapvetően megkülönböztetünk privát és üzleti blogírást. A privát blogokat magánszemélyek hozzák létre, az üzletit vállalkozások működtetik azzal a céllal, hogy kapcsolatba lépjenek a célcsoportjukkal. Tehát a tematika lehet B2B (Business-To-Business), vagy B2C (Business-To-Customer) is
Mindkét esetben a blogírást közvetlen hangvétel, laza stílus jellemzi, s a publikált tartalmak valamilyen módon segítséget nyújtanak az olvasóknak. Például hasznos információkat adnak át egy témával kapcsolatban, problémamegoldási javaslatokat kínálnak, vagy olyan tapasztalatot osztanak meg, amely mások számára is érdekes lehet.
Más kategorizálás szerint elkülönítünk listázó posztokat („5 szempont okosóra vásárláshoz”), problémamegoldás-központú bejegyzéseketet („Sportolsz? Így pörgesd fel az unalmas edzéseket okosórád segítségével!”), illetve témakörbe bevezető blogposztokat („Minden, amit tudni kell az okosóra használatáról)”. A blogírásnak tökéletes kiegészítője lehet egy PR cikk, sajtókampány, aminek segítségével a vállalkozás valamilyen hasznos, érdekes tartalommal be tud kerülni az online médiumok hasábjaira, ezáltal ismertséget épít, bizalmat növel a meglévő és leendő vásárlóiban..
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatások eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ