Az értékesítési tölcsér az értékesítési folyamat egyes szakaszait írja le, és lehetővé teszi legfontosabb mennyiségi és minőségi adatok mérését
Mit jelent az értékesítési tölcsér?
Az értékesítési tölcsér az értékesítési folyamat egyes szakaszait írja le, és lehetővé teszi legfontosabb mennyiségi és minőségi adatok mérését az érdeklődővel történő kapcsolatteremtéstől odáig, hogy az fizető ügyféllé válik.
Segít optimalizálni vállalat erőforrásainak felhasználását, illetve a marketing és értékesítési folyamatok hatékony megtervezését támogatja.
A marketing menedzserek a cégre, illetve az adott folyamatra szabott tölcsért használhatnak, hogy ilyen módon mérjék munkájuk eredményét.
Az értékesítési tölcsér használatával lehetővé válik a teljes értékesítési lánc monitorozása, és megfigyelhető például, hogy mely pontokon vesznek el potenciális konverziók, hol van szükség változtatásokra.
Milyen részei vannak az értékesítési tölcsérnek?
- A tölcsér teteje (érdeklődés szintje): nagyszámú, beazonosíthatatlan potenciális ügyfél található ezen a szinten. Ők már felismerték a problémát / kialakult bennük valamilyen hiányérzet, amelyre megoldást keresnek.
- A tölcsér közepe (megfontolás szintje): a rengeteg potenciális ügyfél közül nem válik mindenki vásárlóvá – ők ezen a szinten „kiszűrődnek”, a többiek pedig a következő szakaszba kerülnek. Ebben a szakaszban fontos, hogy a vállat megfogja, lenyűgözze a potenciális vevőket.
- A tölcsér alja (döntés szintje): azok a potenciális ügyfelek, akik végül valóban a cég vevői lesznek.
Tehát e szakaszokon keresztül eljutunk addig, hogy az érdeklődők egy bizonyos része vásárlóvá válik.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatások eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ